  • Data: 2013-01-22 15:08:11
    Temat: Re: rozbieranie HDD
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:kdlq88$dol$1@node1.news.atman.pl...

    > No wlasnie to byl pech :).

    Czasem towarzyszy szczęściu.

    > Wiele lat temu chcialem wyjac dysk z jakiejs chamskiej obudowy.
    > Ciagne, ruszam na boki i dupa - dysk siedzi jak przyklejony.
    > Troche sie wtulwilem, szarpnalem, ale chyba za mocno,
    > bo dysk wyszedl, ale w obudowie zostaly strzepy tasmy
    > uszczelniajacej dysk po obwodzie - tak, z boku bylo widac talerze :).

    Seagate najpewniej :))

    > No to odkrecilem dysk, zobaczylem czy w srodku sa jakies strzepy tasmy
    > (tasma miala klejaca folie alu od wewn.), talerze czyste,

    ...ewentualnie stary Caviar...

    > to skrecilem dysk i przejechalem po obwodzieczarna tasma izolacyjna :).

    No, jeśli tylko zajrzałeś na chwilkę, nic nie kombinowałeś zanadto, zaraz
    potem zakręciłeś i uszczelniłeś (mam nadzieję, że ocalała możliwość
    "oddychania" dysku), to po uruchomieniu rozwiało kurz po wnętrzu, a w
    składzie dysku są filtry (często przypomina z wyglądu malutką poduszeczkę z
    waty obszytą materiałem, zwykle białe, albo kawałek twardej flizeliny),
    które takie rzeczy wyłapują, a sektory, które ewentualnie ucierpiały, to
    zapewne zostały przemapowane. Jeśli tylko tyle, masz szansę, ze dysk
    pochodzi.

    > Ow dysk sluzyl potem jako skladowisko filmow i muzyki,
    > ale byl uzywany calkiem ostro i do dzisiaj dziala :).

    To raczej będzie działał, skoro tak długo wytrzymał. Ale na serwer plików
    już się nie nada. Ciekaw jestem jego SMART :)