    From: mk <r...@m...remove>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rs485, rts
    Date: Sat, 21 Mar 2009 23:30:36 +0100
    Sender: m...@c...neoplus.adsl.tpnet.pl

    yorgus pisze:
    > Mam pytanie, czy jak wysyla sie cos z terminala
    > przez RS 232 to stan lini RTS sie zmienia automatycznie ?
    > Zwykle w konwerterach RS232/RS485 RTS jest dolaczony
    > do wejscia przelaczajacego nadawanie/odbior i u mnie
    > nie chce sie konwerter przelaczyc na nadawanie.
    > W sumie na oscyloskopie to nie widze
    > zeby cos sie zmienialo na lini RTS jak z terminala
    > cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego
    > programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

    Zależy jaki terminal.
    Niektóre terminale mają opcję uaktywnienia linii RTS przed wysyłką
    (zwykle nazywa się to RS485 mode, czy podobnie). By formalności stało
    się zadość nim terminal zacznie wysyłać, to powinien od konwertera
    dostać sygnał zwrotny CTS (żądanie zostało przyjęte i już można nadawać).

    Jeśli samodzielnie tworzysz oprogramowanie o wysterowanie linii RTS
    musisz zadbać samodzielnie.

    pzdr
    mk