eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@t...pl>
    <misoad$1bm$1@mx1.internetia.pl> <misogo$ch6$2@node1.news.atman.pl>
    <mita6a$b2j$1@mx1.internetia.pl> <mitco0$1vr$1@node1.news.atman.pl>
    <mitcps$1vr$2@node1.news.atman.pl> <mitf7i$uom$1@mx1.internetia.pl>
    <mitfl2$aep$1@node2.news.atman.pl> <mitlnm$od5$1@mx1.internetia.pl>
    <mitlvi$h39$1@node2.news.atman.pl> <mitme6$r2f$1@mx1.internetia.pl>
    <mitmsp$i5m$1@node2.news.atman.pl> <mitne2$us4$1@mx1.internetia.pl>
    <5552f881$0$8367$65785112@news.neostrada.pl> <9lbizibwfkk2$.dlg@myjk.org>
    <55531557$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Subject: Re: rondo
    Date: Wed, 13 May 2015 12:20:01 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 75
    Message-ID: <55532552$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.130.139
    X-Trace: 1431512402 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8374 83.30.130.139:55084
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2561986
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Wed, 13 May 2015 11:11:49 +0200, J.F.
    >>>Na zwykłym, większym gabarytowo skrzyżowaniu skąd wiesz?
    >> Na zwyklym to po pierwsze wiem, ze swiatla sa ustawione
    >> tak ze zdaze przejechac,

    >Jeśli zdążysz przez "zwykłe", to zdążysz także przez rondo, bo
    >światła są
    >wyznaczane dokładnie w ten sam sposób, uwzględniając czasy przejazdu,
    >punkty kolizyjne, etc.

    W zasadzie tak. Ale po rondzie moge jezdzic w kolko.

    >> po drugie mam albo wydzielony pas do skretu w lewo z S-3,
    >> albo wiem ze musze ustapic tym co jada z przeciwka.
    >> No i zasadniczo nie jezdze w kolko.

    >Ja też nie jeżdżę w kółko, bo to jest skrzyżowanie. Przejeżdżam przez
    >nie,
    >albo zmieniam kierunek.

    Ale po rondzie wolno mi.
    Moze mi nawigacja zwariowala, moze dostrzeglem korek, moze chcialem w
    prawo, ale nie zdolalem sie przebic na prawy pas.

    >Więc i Ty zacznij traktować rondo jako skrzyżowanie, służące do
    >zmiany (lub
    >nie) kierunku, z tą różnicą, że skręcasz w lewo bezkolizyjnie, jadąc
    >po

    Jakie bezkolizyjne ?
    Skrecam w lewo - domyslam sie ze jak mam na wjezdzie zielone, to i
    ludzie z przeciwka maja zielone.
    Dlaczego mam im ustepowac, jak juz jade po rondzie ?

    >> Po pierwsze - bo nie ma u nas zadnych przepisow regulujacych ruch
    >> po
    >> rondach,
    >Nie no, chyba skiełznę. :P Jak nie ma, jak są. Problem w tym, że nie
    >chcesz
    >przyjąć do wiadomości, że rondo to skrzyżowanie i takie dotyczą go
    >przepisy.

    Praktycznie nie ma.
    W ustawie wymienione bodajze jeden raz, wiec widac innosc s.o.r.o, ale
    nie bardzo wiadomo jaka, w rozporzadzeniu o znakach tylko lakoniczne
    wskazowki.

    Wiec z tych przepisow to zostaje glownie ten, ze chcac na skrzyzowaniu
    skrecic w lewo nalezy przed skrzyzowaniem zblizyc sie do srodka jezdni
    lub lewej krawedzi, jesli jednokierunkowa :-P

    >> a po drugie - bo teraz sie pojawily jakies dziwne wynalazki.
    >> Ronda i nie ronda...

    >Ronda skanalizowane to dobre rozwiązania.

    Nie mowie nie, ale jakos z glowa skanalizowane.
    A tu w jednym mamy dziwne pasy, na dwoch innych zielone dla jednych i
    pierwszenstwo dla drugich ...

    >Przy sygnalizacji zachowują się
    >jak zwyczajne skrzyżowania, przy braku sygnalizacji zwiększają
    >"równowagę"
    >przepływu i znacznie bezpieczeństwo.

    A to chyba cos mylisz. Bez swiatel poprawia bezpieczenstwo zwykle
    rondo, gdzie jednak trzeba troche zwolnic, pod warunkiem ze ma
    latarnie oswietlajaca noca wyspe :-).

    A takie wielopasowe, z wielopasowymi wjazdami i zjazdami - koszmar
    jakis :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: