  • Data: 2019-04-04 12:25:21
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-04 o 11:22, r...@k...pl pisze:

    > Niestety nie. Doczytaj przepisy zamiast się produkować.

    Wskaż mi ten przepis, w którym jest to napisane.

    > Hmmm, teraz wiem po co w szkole są lekcje czytania ze zrozumieniem...

    Pewnie wagarowałeś jak były te lekcje :]

    > "Przejście dla pieszych - pierwszeństwo nie zawsze dla pieszego

    Już Ci pisałem że bredzisz.

    > Jak zatem kwestia przechodzenia przez przejście dla pieszych jest uregulowana
    > prawnie?
    >
    > Art. 13 prawo o ruchu drogowym
    > Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem.

    > Jasno wynika z niego, że pieszy ma pierwszeństwo tylko wtedy, kiedy już
    > znajduje się na przejściu. Pieszy nie ma pierwszeństwa, jeżeli stoi na chodniku
    > przed wejściem na przejście.

    Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Skoro pieszy WCHODZI to znaczy że co? Jak ma nogę 5mm nad ziemią czy 5mm
    nad pasem a może dopiero jak postawi na jezdni? Chyba nie bo wtedy już
    jest na przejściu. Doczytaj może przepisy zgodne z konwencją wenecką
    oraz wykładnię sądu w tych sprawach i może przestań bredzić i zmuszać/
    straszyć pieszych, żeby czekali grzecznie aż sobie przejedziesz. Oni nie
    wchodzą właśnie ze strachu...co Ty bierzesz sobie za swoje
    "pierwszeństwo" wymuszając je bezczelnie :)

    Teraz wskaż mi przepis o zwolnieniu dla pieszego i umożliwienie
    pojazdowi WJAZDU na przejście. Nie ma? Atopeszek :]
    Oczywiście pomijasz cały czas obowiązek zachowania szczególnej
    ostrożności przez kierującego. Co najmniej dziwna filozofia :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>