  • 21. Data: 2019-04-04 10:14:57
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 09:57:43 +0200, w <5ca5b913$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Mało spotyka
    > się stwierdzeń, że ten który miał pierwszeństwo "wtargnął" na
    > skrzyżowanie bezpośrednio przed jadący pojazd. Wina raczej jest
    > oczywista tego, który wymusił pierwszeństwo.

    Zgadza się.
    Pieszy ma ustąpić pierwszeństwa przed wejściem na pasy, jednakże często sądy
    uznają winę kierowcy.

  • 22. Data: 2019-04-04 10:21:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pieszy nie ma pierwszenstwa nad samochodem jak chce wejsc na pasy.

  • 23. Data: 2019-04-04 10:24:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego trzeba miec kamere zeby miec mozliwosc obrony.

  • 24. Data: 2019-04-04 10:25:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 10:13, r...@k...pl pisze:

    > Musisz wrócić do PoRD i dokształcić się z przepisów -- pieszy nie ma
    > pierwszeństwa przed wejściem na pasy.

    Hmm, przed skrzyżowaniem przy znaku D1 też nie masz pierwszeństwa,
    dopiero na skrzyżowaniu (za znakiem). Myślenie z dupy.

    Raczej musisz wrócić do PoRD i doczytać jakie zachowanie jest wymagane
    od kierowcy przed przejściem dla pieszych i analogicznie przed A7.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 25. Data: 2019-04-04 10:27:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 10:13:38 +0200, w
    <5ca5bcd3$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    ale wtedy wyprzedzała go karetka transportowa karetka na sygnale. Kierujący nie
    zdążył zahamować i uderzył w dziewczynkę. Piesza zginęła na miejscu.

    > Zgadza się. W przepisach jest bezwzględny zakaz omijania czy
    > wyprzedzania na przejściu dla pieszych, nawet uprzywilejowanym.

    Gdzieżeś znalazł enumeratywnie wymienione przepisy, do który pojazd
    uprzywlejowany musi się stosować?

  • 26. Data: 2019-04-04 10:30:48
    Od: p...@g...com

    --Zgadza się. W przepisach jest bezwzględny zakaz omijania czy wyprzedzania na
    przejściu dla pieszych, nawet uprzywilejowanym.

    i prokurator bedzie mial latwe zadanie, do tego dzieciak wiec sedzia nie bedzie mial
    skrupolow ... do pierdla i to na dlugo

  • 27. Data: 2019-04-04 10:33:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 10:25:39 +0200, w <5ca5bfa3$0$500$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Hmm, przed skrzyżowaniem przy znaku D1 też nie masz pierwszeństwa,
    > dopiero na skrzyżowaniu (za znakiem). Myślenie z dupy.

    No rzeczywiście masz jakieś dziwne myślenie.
    Masz pierwszeństwo wjazdu na skrzyżowanie. Doczytaj przepisy.

    > Raczej musisz wrócić do PoRD i doczytać jakie zachowanie jest wymagane
    > od kierowcy przed przejściem dla pieszych i analogicznie przed A7.

    Ty musisz doczytać jakie obowiązki ma piewszy, z taką znajomością PoRD
    stanowisz zagrożenie na drogach.

  • 28. Data: 2019-04-04 10:45:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 10:14, r...@k...pl pisze:

    > Zgadza się.
    > Pieszy ma ustąpić pierwszeństwa przed wejściem na pasy, jednakże często sądy
    > uznają winę kierowcy.

    Bzdura. Pieszy ma pierwszeństwo na pasach a kierowca tego pierwszeństwa
    nie ma (traktuj to jak skrzyżowanie). Nie ma żadnego przepisu, który to
    definiuje tak jak Ty piszesz o ustępowaniu pierwszeństwa kierującemu
    pojazdem, natomiast jest wyraźna wykładnia, ze obowiązkiem kierowcy jest
    umożliwienie wejścia na pasy pieszemu. Już cytuję odpowiedni paragraf z
    PoRD:
    ,,zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych
    znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących"

    Rozumiesz słowo "wchodzących"?

  • 29. Data: 2019-04-04 10:48:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 10:33, r...@k...pl pisze:

    > No rzeczywiście masz jakieś dziwne myślenie.
    > Masz pierwszeństwo wjazdu na skrzyżowanie. Doczytaj przepisy.

    Tak samo jak pieszy ma pierwszeństwo wejścia na pasy.

    ,,zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych
    znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących"

    Czego tutaj nie rozumiesz?

  • 30. Data: 2019-04-04 11:01:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 10:13, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 4 Apr 2019 09:44:03 +0200, w
    > <5ca5b5ca$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, LordBluzg(R)

    > To taka, przy której pieszy wchodząc nie stwarza zagrożenia.

    Czyli jak gdzieś tam ktoś jedzie 200km/h, to lepiej, aby pieszy w ogóle
    nie wchodził.

    > Musisz wrócić do PoRD i dokształcić się z przepisów -- pieszy nie ma
    > pierwszeństwa przed wejściem na pasy.

    W sensie, że samochód może go rozjechać na chodniku?

    --
    Liwiusz