-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ptcemr$qta$1@dont-email.me> <ptck5r$u3k$1@node1.news.atman.pl>
<ih5s635q46qt$.31yfrmfuksx8.dlg@40tude.net>
<pte9cl$hc5$1@node1.news.atman.pl>
<vqncrvyncn7j$.1qr5uyptjjmql.dlg@40tude.net>
<ptf7dj$dcn$1@news.icm.edu.pl>
<5bfbc86a$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
<5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Date: Mon, 26 Nov 2018 19:58:28 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 42
Message-ID: <5bfc4288$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.55.75
X-Trace: 1543258760 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.26.55.75:61950
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2888
X-Received-Body-CRC: 2149207110
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644760
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bfc1bde$0$474$6...@n...neostrada.
pl...
>Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa
>płynne - łatwe do transportu i przechowywania.
Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)
Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ...
ale Diesel na poczatku chcial podawac miał węglowy !
Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna
czymkolwiek.
>Warto chwilę pomyśleć nad magią, jaką są silniki spalinowe.
>Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą
>bardzo sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych
>przedmiotów. To są naprawdę "czary".
Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia
dostarczyc naprawde duzych energii.
Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca
do podniesienia tony na 4.4km.
Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a
potem silnik cieplny ma sprawnosc mierną.
Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.
>Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie -
>to jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.
Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)
A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.
I to sie daje odwracac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=