-
81. Data: 2018-11-26 17:08:49
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
> W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
>> W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki
>>> itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to
>>> samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.
>>>
>>
>> Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
> Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
> dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra... To już
> nawet skuter Gilera ma nawiew ciepłego powietrza na nogi :-)
Chętnie bym obejrzał ten test. Dasz radę znaleźć linka?
--
MN
-
82. Data: 2018-11-26 17:14:23
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
> Jak się zastosuje ultrakondensatory grafenowe to naładowanie będzie
> trwało kilka sekund. :-) Świat nie stoi w miejscu...
Terefere.
A skąd weźmiesz energię, żeby ją przelać do tych ultranowoczesnych baterii?
Czy w ogóle zdajesz sobie sprawę, jakie tu moce byłyby potrzebne?
Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa płynne
- łatwe do transportu i przechowywania. Warto chwilę pomyśleć nad magią,
jaką są silniki spalinowe.
Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą bardzo
sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To są
naprawdę "czary".
Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie - to
jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.
Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki
używają - na ogół nie mając bladego pojęcia, jak działają i jak
niezwykłej technologii wymagają.
--
MN
-
83. Data: 2018-11-26 18:39:31
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2018-11-26 o 17:08, Marcin N pisze:
> W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
>> W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
>>> W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
>>>> Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki
>>>> itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to
>>>> samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.
>>>>
>>>
>>> Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
>> Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
>> dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra... To już
>> nawet skuter Gilera ma nawiew ciepłego powietrza na nogi :-)
>
> Chętnie bym obejrzał ten test. Dasz radę znaleźć linka?
>
>
Szukałem - w historii już nie mam.
Coś podobnego:
https://www.youtube.com/watch?v=PB6hHGQfe_U
https://www.youtube.com/watch?v=8vrnyrfJLfY
Pamiętam, że gość kupił Twizzy chyba gdzieś w Anglii i jechał do Szkocji
bodaj 6 dni, korzystając z uprzejmości ludzi po drodze przy ładowaniu.
T.
Ps. Na tych filmikach fajnie widać te "drzwi" i "szyby". Szczelne takie,
że nawet kot by uciekł...
-
84. Data: 2018-11-26 18:41:40
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2018-11-26 o 17:14, Marcin N pisze:
> W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
>> Jak się zastosuje ultrakondensatory grafenowe to naładowanie będzie
>> trwało kilka sekund. :-) Świat nie stoi w miejscu...
>
> Terefere.
>
> A skąd weźmiesz energię, żeby ją przelać do tych ultranowoczesnych baterii?
>
> Czy w ogóle zdajesz sobie sprawę, jakie tu moce byłyby potrzebne?
>
> Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa płynne
> - łatwe do transportu i przechowywania. Warto chwilę pomyśleć nad magią,
> jaką są silniki spalinowe.
>
> Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą bardzo
> sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To są
> naprawdę "czary".
>
> Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie - to
> jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.
>
> Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki
> używają - na ogół nie mając bladego pojęcia, jak działają i jak
> niezwykłej technologii wymagają.
>
To proste - na stacjach ładowania też będą kondensatory. One się mogą
ładować powoli w czasie, kiedy nie ma ruchu.
Zapewne zanim przeciętnego Kowalskiego będzie stać na takie auto to już
wynajdą minielektrownie atomowe na każdej stacji paliw.
T.
-
85. Data: 2018-11-26 19:58:28
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bfc1bde$0$474$6...@n...neostrada.
pl...
>Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa
>płynne - łatwe do transportu i przechowywania.
Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)
Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ...
ale Diesel na poczatku chcial podawac miał węglowy !
Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna
czymkolwiek.
>Warto chwilę pomyśleć nad magią, jaką są silniki spalinowe.
>Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą
>bardzo sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych
>przedmiotów. To są naprawdę "czary".
Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia
dostarczyc naprawde duzych energii.
Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca
do podniesienia tony na 4.4km.
Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a
potem silnik cieplny ma sprawnosc mierną.
Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.
>Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie -
>to jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.
Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)
A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.
I to sie daje odwracac :-)
J.
-
86. Data: 2018-11-26 21:25:32
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
> W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
>> W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki
>>> itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to
>>> samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.
>>>
>>
>> Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
> Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
> dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra...
500 mil Twizy, ja mam do pracy 3,5 i też tak jeżdżę
-
87. Data: 2018-11-28 20:24:35
Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-11-26 o 19:58, J.F. pisze:
>
> Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)
>
> A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
> duzo energii.
> Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.
>
> I to sie daje odwracac :-)
Co by powiać pesymizmem: energia elektryczna coraz droższa. Od
przyszłego roku w PL raczej "tankowanie" elektryka stanie się droższe
niż "kopalniaka". Nie wiem jak ta 30-to % podwyżka cen energii wpłynie
na ceny w ładowarkach tak do końca.
Więc pewnie zaraz powstanie problem czym zastąpić elektryki :-D Pewnie
wodór, ale zaraz auta wodorowe dostaną zakaz wjazdu do centrów miast bo
woda z rur wydechowych zalewa piwnice i reumatyzm powoduje :-D
Więc czym zastąpić auta wodorowe?
--
Pozdrawiam,
Marek