  • 11. Data: 2019-04-04 08:12:05
    Temat: Re: samochód
    Od: p...@g...com

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/karetka
    -pogotowia-potracila-73-letnia-mieszkanke-kalisza/9r
    98t4z

    kierowanie pojazdem uprzywilejowanym nie zezwala na rozjezdzanie pieszych na
    przejsciu ... jesli nie wtargnela to ma pozamiatane

  • 12. Data: 2019-04-04 08:31:43
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 03:14, Oloten pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wtargnięcie  =  wejście pieszego na jezdnię bezpośrednio przed jadący
    > pojazd
    >
    > PoRD
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,
    > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    Przepisy znam. Wytłumacz zatem co uważasz za "bezpośrednio" interesuje
    mnie odległość od pojazdu (mowa o terenie zabudowanym).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 13. Data: 2019-04-04 09:09:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bezposrednio to taka odleglosc ktora ze wzgledu na ograniczenia techniczne pojazdu i
    psychofizyczne czlowieka uniemozliwia unikniecie zdarzenia. W zwiazku z tym jest
    tylko jedna predkosc bezpieczna i wynosi 0km/h. Ruch drogowy opiera sie na
    kompromisie. Zeby bylo prosciej dla uzytkownikow kompromis zostal ujety w formie
    przepisow zeby nie trzeba bylo za kazdym razem negocjowac warunkow. Jesli pomimo
    przepisow nie mozna osiagnac kompromisu to zawsze wygrywa wiekszy i silniejszy. W
    zdarzeniach z pieszymi zawsze sa dwie strony. W ramach kompromisu wynegocjowano ze
    przy przechodzeniu przez jezdnie obie strony maja zachowac sie tak zeby nie wyrzadzic
    drugiej stronie i sobie krzywdy. W ramach kompromisu u nas ustalono ze obowiazek
    zachowania szczegolnej ostroznosci przy przejsciu dla pieszych dotyczy wszystkich a
    nie tylko kierowcow.

  • 14. Data: 2019-04-04 09:27:13
    Od: "Oloten" <f...@n...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Mialem i dalej mam gdzies w szufladzie dowod ksiazeczkowy
    > i mam w nim wpisane dzieci. Jego tam nie ma.

    Jego tam nie ma, bo nie chciałeś/zapomniałeś go wpisać,
    lub urzędnik nie zgodził się go wpisać.

  • 15. Data: 2019-04-04 09:36:37
    Od: "Oloten" <f...@n...pl>

    > Przepisy znam. Wytłumacz zatem co uważasz za "bezpośrednio" interesuje
    > mnie odległość od pojazdu (mowa o terenie zabudowanym).
    >
    > --
    > LordBluzg(R)

    Bezpośrednio to będzie wtedy, gdy rozjedziesz pieszego
    na przejściu. Przed sądem będziesz mówił, że on wszedł
    bezpośrednio przed jadący pojazd, którym ty kierowałeś.
    Ty będziesz mówił, ze było to 3 metry, a pieszy będzie mówił,
    że było to 30 metrów.

  • 16. Data: 2019-04-04 09:44:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Bezposrednio to taka odleglosc ktora ze wzgledu na ograniczenia techniczne pojazdu
    i psychofizyczne czlowieka uniemozliwia unikniecie zdarzenia. W zwiazku z tym jest
    tylko jedna predkosc bezpieczna i wynosi 0km/h.

    Nie interesuje mnie prędkość (wartość w km/h), która w przepisach jest
    określona jako BEZPIECZNA. Interesuje mnie odległość. W moim rozumieniu
    "bezpośrednio" oznacza odległość, gdzie przy obowiązku zwolnienia i
    zachowania bezpiecznej prędkości przed przejściem dla pieszych,
    umożliwiam wejście tego pieszego na pasy z uwagi na jego pierwszeństwo.
    Pomijam pkt"b" bo logiczne że mogę pieszego nie widzieć, który stoi za
    pojazdem. Analogiczne zachowanie jak przed A7. Rozumiem też, że jeśli
    kierowca nie przestrzega przepisów i nie zwalnia (łamiąc je) przed
    przejściem dla pieszych, pieszego nadal obowiązuje zakaz bezpośredniego
    wejścia na pasy. Wszystko ok, dokąd dzieje się to przy prędkościach
    "zauważalnych" w sensie że idzie określić prędkość pojazdu jadącego z
    daleka. Co innego kiedy pojazd porusza się z nadmierną prędkością, np
    powyżej 100km/h nie zwalnia a pieszy wchodzi na pasy widząc go w
    odległości...200m, generalnie bezpośrednio przed jadący pojazd. Tutaj
    właśnie "leży pies pogrzebany" bo sam wiele razy pisałeś, że nie
    interesuje cie pieszy, który stoi na chodniku i ma grzecznie stać a ty
    sobie śmigniesz. Przepisy wyraźnie określają że masz mu umożliwić
    wejście na pasy, bo ma pierwszeństwo (analogia do A7).
    Umożliwić, to znaczy zwolnić w widoczny sposób do prędkości bezpiecznej,
    żeby nie doszło do "wymyślonego wtargnięcia".

  • 17. Data: 2019-04-04 09:57:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 09:36, Oloten pisze:

    >>> PoRD
    >>> Art. 14. Zabrania się:

> [...]
    > bezpośrednio przed jadący pojazd, którym ty kierowałeś.
    > Ty będziesz mówił, ze było to 3 metry, a pieszy będzie mówił,

    Ależ...przepisy też określają w przypadku A7, że kierowca posiadający
    pierwszeństwo na skrzyżowaniu ma zachować ostrożność w tym miejscu i
    unikać kolizji w przypadku wymuszenia pierwszeństwa przez innego
    kierowcę i nikogo nie interesuje tutaj odległość ani prędkość w
    ustalaniu winy. Mający pierwszeństwo może uniknąć kolizji, jeśli
    powstrzyma się przed wjazdem na skrzyżowanie, widząc nadjeżdżający
    pojazd, którego obowiązkiem jest udzielenie pierwszeństwa. Mało spotyka
    się stwierdzeń, że ten który miał pierwszeństwo "wtargnął" na
    skrzyżowanie bezpośrednio przed jadący pojazd. Wina raczej jest
    oczywista tego, który wymusił pierwszeństwo.

  • 18. Data: 2019-04-04 10:04:54
    Od: p...@g...com

    Według relacji świadków przed pasami zatrzymał się kierowca samochodu osobowego, ale
    wtedy wyprzedzała go karetka transportowa karetka na sygnale. Kierujący nie zdążył
    zahamować i uderzył w dziewczynkę. Piesza zginęła na miejscu.

    jesli ta wersja swiadkow jest prawdziwa to jest w czarnej dupie

  • 19. Data: 2019-04-04 10:13:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 09:44:03 +0200, w
    <5ca5b5ca$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie interesuje mnie prędkość (wartość w km/h), która w przepisach jest
    > określona jako BEZPIECZNA. Interesuje mnie odległość. W moim rozumieniu

    To taka, przy której pieszy wchodząc nie stwarza zagrożenia.

    > "bezpośrednio" oznacza odległość, gdzie przy obowiązku zwolnienia i
    > zachowania bezpiecznej prędkości przed przejściem dla pieszych,
    > umożliwiam wejście tego pieszego na pasy z uwagi na jego pierwszeństwo.

    Musisz wrócić do PoRD i dokształcić się z przepisów -- pieszy nie ma
    pierwszeństwa przed wejściem na pasy.

  • 20. Data: 2019-04-04 10:13:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 10:04, p...@g...com pisze:
> [...]
    zdążył zahamować i uderzył w dziewczynkę. Piesza zginęła na miejscu.

    > jesli ta wersja swiadkow jest prawdziwa to jest w czarnej dupie

    Zgadza się. W przepisach jest bezwzględny zakaz omijania czy
    wyprzedzania na przejściu dla pieszych, nawet uprzywilejowanym.