  • Data: 2011-02-27 19:09:38
    Temat: Re: "rowerowa" nowelizacja PoRD - niebezpieczny bubel!
    Od: Lew2 <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Lut, 15:00, "Bolo" <b...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Na pocz tek zagadka: na mocy dzisiejszej nowelizacji PoRD kto b dzie mia
    > pierwsze stwo w poni szej sytuacj? (rysunek nieco uproszczony, przejazd
    > rowerowy posiada jeszcze oznakowanie pionowe opr cz
    poziomego)http://img843.imageshack.us/img843/4064/ro
    wery.png

> [...]
    > nie mo e wjecha bezpo rednio przed pojazd na jezdni. Obecnie w ramach
    > "dostosowywania" PoRD do Konwencji Wiede skiej uchylono ten drugi przepis,
    > pozostawiaj c pierwszy - mimo e _oba_ przepisy nie mia y odpowiednia w
    > Konwencji. Pod naciskiem grupy rowerowych oszo om w uchwalono straszny bubel,
    > kt ry mo e by teraz miertelnym zagro eniem: rowerzysta b dzie mia prawo
    > wjecha "na pa " na ka dy przejazd (opr cz tych gdzie s wiat a). Zanim
    > kierowcy naucz si nowego (nieuj tego zreszt w Konwencji Wiede skiej)
    > znaczenia znaku "przejazd rowerowy", mo e doj do serii gro nych wypadk w.

    Obecne, ani znowelizowane prawo, a jeszcze bardziej praktyka jego
    przestrzegania (albo nie-egzekwowania) nie gwarantuje żandego
    bezpieczeństwa rowerzysty. Dlatego nie korzystam z roweru ani nie
    pozwalam dzieciom na jazdę rowerem po drogach utwardzonych. Żadne
    pseudo poprawki marketingowe, ani ekolodzy nie przekonają mnie do
    tego, bo nie jestem samobójcą. To tyle w temacie reszta debaty, która
    tu zaraz będzie się toczyć poniżej nie ma sensu. Bezpieczniej
    samochodem.

    Oczywiście z przyjemnością jeżdżę po lesie i polnych drogach.