  • 1. Data: 2013-01-18 18:03:26
    Temat: rozbieranie HDD
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=5CAn22TiVV0

    Takie wrazliwe, czy chlop wie co robic, aby zachecic publike to
    zaplacenia za usluge ?

    J.

  • 2. Data: 2013-01-18 18:26:42
    Temat: Re: rozbieranie HDD
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.01.2013 18:03, J.F pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=5CAn22TiVV0
    >
    > Takie wrazliwe, czy chlop wie co robic, aby zachecic publike to
    > zaplacenia za usluge ?

    coś mi się nie chce wierzyć żeby jakość i precyzja działania dysku
    zależała od siły dokręcenia śrubek. Sądze że facet celowo wyjechał poza
    sensowną wartość momentu i stąd taki efekt. Ja bym się obawiał tego syfu
    który dostał się do dysku z powietrzem po zdjęciu klapki. Również jego
    rękawiczki wyglądają na pierwszy raz użyte i za duże, bo wcześniej nie
    kupował. Ja czasem (10% pracy) pracuje w rękawiczkach a bez pudła powiem
    żeby mi kupili 9 calowe i jakiej firmy...

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-01-18 20:21:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    To się nazywa manipulacja...

    Siła dokręcenia śrubek ( w granicach zdrowego rozsądku) jest imho
    niczym, w porównaniu z tym, co się dzieje po wpuszczeniu do wnętrza
    dysku "normalnego" powietrza.

    Oczywiście, poprawne i równomierne skręcenie jest istotne, ale to detal
    w porównaniu z kurzem z powietrza.

  • 4. Data: 2013-01-18 22:00:13
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    Raz mi sie zapomnialo ze do prawidlowego dzialania HDD potrzebuje
    powietrza. Dysk mial kontakt z woda, podlaczylem pompe prozniowa do
    otworu wyrownujacego cisnienie i odessalem powietrze. Przy cisnieniu
    0,5 atmosfery glowice jeszcze nie ocieraja o talerze. Watpliwe jest to
    co pokazano na filmie.

    Dane z HDD czasem mozna odzyskac:
    http://allegro.pl/terminal-dyskowy-sata-ata-odzyskaj
    -dane-i2892650227.html

  • 5. Data: 2013-01-19 09:22:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Jan 2013 20:21:11 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiście, poprawne i równomierne skręcenie jest istotne, ale to
    detal
    > w porównaniu z kurzem z powietrza.

    wibroakustuka maszyn (jest taka dziedzina nauki) - wpływ drgań
    pokrywy z powodu nierownomiernych naprężeń :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-01-19 14:40:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.01.2013 18:26, ToMasz wrote:

    > coś mi się nie chce wierzyć żeby jakość i precyzja działania dysku
    > zależała od siły dokręcenia śrubek. Sądze że facet celowo wyjechał poza
    > sensowną wartość momentu i stąd taki efekt.

    Dobrze widać jak bardzo musiał poluzować śrubę przy łożysku głowicy.

    > Ja bym się obawiał tego syfu
    > który dostał się do dysku z powietrzem po zdjęciu klapki.

    Dobry (taki co nie zostawia po odparowaniu śladów na szkle) gaz do
    zapalniczek i przedmuchujesz przed zamknięciem ;) Chociaż najlepiej nie
    otwierać...

    > Również jego
    > rękawiczki wyglądają na pierwszy raz użyte i za duże, bo wcześniej nie
    > kupował.

    Ja mam np. ten problem, że 9 są odrobinę za ciasne (zwłaszcza pomiędzy
    palcami) a 10 już luźne.

    Michoo

  • 7. Data: 2013-01-21 06:39:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > kupował. Ja czasem (10% pracy) pracuje w rękawiczkach a bez pudła powiem
    > żeby mi kupili 9 calowe i jakiej firmy...

    Ale wiesz - tego syfu dostającego się z powietrzem należy unikać ale
    nikt o zdrowych zmysłach nie zakłada że mając pomieszczenie robocze
    klasy 10000 da się zasyfienia dysku uniknąć. A już klasa 1000 kosztuje
    spore pieniądze za metr pomieszczenia nadal nie gwarantując dostatecznej
    czystości. Dysk się otwiera (przynajmniej rozsądni ludzie tak czynią)
    nie w celu jego naprawy do dalszej eksploatacji a w celu doraźnej
    naprawy umożliwiającej natychmiastowa ewakuację danych - dalej wiertarka
    albo prasa, dysk zniszczyć ostatecznie i na złom.

    Jak gość w ogóle obiecuje że ten dysk podziała to bym jego opowiastki
    miedzy bajki włożył.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2013-01-21 09:10:19
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

    > Jak gość w ogóle obiecuje że ten dysk podziała to bym jego opowiastki
    > miedzy bajki włożył.

    Ja tak odzyskuje dane, ale tylko w przypadku jak zatrze sie silnik od
    talerzy..
    Oczywiscie nie podziala dlugo po otwarciu obudowy, ale wystarczy do
    zgrania danych..
    A czy bedzie dzialal ogolnie, bedzie, sprawdzone.

  • 9. Data: 2013-01-21 20:43:41
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jak gość w ogóle obiecuje że ten dysk podziała to bym jego opowiastki
    > miedzy bajki włożył.

    Otwierany (w domu) Caviar 30GB dzialal mi wiele lat (i dziala dalej), wiec
    "jest roznie".

  • 10. Data: 2013-01-21 21:44:59
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Otwierany (w domu) Caviar 30GB dzialal mi wiele lat (i dziala dalej), wiec
    > "jest roznie".

    Miałeś po prostu ogromne szczęście, że:
    1. Nie wpadło tam za dużo kurzu i innych syfów,
    2. To, co wpadło, to zdołały na czas zatrzymać filtry,
    3. Starczyło zapasowych sektorów do przemapowania/realokacji tych,
    uszkodzonych przez zanieczyszczenia, zanim zostały one wyłapane przez
    filtry.
    BTW. Nie zawsze SMART pokaże, czy (i ile) coś zostało realokowane i ile było
    takich epizodów.
    Takiemu dyskowi nie możesz już jednak ufać, gdyż może paść niespodziewanie,
    on już nie jest pewny.