  • 51. Data: 2013-12-19 08:27:10
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Dec 2013 00:59:10 +0100, J.F napisał(a):

    > Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy
    > i podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

    Ile to razy miał "już być" i nic. Widocznie jeszcze daleka droga. Albo nie
    ma popytu. Zresztą obraz na nim wyglądał jak na LCD sprzed 20 lat.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 52. Data: 2013-12-19 09:21:37
    Od: radek <r...@n...gov.za>

    W dniu 2013-12-18 23:20, Alf/red/ pisze:

    > Ehem, no czy ja wiem, "tiny robot aircraft could be landing on front
    > porches as soon as 2015."

    noo ZTCW to mamy ciągle 2013 :) Wiec pewnie zostawili sobie dwa lata na
    zalatwianie zgod, uzgodnienien i innych dupereli :)

    r.

  • 53. Data: 2013-12-19 10:03:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 18 Dec 2013 23:18:22 +0100, Alf/red/ wrote:

    > A Ty myślisz, że kolorów jest ile? A skróty RGB albo CMY coś Ci mówią?

    A jak myślisz, co miał na myśli przedpiśca pisząc o 16 kolorach?
    Ilość składowych, czy może *jednak* głębię koloru?

    PS. Nie pomyliłeś może minimalnej ilości składowych z ilością kolorów?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 54. Data: 2013-12-19 11:29:24
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Czemu nie, w zasadzie super.
    > Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy i
    > podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

    Jak w GPSach Garmina... Najlepiej widać w pełnym słońcu:)

    --
    marfi

  • 55. Data: 2013-12-19 17:12:46
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 12/19/2013 3:21 AM, radek wrote:

    > noo ZTCW to mamy ciągle 2013 :) Wiec pewnie zostawili sobie dwa lata na
    > zalatwianie zgod, uzgodnienien i innych dupereli :)
    > r.

    to nie są same zgody i kwestie prawne. to przede wszystkim zdrowy
    rozsadek. wyobraź sobie dostarczanie przesyłek w ten sposób w gęsto
    zabudowanych, wysokościowcami miastach. w obszarze luźno zabudowanym to
    się może przyjąć. <rs>

  • 56. Data: 2013-12-19 18:16:47
    Od: Freja <f...@p...fm>

    rs pisze:

    > temuż, ze PC to technologia, która wymiera.

    To nie całkiem tak. Przedtem nie było po prostu rozsądnej cenowo
    alternatywy dla wielu zastosowań, w których sprawdza się lepiej latek,
    tablet, e-reader, więc PC używano do wszystkiego.

    Natomiast nie widzę jakoś zamiennika dla high-endowych graczy, grafików,
    czy nawet zwykłej roboty biurowej z kilkoma dokumentami na raz.

    Co prawda znam laskę, która po zakupie netbooka przestała w ogóle
    włączać stacjonarnego kompa i wszystko robi właśnie na tym
    "kalkulatorku" włącznie z edycją css do swoich stron www, ale ona dziwna
    jest :P

    > to będzie sprzęt wyłącznie dla pasjonatów,

    Czyli dokładnie tak jak 15-20 lat temu. Wtedy PC-tów też używali tylko
    pasjonaci :)

    --
    Freja

    Your battle for Dune begins... Now!

  • 57. Data: 2013-12-19 19:37:26
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 12/19/2013 12:16 PM, Freja wrote:

    > To nie całkiem tak. Przedtem nie było po prostu rozsądnej cenowo
    > alternatywy dla wielu zastosowań, w których sprawdza się lepiej latek,
    > tablet, e-reader, więc PC używano do wszystkiego.

    zależy o jakim okresie mówisz, bo w pewnym czasie nie było żadnej
    alternatywy, bez względu na cenę. jednak cokolwiek nie wymyślimy, to
    sprzedaż PCow spada dość drastycznie na mordę od paru lat, na korzyść
    laptopów, tabletów i smartfonów i sadzę, ze taki trend się otrzyma przez
    najbliższe parę lat, aż PC zamkną się w swojej niewielkiej niszy.

    > Natomiast nie widzę jakoś zamiennika dla high-endowych graczy, grafików,
    > czy nawet zwykłej roboty biurowej z kilkoma dokumentami na raz.

    w tej dziedzinie PCta pewnie wyprą konsole, czy inne specjalizowane
    klocki (choć to tez mniej więcej PCty). z tego co wiem, to są tez
    hi-endowe laptopy do grania. jednak, jak już wspomniałem, pasjonaci z
    pewnością pozostaną, tak jak teraz zwolennicy muscle cars.

> [...]
    > włączać stacjonarnego kompa i wszystko robi właśnie na tym
    > "kalkulatorku" włącznie z edycją css do swoich stron www, ale ona dziwna

    znam kilka takich osób. co najwyżej podłączają duże monitory do swoich
    11'' airbookow czy innych ultrabookow. dają rade i maja się dobrze w
    domu i w pracy.

    > Czyli dokładnie tak jak 15-20 lat temu. Wtedy PC-tów też używali tylko
    > pasjonaci :)

    hehe. no dokładnie tak będzie. a przy przechodzeniu na używanie chmury
    będzie to podobne, bo poprzedniego używania terminala, podłączonego do
    mainframea, zajmującego dwa pokoje za ścianą. <rs>

  • 58. Data: 2013-12-19 20:13:37
    Od: Arivald <N...@i...pl>

    W dniu 2013-12-19 17:12, rs pisze:

> [...]
    > rozsadek. wyobraź sobie dostarczanie przesyłek w ten sposób w gęsto
    > zabudowanych, wysokościowcami miastach. w obszarze luźno zabudowanym to

    Właśnie w miastach bym to widział. Masowe dostarczanie typu: jedzie
    sobie powoli ciężarówka, a z niej startują drony, dostarczając paczki i
    automatycznie wracają do ciężarówki po następne.

    Zresztą to zależy od zasięgu drona, przy czysto elektrycznym zasilanie
    stosunek masy baterii do energii w nich może mocno skrócić efektywny
    dystans.

    --
    Arivald

  • 59. Data: 2013-12-19 20:25:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Dec 2013 20:13:37 +0100, Arivald napisał(a):

> [...]
    >
    > Zresztą to zależy od zasięgu drona, przy czysto elektrycznym zasilanie
    > stosunek masy baterii do energii w nich może mocno skrócić efektywny

    Amazon puścił marketingowego bąka, a wszyscy łykają jak młody rekin ciepłe
    kluchy. Tak samo jak bajki O'Leary'ego o pobieraniu opłat za kible w
    samolocie.

    W sumie szacunek dla marketoida który to wymyślił, koszt zerowy, reklama
    warta miliardy

  • 60. Data: 2013-12-19 20:30:03
    Od: Arivald <N...@i...pl>

    W dniu 2013-12-19 19:37, rs pisze:

> [...]
    > laptopów, tabletów i smartfonów i sadzę, ze taki trend się otrzyma przez
    > najbliższe parę lat, aż PC zamkną się w swojej niewielkiej niszy.

    Mam zastrzeżenia, zaczynające się od samej terminologii. PC to także
    notebooki, NUCe i htpc.

    To co spada to sprzedaż tradycyjnych desktopów - dużych PC z wymiennymi
    częściami i ogromną ilością miejsca w środku.
    W zamian rośnie sprzedaż rozwiązań małych i zwartych, od tradycyjnych
    laptopów, poprzez NUCe i podobne, htpc aż do tabletów x86.

    I owszem, całość lekko spada, na rzecz przenośnych rozwiązań ARM
    (smartfony i tablety).

    > w tej dziedzinie PCta pewnie wyprą konsole, czy inne specjalizowane
    > klocki (choć to tez mniej więcej PCty).

    Ha ha ha haa...
    Najnowocześniejsze aktualnie wchodzące konsole to sprzęt o mocy jaka
    była na desktopowych PC dostępna jakieś 2 lata temu.
    Szumnie zapowiadane tytuły miewają problemy z płynnym renderowaniem w 1080p,

    Nie przypadkiem tytuły w któych liczy się jakość grafiki powstają tylko
    na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona że aż żal.

> [...]
    >
    > znam kilka takich osób. co najwyżej podłączają duże monitory do swoich
    > 11'' airbookow czy innych ultrabookow. dają rade i maja się dobrze w

    I to jest sensowne rozwiązanie.

    Niektórzy tak traktują nawet swoje smartfony. Androidowe jeszcze się nie
    za bardzo nadają do pracy, ale Ubuntu już pokazało wersję systemu na
    telefony, która po podłączeniu monitora, klawiatury i myszki pozwala na
    normalną pracę w Linuxie.

    > hehe. no dokładnie tak będzie. a przy przechodzeniu na używanie chmury
    > będzie to podobne, bo poprzedniego używania terminala, podłączonego do
    > mainframea, zajmującego dwa pokoje za ścianą. <rs>

    "chmury"... modne słowo na powiedzenie "przejrzymy wszystkie Twoje dane,
    i ukradniemy sobie co nam się spodoba".

    --
    Arivald