    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 16 Jan 2021 14:10:06 +0100

    W dniu 2021-01-16 o 10:00, Myjk pisze:
    > Fri, 15 Jan 2021 22:56:37 +0100, cef

    > Jaki jest kontekst dyskusji? Awaryjność AGD/RTV (najpierw głównie
    > zasilanych bateriami, ale jak została ta błędna analogia wypunktowana to
    > poszło na postarzanie wszystkich sprzętów), została przeniesiona na
    > awaryjność EV. Zakładam że czytasz co było napisane wcześniej jak wchodzisz
    > w dyskusję. Najwyraźniej jednak nie.

    Ale moja wypowiedź w żaden sposób nie odnosiła się do historii wątku.
    Stwierdziłem tylko fakt statystyczny.
    A że Ty od razu wylatujesz z tekstem, że EV jest mało awaryjny,
    to jest raczej problem Twojego umysłu a nie mojego.

    > Tak, zacytuj, łącznie z moją odpowiedzią gdy mi takie stwierdzenia utykałeś
    > na siłę.

    W watku "Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków" pisałeś o zaletach
    elektryka wypisując jakie to nieszczęścia mogą spotkać użytkownika
    spalinowego napędu (zatarcie silnika, spalenia sprzęgła).
    Przyznaję, że uznałem, że piszesz o takich przypadkach, bo tego sam
    doświadczyłeś.
    Skoro Ty wymagałeś ode mnie jeżdżenia elektrykiem, żeby mieć prawo
    wypowiadania się,
    to uznałem, że sam się stosujesz do swoich wewnętrznych przekonań i po
    prostu
    miałeś takie przypadki. Jeśli zatem w kolejnej wypowiedzi przyznałeś, że
    w Twojej rodzinie spaliło się sprzęgło (w japończyku) to uznałem, że
    skoro samochody miałeś z salonu czy z dobrego żródła, a masz nadal
    przekonanie o niezwykłej awaryjności spaliniaków, to może jest inne żródło
    tych negatywnych doświadczeń czyli nieumiejętna eksploatacja.
    Post w którym pisałeś, że o mało nie zatarłeś silnika, bo zabrako Ci oleju-
    też jest w tym wątku i na podstawie takich informacji wyciągnąłem takie
    wnioski,
    którym stale zaprzeczałeś.
    Czyli reasumując: to ja sam uznałem, że musiałeś jeździć jakimiś
    trupami skoro masz takie negatywne doświadczenia z ich eksploatacji a
    gdy zaprzeczyłeś i zeznałeś, że jeździłeś raczej nowymi czy wręcz
    salonowymi, to uznałem,
    że może nieumiejętnie je użytkowałeś, skoro takie negatywne
    doświadczenia miałeś.
    Też zaprzeczyłeś, ale żeby żeby uwiarygodnić wersję o awaryjności
    spaliniaków
    przytoczyłeś jakieś historie jak to komuś innemu się zatarło, ale
    wrażenie pozostało, że to Twoje doświadczenia.
    Mam nadzieje, że to już wyjaśnione.
    Przepraszam, ale tak się zasugerowałem Twoimi wpisami, że przypisałem Ci
    te wszystkie cechy i fakty.
    Rozumiem, że opisywałeś te zdarzenia w innym celu.

    > Ale to nie były moje silniki! Pisałem o modelu którym akurat się poruszałem
    > a stwierdzenie było na podstawie statystyk innych użytkowników, głównie aut
    > sprowadzanych czyli psuli je handlarze. Mój silnik był zdrowy do czasu
    > sprzedaży. Naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem.

    Nie twierdzę, że akurat konkretnie tymi jeździłeś, tylko miałeś
    do czynienia z takimi przypadkami i stąd Twoje przekonanie
    o wysokiej awaryjności napędu spalinowego.

    > Noji jaki to ma związek z tematem?

    Uprzejmie Ci wyjaśniłem (bo się zastanawiałeś czy mi się coś
    psuło w końcu czy nie), że zużycie eksploatacyjne jest normalne.

    > Czyli źle włożyłeś naczynia względnie sztućce, które spadły z kratki i
    > wirnik w nie nawalał. Ot co, zepsułeś.

    Pudło. Uszkodzona była plastikowa wkładka wewnątrz tego mieszaka -
    co więcej jak przyszło nowe ramię z North, to od razu je zareklamowałem,
    bo było to samo uszkodzenie, więc to raczej wina producenta albo
    handlarza częściami
    czy złego magazynowania..

    > Czyli nadmiernie obciążałeś szuflady.

    I zbędnie jeździłem wózkiem tam i nazad czyli za często korzystałem?
    Weź się puknij w łeb - rozwaliły się bo to tandeta była.

    > Czyli standardowo najprawdopodobniej swoje błędy spychasz na producenta.
    > Nie martw się, to typowe dla większości ludzi że odsuwają od siebie
    > odpowiedzialność, bo tak jest łatwiej.

    Standardowo uznałem, że jak coś się jeszcze zepsuje, to wymienię,
    bo to koszt nieduży w sumie i od roku mam nową.
    Nie było żadnych moich błędów.
    Mogłbym napisać, że manipulujesz.

    > Nie było żadnych MOICH aut! Zrozumiesz w końcu co się do ciebie pisze?

    OK, przepraszam, że tak zrozumiałem Twoje posty czy też, że
    na podstawie Twoich wpisów takie miałem wrażenie.
    Wyjaśnienie jest powyżej.

    > Co znowu nie zrozumiałeś? Powtarzam ponownie, czytaj powoli. Indywidualną
    > instalację domową robioną zazwyczaj przez mietka, niewykluczone że bez
    > pojęcia o temacie, porównujesz z samochodem elektrycznym opracowanym za
    > grubą kasę pod produkcję taśmową w setkach tysięcy, jak nie milionów sztuk
    > i wyciągasz wniosek że jak masz spieprzoną instalację psującą sprzęty to i
    > samochód elektryczny będzie się tak samo psuć bo jest... elektryczny. Mądre
    > to jest?

    Ale skąd Ty wiesz kto robił instalację w moim mieszkaniu?
    W zasadzie też robili ją seryjnie bo jak stawiali bloki spółdzielniane
    20 czy 30 lat temu, to nie sądzę, żeby wynajmowali jakiegoś Mietka
    do tego. Są nowe gniazdka, ale co jakiś czas przychodzi magik
    ze spółdzielni i sprawdza czy tam jest zerowanie czy coś tam
    i jest protokół, że gniazdka czy instalacja jest OK.

    Po co dorabiasz, teorię, że instalacja jest do dupy?

    > Czy jak do spaliniaka zalejesz zły olej do silnika albo złe paliwo do baku,
    > albo zaczniesz palić sprzęgło, albo piłować samochód na jedynce, albo
    > jeździć z dużym odciążeniem na niskich obrotach to samochód spalinowy
    > uniemożliwi ci jazdę, ostrzeżenie da? Nie! Bo nie ma możliwości
    > opomiarowania tego! Wprost przeciwnie niż w EV!

    Nowoczesne spaliniaki są naszpikowane elektroniką,
    więc pewnie też by reagowały, ale jak CHCESZ zajechać,
    to faktycznie jest łatwiej.

    > To jest stwierdzenie faktu na podstawie tego co piszesz. Czy to jest twoje
    > celowe działanie czy wynik braku zrozumienia tego co czytasz i piszesz to
    > już bez większego znaczenia.

    > No tak, stwierdzasz co ci się wydaje, niby pytasz ale jednak sugerujesz
    > odpowiedzi, a jak się temu zaprzecza to i tak nie odpuszczasz. Jeśli to
    > jest grzeczne to mamy kompletnie odmienne pojęcie o kulturze dyskusji.

    No mamy - Ty używasz np określenia smrodowóz.