eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodórRe: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Wed, 13 Jan 2021 19:18:10 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rtndh3$nso$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 13 Jan 2021 18:18:11 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="24472";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 210113-0, 13.01.2021), Outbound message
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689968
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13-01-2021 o 15:49, nadir pisze:
    > W dniu 13.01.2021 o 08:11, Cavallino pisze:
    >
    >> Smrodowóz po końcu gwarancji się rozsypuje z dnia na dzień? A nie ma
    >> jej na 8 lat, tylko z reguły na 2 lub 3.....
    >
    > Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat, więc
    > spalinówek w to nie mieszaj.

    Niby dlaczego?
    Spalinówka wytrzyma, to i dużo mniej skompliowany elektryk wytrzyma.

    > Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
    > elektrycznego jest jego bateria.
    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach akumulatory
    > różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6 lat
    > bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.

    I żaden z nich nie miał nic wspólnego z bateriami z samochodów
    elektrycznych.

    > Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
    > kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie wysokie?
    > No ale wypadałoby dać też jakąś długą gwarancję na te ogniwa skoro za
    > nie się dopłaca.

    I dokładnie tak jest.

    >A nie tekst, że producent gwarantuje, że w przeciągu 3
    > lat pojemność nie spadnie poniżej 80% czy 90%.

    Nie 3, tylko od 6-8.

    >
    >
    >> W elektryku dużo zależy od dbania o baterię, ale jeśli jest dobrze
    >> zrobiony, to 20 lat jest bardzo realne:
    >> https://elektrowoz.pl/porady/degradacja-baterii-w-ki
    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/
    >>
    >
    > Jak z większością rzeczy, wszystko zależy od dbania.

    No i w większości elektryków komputer sterujący ładowaniem dba o baterie.
    Nie dopuszcza do ich przegrzania, pracy z zbyt niskiej temperaturze,
    dostosowuje też prędkość ładowania do aktualnej temperatury baterii.

    > Ale ja zadałem proste pytanie, czy ktoś daje gwarancję na 10-20 lat na
    > akumulatory?

    A ktoś daje gwarancje na 10 20 lat na cokolwiek w motoryzacji?
    Czy to oznacza, że auto jest przewidziane na tyle ile jest gwarancji?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: