    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: różnica w kolorach na monitorze i wydruku z labu
    Date: Sat, 28 Nov 2009 11:40:30 +0100

    On 2009-11-28 09:03:47 +0100, "JackDeJack" <J...@w...pl> said:

    > A czym innym jak nie profilem są korekty linearyzacji i korekcji DOT Gain
    > maszyny drukującej ?

    Z punktu widzenia CM - niczym. Naświetlarka ctf/ctp powinna być
    transparentna i temu przedewszystkim służy jej linearyzacja i korekacja
    przyrostu punktu _samej_naświetlarki_. Korekcje przyrostu pod maszynę
    są czynnikiem dodatkowym, takim bonusem, pomagajcym obejść słabości
    technologiczne/zużycie prasy, ale nie stricte elementem toru CM.
    Dlatego kogoś przygotowującego materiały do świecenie wogóle nie
    interesuje coś takiego, jak profil naświetlarki, nie ma on postaci
    .icc, nie udostępnia się go.

    > Więc poproś by ciocia ECI i wujek ISO zagościli na dobre w labach.

    Ja? ;-)

    > Dlaczego tego nie wymagamy. Drukarnia musi i nie martwimy się o profile, a
    > do labu trzeba mieć doktorat z CM

    No nie, przy druku i odbitkach doktorat z CM ma podobny zakres, różni
    się ciut detalami. I w obu przypadkach poziom wiedzy przygotowujących i
    dostawców jest podobnie słaby ;-)
    Dla druku standardy stworzono, bo jest to jednak ciut zamożniejsza
    branża, choć gdyby spojrzeć na kasę z całych rynków, to nie zakładałbym
    się, czy wartości nie będą zbliżone. Jednak wartości pojedyńczych
    zleceń przy offsecie oraz ceny sprzętu są na tyle wyższe, że takie
    standardy opłacało się zrobić.

    > Gratuluje wiary we własne oczy, a właściwie ich zdolności identycznego
    > czytania barwy niezależnie od oświetlenia.

    Ueeee, nie histeryzuj... ;-) Zresztą - gdzieś jest zakaz oglądania
    zdjęć w kontrolowanym oświetleniu?

    > BTW - co będzie jak się ustawisz pod fotkę z labu, a jutro zmienią papier i
    > chemię ?

    No to jutro też spodziewałbym się nowego profilu zestawu
    maszyna-papier. Tylko ile labów coś takiego oferuje?

    > Zgoda, ale należy zawsze zaznaczać by taka konwersja odbywała się pod
    > konkretne wyjście (lab, drukarka) inaczej w przyszłości możemy mieć mocne
    > problemy.

    No przecież to oczywista oczywistość! ;-)

    de Fresz