  • Data: 2014-05-20 02:51:39
    Temat: Re: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

    > doradzicie jakis soft do retuszu? miedzy PS, a Inpaint. Retusz
    > "tradycyjny": likwidacja obiektow/postaci/znakow graficznych, etc.

    Dołączam się do pytania, bo sam kiedyś tu pytałem o program do
    domalówek/zamalówek baboli. :)

    Na niekorzyść InPainta, który napisany jest dość niechlujnie (mam
    starszą wersję, bo nowsze, MIMO OBIETNIC, nie wchodziły na WinXP) mogę
    dodać brak paru oczywistych elementów dla poprawy ergonomii (widać, że
    soft klecony chałupniczo), notoryczne wykaszanianie się na większych
    obrazach (i dla pewności trzeba do obróbki wycinać kawałki robocze!)
    z pełną utratą niezasejwowanych efektów, wieszanie się przy próbie
    zamalowania zbyt dużego obrazu, zielone kreski oddzielania różnych
    obszarów praktycznie nie działają. O braku ergonomii warto wspomnieć raz
    jeszcze, bo w wielu obszarach jest naprawdę na niskim poziomie.

    > 2.
    > oraz: moze jeszcze dodatkowo b.specjalny soft (slabszy od PS, ale
    > mocniejszy od Inpaint) do retuszu np. takiej wyjatkowej sytuacji:
    > wlosy rozrzucone na wietrze i kasowanie obiektow/postaci/tła tuz przy
    > glowie.

    Kiedyś w starym PSP, którego już nie mam radziłem sobie przez
    wypełnianie kolorem pól z inteligentnie dobranym kryterium tolerancji
    obszaru. Nie pamiętam, co tam było do wyboru, ale np. poziom jasności,
    albo odcień koloru, co skuteczniej odróżniało tło od głowy z włosami.

    > 3.
    > od ktorejs wersji w gore PS ma opcje retuszu w tego typu sytuacjach
    > j/w,cos kiedys czytalem, bo bylo to "spektakularne" dodanie takiej
    > sprawnosci, ale... nie pamietam,jak to-to sie nazywa, ani ktora to
    > wersja PS.

    Nie tykam PS, więc mogę coś mylić, ale jeśli pytasz o funkcję
    używaną w InPaincie, to chodzi mi po głowie nazwa "resynthezizer" (czy
    jakoś podobnie).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]