    From: Arivald <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.fantastyka.sf-f
    Subject: Re: rewolucja w smartfonach...
    Date: Thu, 19 Dec 2013 20:30:03 +0100

    W dniu 2013-12-19 19:37, rs pisze:

    > zależy o jakim okresie mówisz, bo w pewnym czasie nie było żadnej
    > alternatywy, bez względu na cenę. jednak cokolwiek nie wymyślimy, to
    > sprzedaż PCow spada dość drastycznie na mordę od paru lat, na korzyść
    > laptopów, tabletów i smartfonów i sadzę, ze taki trend się otrzyma przez
    > najbliższe parę lat, aż PC zamkną się w swojej niewielkiej niszy.

    Mam zastrzeżenia, zaczynające się od samej terminologii. PC to także
    notebooki, NUCe i htpc.

    To co spada to sprzedaż tradycyjnych desktopów - dużych PC z wymiennymi
    częściami i ogromną ilością miejsca w środku.
    W zamian rośnie sprzedaż rozwiązań małych i zwartych, od tradycyjnych
    laptopów, poprzez NUCe i podobne, htpc aż do tabletów x86.

    I owszem, całość lekko spada, na rzecz przenośnych rozwiązań ARM
    (smartfony i tablety).

    > w tej dziedzinie PCta pewnie wyprą konsole, czy inne specjalizowane
    > klocki (choć to tez mniej więcej PCty).

    Ha ha ha haa...
    Najnowocześniejsze aktualnie wchodzące konsole to sprzęt o mocy jaka
    była na desktopowych PC dostępna jakieś 2 lata temu.
    Szumnie zapowiadane tytuły miewają problemy z płynnym renderowaniem w 1080p,

    Nie przypadkiem tytuły w któych liczy się jakość grafiki powstają tylko
    na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona że aż żal.

    > z tego co wiem, to są tez
    > hi-endowe laptopy do grania. jednak, jak już wspomniałem, pasjonaci z
    > pewnością pozostaną, tak jak teraz zwolennicy muscle cars.

    > znam kilka takich osób. co najwyżej podłączają duże monitory do swoich
    > 11'' airbookow czy innych ultrabookow. dają rade i maja się dobrze w
    > domu i w pracy.

    I to jest sensowne rozwiązanie.

    Niektórzy tak traktują nawet swoje smartfony. Androidowe jeszcze się nie
    za bardzo nadają do pracy, ale Ubuntu już pokazało wersję systemu na
    telefony, która po podłączeniu monitora, klawiatury i myszki pozwala na
    normalną pracę w Linuxie.

    > hehe. no dokładnie tak będzie. a przy przechodzeniu na używanie chmury
    > będzie to podobne, bo poprzedniego używania terminala, podłączonego do
    > mainframea, zajmującego dwa pokoje za ścianą. <rs>

    "chmury"... modne słowo na powiedzenie "przejrzymy wszystkie Twoje dane,
    i ukradniemy sobie co nam się spodoba".

    --
    Arivald