-
11. Data: 2021-01-13 18:04:12
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 13 Jan 2021 16:58:04 +0000, K
> Niestety nie jest w interesie producenta produkowanie samochodu, ktorego
> bateria przetrwa 20 lat albo nawet 15, dobrze bedzie jak po 10 latach
> bedzie sie dalo sensownie tego uzywac zakladajac, ze nie wymysla jakiejs
> blokady w samej elektronice gdy bateria nie bedzie trzymala parametrow i
> ze wzgledow "bezpieczenstwa" nie bedzie mogla byc dalej uzywana. To samo
> tyczy sie samej elektroniki, ktora bedzie za calosc odpowiedzialna. Te
> gazetki w stylu tygodnik dzialkowca na ktore powoluje sie koniu sluza
> tylko do wspolnego onanizowania sie.
Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
już. To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie? To samo ze zmywarkami i pralkami, już
dawno po gwarancji a te łajzy nadal działają!Klimatyzator też już 12 lat
działa, a sam go instalowałem i serwisu (poza czyszczeniem) na oczy nie
widział. W smarkfonie zasintaliłem sobie apkę żeby mi wyłączała tel przed
20% i nie ładowała wyżej jak 80%, fakt, skróciło mi użytkowanie sprzętu,
ale bateria po 5 latach zdrowa. Idźcie pisać te swoje teorie spiskowe w
inne miejsce, bo jeszcze chwila i zaczniecie pisać o płaskiej ziemi i że
szczepionki szkodzą.
--
Pozdor
Myjk
-
12. Data: 2021-01-13 18:11:49
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 13 Jan 2021 17:41:15 +0100, collie napisał(a):
> to przypomni im
> o tym wbudowany moduł starzenia.
LOL
--
Jacek
-I hate haters-
-
13. Data: 2021-01-13 18:36:36
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: K <n...@e...com>
On 13/01/2021 17:04, Myjk wrote:
> Wed, 13 Jan 2021 16:58:04 +0000, K
>
>> Niestety nie jest w interesie producenta produkowanie samochodu, ktorego
>> bateria przetrwa 20 lat albo nawet 15, dobrze bedzie jak po 10 latach
>> bedzie sie dalo sensownie tego uzywac zakladajac, ze nie wymysla jakiejs
>> blokady w samej elektronice gdy bateria nie bedzie trzymala parametrow i
>> ze wzgledow "bezpieczenstwa" nie bedzie mogla byc dalej uzywana. To samo
>> tyczy sie samej elektroniki, ktora bedzie za calosc odpowiedzialna. Te
>> gazetki w stylu tygodnik dzialkowca na ktore powoluje sie koniu sluza
>> tylko do wspolnego onanizowania sie.
>
> Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
> już. To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
> odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie? To samo ze zmywarkami i pralkami, już
> dawno po gwarancji a te łajzy nadal działają!Klimatyzator też już 12 lat
> działa, a sam go instalowałem i serwisu (poza czyszczeniem) na oczy nie
> widział. W smarkfonie zasintaliłem sobie apkę żeby mi wyłączała tel przed
> 20% i nie ładowała wyżej jak 80%, fakt, skróciło mi użytkowanie sprzętu,
> ale bateria po 5 latach zdrowa. Idźcie pisać te swoje teorie spiskowe w
> inne miejsce, bo jeszcze chwila i zaczniecie pisać o płaskiej ziemi i że
> szczepionki szkodzą.
>
To ciekawe, bo mi np. po 8 latach padla zmywarka Electroluxa (plytka
sterujaca), piekarnik SMEG po 8 latach poprosil o wymiane grzalki, a i
wentylator ostatnio slychac, lodowka SMEG tez zaczela byc glosna i juz
nie chlodzi tak jak wczesniej. Owszem pamietam czasy pralek Polar, ktore
faktycznie dzialaly po 15 lat, ale samochod z coraz bardziej
skomplikowana bateria to nie jest prosty sprzet AGD, ktory znamy od
dziesiecioleci i ktory kazdy musi miec w domu. Producenci aut sa pod
kreska i pod presja wiec musza sprzedawac duzo i czesto.
https://www.theguardian.com/money/2020/nov/09/vw-rep
air-bill-passat-gte-warranty
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7527339/Nis
san-Leaf-owner-Phillip-Carlson-charged-33-000-new-ba
ttery-2012-electric-car.html
https://www.autonews.com/sales/nissan-leaf-buyers-de
alers-worry-about-replacing-worn-out-cells
https://www.bbc.co.uk/news/business-44575399
I nie pisz, ze mozna tak czy inaczej uzytkowac aby wydluzc oszczednosc
bo nie zawsze jest to mozliwe przez caly okres uzytkowania, a poza tym
jak widac i tak mozesz miec pecha.
-
14. Data: 2021-01-13 19:15:54
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-13 o 18:04, Myjk pisze:
> Wed, 13 Jan 2021 16:58:04 +0000, K
>
>> Niestety nie jest w interesie producenta produkowanie samochodu, ktorego
>> bateria przetrwa 20 lat albo nawet 15, dobrze bedzie jak po 10 latach
>> bedzie sie dalo sensownie tego uzywac zakladajac, ze nie wymysla jakiejs
>> blokady w samej elektronice gdy bateria nie bedzie trzymala parametrow i
>> ze wzgledow "bezpieczenstwa" nie bedzie mogla byc dalej uzywana. To samo
>> tyczy sie samej elektroniki, ktora bedzie za calosc odpowiedzialna. Te
>> gazetki w stylu tygodnik dzialkowca na ktore powoluje sie koniu sluza
>> tylko do wspolnego onanizowania sie.
>
> Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
> już. To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
> odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie? To samo ze zmywarkami i pralkami, już
> dawno po gwarancji a te łajzy nadal działają!
Statystyka. Nie psuje Ci się AGD, to sypią się samochody :-)
-
15. Data: 2021-01-13 19:18:10
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-01-2021 o 15:49, nadir pisze:
> W dniu 13.01.2021 o 08:11, Cavallino pisze:
>
>> Smrodowóz po końcu gwarancji się rozsypuje z dnia na dzień? A nie ma
>> jej na 8 lat, tylko z reguły na 2 lub 3.....
>
> Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat, więc
> spalinówek w to nie mieszaj.
Niby dlaczego?
Spalinówka wytrzyma, to i dużo mniej skompliowany elektryk wytrzyma.
> Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
> elektrycznego jest jego bateria.
> Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach akumulatory
> różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6 lat
> bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.
I żaden z nich nie miał nic wspólnego z bateriami z samochodów
elektrycznych.
> Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
> kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie wysokie?
> No ale wypadałoby dać też jakąś długą gwarancję na te ogniwa skoro za
> nie się dopłaca.
I dokładnie tak jest.
>A nie tekst, że producent gwarantuje, że w przeciągu 3
> lat pojemność nie spadnie poniżej 80% czy 90%.
Nie 3, tylko od 6-8.
>
>
>> W elektryku dużo zależy od dbania o baterię, ale jeśli jest dobrze
>> zrobiony, to 20 lat jest bardzo realne:
>> https://elektrowoz.pl/porady/degradacja-baterii-w-ki
i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/
>>
>
> Jak z większością rzeczy, wszystko zależy od dbania.
No i w większości elektryków komputer sterujący ładowaniem dba o baterie.
Nie dopuszcza do ich przegrzania, pracy z zbyt niskiej temperaturze,
dostosowuje też prędkość ładowania do aktualnej temperatury baterii.
> Ale ja zadałem proste pytanie, czy ktoś daje gwarancję na 10-20 lat na
> akumulatory?
A ktoś daje gwarancje na 10 20 lat na cokolwiek w motoryzacji?
Czy to oznacza, że auto jest przewidziane na tyle ile jest gwarancji?
-
16. Data: 2021-01-13 19:20:40
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-01-2021 o 18:04, Myjk pisze:
> Wed, 13 Jan 2021 16:58:04 +0000, K
>
>> Niestety nie jest w interesie producenta produkowanie samochodu, ktorego
>> bateria przetrwa 20 lat albo nawet 15, dobrze bedzie jak po 10 latach
>> bedzie sie dalo sensownie tego uzywac zakladajac, ze nie wymysla jakiejs
>> blokady w samej elektronice gdy bateria nie bedzie trzymala parametrow i
>> ze wzgledow "bezpieczenstwa" nie bedzie mogla byc dalej uzywana. To samo
>> tyczy sie samej elektroniki, ktora bedzie za calosc odpowiedzialna. Te
>> gazetki w stylu tygodnik dzialkowca na ktore powoluje sie koniu sluza
>> tylko do wspolnego onanizowania sie.
>
> Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
> już.
Chyba jednak dużo krócej.
> To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
> odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie?
Właśnie dlatego że mają tyle lat.
Proces postarzania powstał później.
Nowe tyle nie wytrzymają.
-
17. Data: 2021-01-13 20:06:31
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
> szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ.
powinno ekologów
> Zaś wytrzymałość
> baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
> przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
> (przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej 20%),
> taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych potrzeb.
pamiętaj o tym, gdy będzie dyskusja jak to możliwe że sprawność
samochodów elektrycznych jest bliska 100%
ToMasz
-
18. Data: 2021-01-13 21:01:17
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rtndlp$nso$2$C...@n...chmurka.net...
W dniu 13-01-2021 o 18:04, Myjk pisze:
>> Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od
>> lat 30
>> już.
>Chyba jednak dużo krócej.
>> To jakim cudem moje dwie lodówki śmieciowej marki LG pracują już
>> odpowiednio 16 i 18 lat bezawaryjnie?
>Właśnie dlatego że mają tyle lat.
>Proces postarzania powstał później.
Chyba bym juz znalazl tematy ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
o prosze - siega 1924 :)
>Nowe tyle nie wytrzymają.
Latwo mowic teraz, powtorz za 18 lat :-)
Kupilem rodzicom lodowke 8 lat temu.
Wlasnie padl termostat ... postarzanie, czy przypadkowa awaria ?
W miedzyczasie padl tez producent, co spowodowalo, ze termostat nie
kosztuje juz 30-50 zl jak do innych, tylko 100-200 :-(
J.
-
19. Data: 2021-01-13 21:24:12
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1v23jbadwxuor$....@m...org...
Wed, 13 Jan 2021 15:49:04 +0100, nadir
>> Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat,
>> więc
>> spalinówek w to nie mieszaj.
>To po co stawiasz absurdalną tezę, skoro nie przyjmujesz argumentów?
>Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości
>gwarancji
>jest absurdalne. Na lodówkę czy pralkę dostaje się 5 lat w porywach,
>a
>działa 15-20. I takich przykładów jest na pęczki, zatem
>ekstrapolowanie
>wytrzymałości na bazie gwarancji jest pozbawione elementarnego sensu.
Dlaczego nie ?
Skoro producent taka dobra zrobil, to czemu nie chce dac 10 lat
gwarancji na agregat ?
I potem mamy takie sytuacje, ze w Europie byl np rok gwarancji, a w
USA - 100k mil na "drive train".
Moze ci Amerykanie madrzejsi, i nie wiedza ze Mercedes czy VW to dobre
samochody robi ...
>> Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
>> elektrycznego jest jego bateria.
>> Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach
>> akumulatory
>> różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6
>> lat
>> bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.
>No bo, ignorancie galopujący, w takich urzadzeniach nikt nie dba o
>akumulaotry. Mają dawać z siebie ile mogą, bo nawet po 3 latach koszt
>ich
>wymiany jest znikomy, o ile w ogóle ktoś będzie wymieniał zamiast po
>prostu
>zezłomować.
A jakie urzadzenia ?
W elektronarzedziach to byl czesto NiCd lub NiMH i to jakiejs
kiepskiej jakosci.
Albo kiepskie ladowarki - bo najprostsze.
A bateryjka w Nokii mi sie jeszcze trzyma ... i wcale o nia nie
"dbalem".
>> Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
>> kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie
>> wysokie?
>Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
>szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś
>wytrzymałość
>baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
>przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
>(przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej
>20%),
>taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych
>potrzeb.
>Takich rzeczy się w sprzętach przenośnych nie robi, bo jest to
>nieopłacalne
>a najczęściej wręcz niemozliwe.
Albo niepotrzebne - bo wymiary takie, ze naturalne chlodzenie
wystarcza.
Mimo podgrzewania elektronika.
Ale jak sobie przypomnisz - to samsung mial problem z bateriami, Dell
mial problem, Boeing mial problem - widac sa lepsze i gorsze baterie,
oraz lepiej lub gorzej uzywane.
J.
-
20. Data: 2021-01-13 21:41:51
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 13.01.2021 o 17:21, Myjk pisze:
> Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
> szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś wytrzymałość
> baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
> przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
> (przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej 20%),
> taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych potrzeb.
Czyli damy ci większą i cięższą baterię, za którą i tak zapłacisz, ale
żeby było emejzing damy ci 80% jej pojemności.
Tak to się wali jeleni w rogi.