  • Data: 2011-08-05 07:37:18
    Temat: Re: rowery vs auta
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-05 00:17, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jakie 8 groszy? Ty policz wszystkie podatki a nie jakąś tam opłatę
    > paliwową. Ponad połowa ceny to podatki. Jak policzyłem, to z
    > ostatniego samochodu średnio rocznie ja jeden funduję metr autostrady.
    >
    > [...]

    Średnio ok 8M Euro za km, czyli 8k Euro za metr, 32k weźmy 30k PLN.
    Załóżmy że połowa ceny paliwa to podatki. Musiałbyś więc wydawać 60k
    PLN na paliwo. Załóżmy że po 5 PLN/l. 12k litrów. 1k Litr na miesiąc -
    załóżmy pesymistycznie 10l/100km. 10k km miesięcznie, 120k km rocznie.
    Jeździsz tyle, czy jednak za twoje podatki z paliwa można zbudować 15
    cm? No i skąd pomysł, że akcyza za paliwo ma obowiązek iść w całości na
    budowę dróg? A akcyza za alkohol na gorzelnie, za prąd na elektrownie, a
    za fajki na plantacje tytoniu?

    Shrek.