eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniemRe: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ptcemr$qta$1@dont-email.me> <ptck5r$u3k$1@node1.news.atman.pl>
    <ih5s635q46qt$.31yfrmfuksx8.dlg@40tude.net>
    <pte9cl$hc5$1@node1.news.atman.pl>
    <vqncrvyncn7j$.1qr5uyptjjmql.dlg@40tude.net>
    <ptf7dj$dcn$1@news.icm.edu.pl>
    <5bfbc86a$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Date: Mon, 26 Nov 2018 19:58:28 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 42
    Message-ID: <5bfc4288$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.55.75
    X-Trace: 1543258760 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.26.55.75:61950
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2888
    X-Received-Body-CRC: 2149207110
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644760
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5bfc1bde$0$474$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa
    >płynne - łatwe do transportu i przechowywania.

    Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
    A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)

    Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ...
    ale Diesel na poczatku chcial podawac miał węglowy !

    Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna
    czymkolwiek.

    >Warto chwilę pomyśleć nad magią, jaką są silniki spalinowe.
    >Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą
    >bardzo sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych
    >przedmiotów. To są naprawdę "czary".

    Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia
    dostarczyc naprawde duzych energii.

    Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca
    do podniesienia tony na 4.4km.
    Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a
    potem silnik cieplny ma sprawnosc mierną.
    Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
    Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.

    >Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie -
    >to jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.

    Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

    A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
    duzo energii.
    Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

    I to sie daje odwracac :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: