  • 21. Data: 2012-07-24 22:07:46
    Temat: Re: roznicowka 3 fazy, urzadzenia 1 fazowe
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 24 Jul 2012 20:42:31 +0200, Tomasz Wójtowicz
    <s...@s...active.com> wrote:

    >Oczywiście. Wbrew temu co adresss pisze, combo to jest właśnie najgorsze
    >rozwiązanie, mające sens tylko, gdy mało jest miejsca na rozdzielnicy.

    a ja uwazam, ze jest to lepsze rozwiazanie niz jedna roznicowka a
    potem same S. Rozwiazanie 2w1 pozwala wywalic zabezpieczenie na jednym
    obwodzie a nie na wszystkich, ktore "pilnuje" roznicowka.

    Jedyna niedogodnosc jest taka, ze nie wiemy czy wywalil z roznicy czy
    z nadmiaru pradu. Ale moze pomysla o jakims wskazniku mechanicznym
    (kolorowa zapadka).

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2012-07-24 23:25:26
    Od: Sławomir Januszkiewicz <n...@c...com.pl>

    W dniu 2012-07-24 22:07, a...@p...pl pisze:

> [...]
    >
    > Jedyna niedogodnosc jest taka, ze nie wiemy czy wywalil z roznicy czy
    > z nadmiaru pradu. Ale moze pomysla o jakims wskazniku mechanicznym

    Na litość, takie zapadki są w zblokowanych różnicowo-nadprądowych
    przyzwoitych firm (na pewno w Legrandzie, Moellerze czy Schracku).
    Jedna różnicówka na parę obwodów to kompletna porażka.

    Nuter

  • 23. Data: 2012-07-25 01:09:23
    Od: "<<zly_ekektryk>>" <__@__.__>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > On Mon, 23 Jul 2012 11:23:42 +0000 (UTC), w...@a...pl (Wemif)
    > wrote:

    > pamietaj,
    > wylacznik nadmiarowo-pradowy (tzw. S) to zabezpieczenie urzadzen
    I PRZEWODOW PRZED SKUTKAMI ZWARC I PRZECIAZEN ORAZ PODSTAWOWA OCHRONA PRZED
    PORAZENIEM PRZY DOTYKU POSREDNIM!

    > wylacznik roznicowo-pradowy - to zabezpieczenie zycia ludzkiego
    JEDYNIE JAKO OCHRONA UZUPELNIAJACA PRZED PORAZENIEM PRZY DOTYKU
    BEZPOSREDNIM.

    --
    Pisze duzymi bo wiem, ze czytasz duzymi.

  • 24. Data: 2012-07-27 16:19:55
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:500d8be5$1@news.home.net.pl...

    > Ale tak się nie da.

    ROTFL
    Jak się komuś doradza to trzeba samemu mieć pojęcie.

  • 25. Data: 2012-07-27 16:46:25
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - różnicówka 3 fazowa,
    > - dalej S'ki 1F, ewentualnie za/przed Skami dodatkowe różnicówki 1 fazowe
    > (jeśli chcę)
    >
    > Ja wolałbym osobną różnicówkę dla każdej fazy (aby nawet jeśli jedna
    > wywali (pójdzie prąd do zera) lub dwie wywalą (pójdzie prąd np. L1-L2) to
    > L3
    > zostanie i będzie działać - czy tak można zrobić i osiągnę to co chcę?
    > elektryk jest niechętny.
    >
    > Czy jeśli zastosuję to co on proponuje, czyli najpierw różnicówka 3F
    > a póżniej 1F, to nie będzie szybciej wybijać ta 3F (w przypadku gdyby obie

    Pogoń tego partacza póki jeszcze pora.
    Różnicówek się nie stopniuje, ponieważ jest to zbyt drogie rozwiązanie
    wymagające różnicówek o specjalnych charakterystykach.
    Stosowanie różnicówek 300mA (przeciwpożarowych) w domach jednorodzinnych
    także mija się z celem, ponieważ rolę takiej różnicówki także spełnia
    różnicówka 30mA. Co najwyżej taka różnicówka, umieszczona w skrzynce
    licznika może zabezpieczyć odcinek kabla pomiędzy licznikiem, a rozdzielnią,
    ale nie ma takiej potrzeby, ponieważ ten kabel glównie znajduje się w ziemi,
    gdzie nie stwarza zagrożenia przeciwpożarowego. Jedyny odkryty jego fragment
    znajduje się w skrzynce rozdzielczej, którą i tak zazwyczaj montuje się w
    pomieszczeniach czy obszarach, gdzie raczej nie ma przedmiotów/rzeczy
    łatwopalnych.
    Obwodów 1-fazowych nie zabezpiecza się różnicówkami 3-fazowymi, ponieważ
    grozi to uszkodzeniem sprzętów domowych, a ponadto jest upierdliwe w razie
    "wybijania" różnicówki.
    Aby nie robić zbytnich kosztów stosuje się zestaw 3-4 różnicówek tj. jedna
    3-fazowa na obwody 3-fazowe i po jednej różnicówce 1-fazowej na pozostałe
    obwody 1-fazowe oświetleniowe oraz gniazda.

> [...]
    > być rozdzielnia z różnicówkami, ma być wyłącznik główny (FR). Zamiast
    > jednej wajchy, zaproponowałem osobny rozłącznik na każdej fazie.
    > Powiedział,
    > że ok, ale muszą być wtedy 4 rozłączniki jednofazowe. Nie wiem czy N czy
    > PE miał na myśli, ale chyba ani jednego ani drugiego nie wolno mu
    > rozłączać
    > osobno, prawda?
    > Czy wolno zastosować oddzielne rozłączniki jako wyłącznik główny w takiej
    > sytuacji? (jest to segment w budynku, nie bezpośrednio z ZE).
    > Wystarczy rozłączanie L1,L2,L3 a N i PE na stałe połączone?

    Jeżeli chodzi o stosowanie FR-a to wystarczy jeden 3-fazowy, choć stosowanie
    oddzielnych dla każdej fazy nie jest błędem i jeżeli masz takie życzenie to
    możesz zastosować. FR-y w tym przypadku spełniają rolę odłącznika
    pożarowego, dlatego lepiej, aby to był FR 3-fazowy.
    Jednak za propozycję zastosowania 4 oddzielnych FR-ów odcinajacych fazy oraz
    przewód neutralny powinieneś temu durniowi skopać tyłek i natychmiast
    wyrzucić "na zbity pysk". W żadnym wypadku nie wolno rozłączać przewodu
    neutralnego przed rozdzielnią, ponieważ grozi to pojawieniem się na obwodach
    1-fazowych 230V napięcia międzyfazowego 400V co na 100% spowoduje
    uszkodzenie elektroniki większości domowych urządzeń.
    Właśnie dlatego nie powinno się stosować różnicówek 3-fazowych na obwodach
    1-fazowych, ponieważ różnicówki także rozłączają przewód neutralny.

  • 26. Data: 2012-07-27 23:28:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2012 14:32, WS pisze:

    > dac sie da, tylko drogo, jaies 3kPLN ;)

    Och, wiele rzeczy się da jak się ma odpowiednio dużo kasy ;)

    Dla skrajnie skrupulatnych (lub nierozgarniętych - to nie do ciebie ;):
    tak się nie da przy takim budżecie i z takimi ("normalnymi") różnicówkami.

    Tak samo jak się da oświetlić dom przy pomocy tylko jednej żarówki - ale
    tak mocna będzie cholernie droga, a i układanie światłowodów do
    rozprowadzania jej światła tanie nie będzie.

  • 27. Data: 2012-08-24 21:49:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 11:06:08 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Moim zdaniem to jest bez sensu. Takie combo 2w1 wyskoczy i nie wiesz czy
    > dlatego, ze pobór prądu był za duży czy był upływ. Zdecydowanie wolę
    > osobne różnicówki i eski - tyle, że to więcej miejsca w przełącznicy
    > zabiera.

    Są już różnicówki jak to określiłeś "combo", które pokazują, który człon
    spowodował wyłączenie.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2012-08-24 21:52:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 16:46:25 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > także mija się z celem, ponieważ rolę takiej różnicówki także spełnia
    > różnicówka 30mA. Co najwyżej taka różnicówka, umieszczona w skrzynce

    Póki co chyba nie ma obowiązku montowania różnicówek na wszystkich
    obwodach i taka 300mA zabezpieczy np. obwody oświetlenia. Spotkałem się
    też z informacją, że ponoć niektóre firmy ubezpieczeniowe dają zniżkę
    jeśli jest różnicówka 300mA na wejściu.
    GG#2400455 ICQ#320399066