  • 41. Data: 2015-05-08 12:57:14
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 08 May 2015 12:35:41 +0200, LordBluzg(R)

    > Masz jakiś problem znowu?

    Standardowy problem jest taki, że trzeba dzielić jezdnię z takimi tępakami
    jak ty i mieć oczy dookoła głowy nawet w oczywistych sytuacjach, bo nie zna
    się dnia ani godziny jak taki jak ty postanowi wprowadzić swoje chore
    zasady jazdy w życie i rozpieprzyć komuś auto albo pozbawić go zdrowia.

    Oczywiście nie piję tutaj do autora, bo On rozumie swój błąd, przyznał się
    do tego błędu, i to się ceni. Wyciagnie wnioski i następnym razem nawet
    jeśli na szybko będzie chciał naprawić swój błąd ustawienia się do manewru,
    zrobi to ostrożniej. Dla swojego dobra i innych. Taka to róznica między
    człowiekiem myślącym a tępakiem takim jak ty, który w sytuacji oczywistej
    będzie udowadniał swoją "niewinność" za wszelką cenę, robiąc problemy
    człowiekowi który jechał jak przepisy przykazały.

    Zatem, standardowo, EOT misielku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 42. Data: 2015-05-08 13:00:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >nie tak szybko ... pojazd "poruszajacy sie rzekomo prawidlowo"
    >zmienial pas, tak ? a co robimy przed zmiana pasa ?

    >IMHO ubezpieczalnia na podstawie szkod prawidlowo oszacowala
    >sytuacje, nawet jesli pojazd "poruszal sie rzekomo prawidlowo" to
    >zapakowal go przodem w bok co zalatwia mu >conajmniej wspolwine przed
    >sadem ...

    Niekoniecznie, bo jesli bylo zajechanie, to kierowca niewinny, chocby
    wjechal przodem.

    >patrzac na oznakowanie poziome pablo46 mogl pojechac w Czarnieckiego
    >i to zrobil, jego oponent tez pojechal zgodnie z przepisami w
    >Warszawska ale zignorowal obowiazki wynikajace ze zmiany pasa (co do
    >tego chyba jest jasnosc ?)

    Jest tez jednak oznakowanie pionowe - z lewego pasa pablo mogl
    pojechac prosto lub w lewo, a w prawo w Czarnieckiego juz nie ..

    >wiec pozostaje spokojnie czekac na wyrok wysokiego sadu :-)

    Poczekac spokojnie na nakazowy i nie protestowac, przekazawszy
    jednoczesnie "poszkodowanemu" date uprawomocnienia,
    czy czekas spokojnie i apelowac ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2015-05-08 13:01:37
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > patrzac na oznakowanie poziome pablo46 mogl pojechac w Czarnieckiego i to zrobil

    Nie mógł skręcać w Czarneckiego z lewego pasa. Mógł to zrobić tylko z prawego.

  • 44. Data: 2015-05-08 13:01:55
    Od: p...@g...com

    --Jest jeszcze wyjscie kompromisowe - obu kierowcow uznac winnych, to potem dwoch
    bedzie jezdzic ostrozniej :-)

    nie widze tu zadnej winy pablo46 ... jechal zgodnie z oznakowaniem poziomym i dostal
    strzala w bok od kolesia ktory zmienial pas

    P.

  • 45. Data: 2015-05-08 13:05:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-05-08 o 12:10, Myjk pisze:
    >Jakiego kierunku? Na rondzie jest NAKAZ JAZDY DOOKOŁA i tylko ON
    >obowiązuje? Masz jakiś problem znowu?

    >Znak C-12 przed skrzyżowaniem NAKAZUJE ruch okrężny wokół "wyspy" czy
    >czegośtam.. Każde odstępstwo od tego NAKAZU jest traktowane jako
    >ZMIANA KIERUNKU RUCHU. Kiedy do ciebie to dotrze?

    No chyba dlugo nie, bo skoro NAKAZUJE, to kazde odstepstwo jest
    zabronione i karane mandatem :-)

    Tu masz jeszcze pasy wyznaczone, i znaki pionowe.

    >Z nakazem jazdy PROSTO czy w LEWO też tak robisz i olewasz?

    Na wielu skrzyzowaniach takich zobaczysz, i wypadkow nie ma.
    Aczkolwiek ta prostokatna tablica to niby nie znak nakazu ...

    J.

  • 46. Data: 2015-05-08 13:09:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-05-08 o 10:29, pablo46 pisze:
    >Poza ewentualnym świadkowaniem możesz niewiele. No i w sumie to
    >problem
    >poszkodowanego, a nie twój.

    Jak mu przyjdzie zaplacic polowe kosztow sadowych, to juz nie tylko
    poszkodowanego :-)

    J.

  • 47. Data: 2015-05-08 13:09:37
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    Uzytkownik <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    >
    > nie widze tu zadnej winy pablo46 ... jechal zgodnie z oznakowaniem poziomym i
    dostal strzala w bok od kolesia ktory zmienial pas

    Oznakowanie poziome nie daje pierwszenstwa, a znak pionowy i ogólny przepis
    nakazuje skret w prawo wykonywac z pasa jak najblizej prawej krawedzi jezdni.
    Winni obydwaj.

  • 48. Data: 2015-05-08 13:15:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-08 09:31, pablo46 wrote:
> [...]
    5y,167.87h,80.27t/data=!3m4!1e1!3m2!1s8w4dWXTmQ_mYYJ
    OvGRO4pw!2e0!6m1!1e1

    >IMHO dokładnie tak ja napisałem - znaczy jesteś winien jazdy z
    >niewłaściwego pasa (to osobna sprawa), a koleś jest winien
    >nieustąpienia pierwszeństwa i spowodowania kolizji.
    >Też nie popieram takiego rozumowania, ale (nie)stety tak jest.

    No to teraz mala zagadka - jak sie ma samochod na prawym pasie
    warszawskiej, ktory chce pojechac prosto, na prawy pas ronda, w
    stosunku do samochodu na lewym pasie warszawskiej, ktory nie chce
    pojechac na lewy, wewnetrzny pas ronda, tylko zbacza w prawo ...

    J.

  • 49. Data: 2015-05-08 13:15:45
    Od: p...@g...com

    --Nie mógł skręcać w Czarneckiego z lewego pasa. Mógł to zrobić tylko z prawego.

    OK tu sie roznimy w ocenie sytuacji ... ja traktuje to jako jazde na wprost (wg
    oznakowania poziomego) wyznaczony pas ruchu, na miejscu pablo46 spalbym spokojnie :-)

    P.

  • 50. Data: 2015-05-08 13:29:54
    Od: p...@g...com

    -- Oznakowanie poziome nie daje pierwszenstwa, a znak pionowy i ogólny przepis
    nakazuje skret w prawo wykonywac z pasa jak najblizej prawej krawedzi jezdni.

    ja widze to tak ze dla pablo46, kierunek na wprost wg oznakowania poziomego to
    Czarnieckiego

    --Winni obydwaj.

    poczekajmy cierpliwie :-)

    P.