  • 31. Data: 2010-06-07 16:12:11
    Temat: Re: rejestracja bez przegladu
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "kakmar"
    Ale robisz dezinformację. Nie będę szukał teraz pp, i napiszę tylko z
    pamięci: US może uznać że cena na umowie, jest "niedobra".....
    Polecam zapoznać się z przepisami zanim się kogoś dezinformuje.

    Kolega wcale nikogo nie dezinformuje - ja posiadam dokladnie taka sama
    wiedze, chyba ze i mnie w US oklamali.
    .

    Tytus z fabryki

  • 32. Data: 2010-06-07 18:20:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-07 10:43, de Fresz pisze:

    > Ale pan/pani w WK podparł się jakimś konkretnym przepisem, czy tylko
    > swoim widzimisiem?

    Pokazala mi przepis. Numeru nie pamietam.

    > Bo zgodnie z literą prawa jest dokładnie jak napisał
    > Jacot.

    Nie

    > Masz zawiadomić, nie jest powiedziane jak, wszelkie twierdzenia,
    > że potwierdzenie do przez wpis w KP (której pojazd może nie mieć), to
    > dopiero są bzdury wyssane z urzędniczego palucha. No ale w końcu mamy
    > wolność wyzania i każdy może wierzyć w co tylko zechce... ;-)

    j.w.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 33. Data: 2010-06-07 18:25:16
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-07 10:22, n...@s...com pisze:

    > A tak konkretnie, ktory to przepis zezwala na poruszanie sie po
    > drogach publicznych bez waznego przegladu ?

    A nie wiem. Ale moge Cipo kazac decyzje o zarejestrowaniu na probne blachy.
    Decyzja nr KD.5500-37/10/C
    Od uzasadnienia decyzji odstapiono na podst. art. 107 par.4 KPA

    Dostalem pozwolenie czasowe i czerwone tablice wazne 1 miesiac.

    Niestety zapomnialem zeskanowac dowod rej. a bez tego to mi pewnie nikt
    nie uwierzy...

  • 34. Data: 2010-06-07 18:35:24
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-07 12:11, n...@s...com pisze:

    > Co urzad to obyczaj ? w US Krakow-Pradnik (kilka lat temu, przyznaje)
    > procedura byla normalna. Czyli kwestionujacy urzad powolywal
    > rzeczoznawce do oceny wartosci. Za ekspertyze placil ten co
    > 'przegrywal'.
    >
    > Zmienilo sie czy mnie oszukano ? :)

    Powiem tak. Gdy kupowalem pojazd za mniej niz 1000 pln to nie skladalem
    PCC w ogole bo i po co skoro opodatkowane sa transakcje pow. 1000 pln ?
    Mialem tak juz 3 razy i nigdy nikt mi za to glowy nie urwal.

  • 35. Data: 2010-06-07 18:56:46
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >Pokazala mi przepis. Numeru nie pamietam.

    Zazywaj lecitinum;) Moze to byl przepis na buleczki?

    >Nie

    Alez tak, drogi Kuczu, jest tak i nic na to nie poradzisz;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 36. Data: 2010-06-07 19:07:48
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-07 20:56, Jacot pisze:

    > Zazywaj lecitinum;) Moze to byl przepis na buleczki?

    Na sreczki

    > Alez tak, drogi Kuczu, jest tak i nic na to nie poradzisz;)

    Pokaz mi przepisa. Bo Pani w WK mi pokazala stosownego. Przy nastepnej
    wizycie w WK poprosze o kserokopie.

  • 37. Data: 2010-06-07 23:08:01
    Od: n...@s...com

    On Mon, 07 Jun 2010 20:25:16 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >A nie wiem. Ale moge Cipo kazac decyzje o zarejestrowaniu na probne blachy.
    >Decyzja nr KD.5500-37/10/C

    Przeciez nie bede pisac do urzedu zeby mi powiedzieli na jakiej
    podstawie dostales takie, a nie inne tablice :)

    >Od uzasadnienia decyzji odstapiono na podst. art. 107 par.4 KPA

    § 4. Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w
    całości żądanie strony; nie dotyczy to jednak decyzji rozstrzygających
    sporne interesy stron oraz decyzji wydanych na skutek odwołania.

    Skoro juz wklepalem w gugla paragrafy to poszukalem dalej:

    Jakie przepisy prawne regulują materię związaną z rejestracją pojazdu
    zakupionego w kraju nowego oraz używanego?

    Podstawę prawną stanowi: art.72 i 74 ust.1 ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005
    roku, Nr 108, poz. 908 z późniejszymi zmianami); § 2 rozporządzenia MI
    z dnia 22 lipca 2002 r. r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
    (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 186 poz. 1322)

    Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach
    określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce
    zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie
    czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.

    2. Czasowej rejestracji dokonuje się:

    2 na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia:
    3. przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego
    badania technicznego lub naprawy;

    >Niestety zapomnialem zeskanowac dowod rej. a bez tego to mi pewnie nikt
    >nie uwierzy...

    Ja Ci wierzylem ze dostales. Ale w rozmowie z urzedasem 'bo kolega ze
    Slubic dostal' nie jest zadnym argumentem :)
    Tak czy siak, wychodzi ze jest paragraf wiec jak ktos czuje potrzebe
    to moze sobie tak zarejstrowac czasowo :)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 38. Data: 2010-06-08 08:57:49
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >Pokaz mi przepisa. Bo Pani w WK mi pokazala stosownego. Przy nastepnej
    >wizycie w WK poprosze o kserokopie.

    Mnie tez niejedna pani pokazala i to niejedno... Wszelako pozostaje to
    bez zwiazku. Zrodlem wiedzy oraz prawa powszechnie obowiazujacego i to
    jedynym sa zapisy z kodeksu drogowego. Tamze szukaj odpowiedzi.
    Przeczytaj ze zrozumieniem a wierze ze potrafisz. hint: nie guglaj
    urywkow tylko obejmij calosc zagadnienia.
    Mozesz sobie poszukac w archiwum precla tez;)
    dodatkowo: powiadomienie to powiadomienie - taka sobie czynnosc, choc
    obowiazkowa. Przerejstrowanie odbywa sie w trybie postepowania ad. i
    nie moze miec zakreslonego terminu chocby z uwagi na to co wczesniej:
    pojazd musi byc sprawny dla dopuszczenia do ruchu a kupiony moze nie
    byc i to dowolnie dlugo.
    Na jakiej podstawie dokonuje sie wpisow do ksiazki pojazdu to po
    prawdzie nie wiem bo mie to ni cholery nie obchodzilo ale to nie ma
    zwiazku z powyzszym.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 39. Data: 2010-06-08 09:04:29
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    W dniu 2010-06-07 17:07, kakmar pisze:

> [...]
    > umowy, płatnika do złożenia wyjaśnień. Strona umowy może wyjaśniać, albo
    > pokazać liczbę na umowie i powiedzieć "o tyle było".
    > US może zlecić rzeczoznawcy wycenę przedmiotu umowy.
    > Jeśli wycena rzeczoznawcy różni się o>30% od ceny na umowie, to w drodze
    > decyzji adm. może wtedy zażyczyć sobie: podatku, zwrotu kosztów wyceny i
    > nie pamiętam zupełnie czy czegoś więcej. Wtedy niestety trzeba zapłacić.
    > Ale Płatnik, może złożyć odwołanie albo zażalenie na decyzję, będzie o
    > tym pouczenie i termin na świstku. Itd. Docelowo może skończyć się na

    A czy ja napisałem coś innego? Nie wiem skąd jesteś ale przypuszczam że
    z miasta w którym US to wielka instytucja. Ja mieszkam na zadupiu i u
    mnie US to tylko kilka okienek i nie ma żadnych biur podawczych tylko w
    przypadku PCC idziesz z deklaracją do konkretnego urzędnika który Cie
    "załatwia" na poczekaniu i decyduje czy umowa "przechodzi" czy nie.
    Cyt:" Może wezwać stronę umowy, płatnika do złożenia wyjaśnień.." no
    proszę cię co im miałem wyjaśnić to że zapłaciłem tyle ile zapłaciłem?
    że nie jestem wielbłądem? Nie wiem ile razy miałeś okazję "tłumaczyć"
    się w US ale wydaje mi się że masz o tym tylko wirtualne pojęcie. Zdaje
    sobie sprawę że mogłem się odwoływać, wyceniać i pewnie za kilka tygodni
    by wyszło na moje, ale szkoda mi było czasu, nerwów i papieru na pisanie
    odwołań. Po prostu suma sporu była niewspółmierna do nakładów czasu,
    nerwów itd.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 40. Data: 2010-06-08 10:39:40
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    moonraker <m...@e...pl> wrote:

    >by wyszło na moje, ale szkoda mi było czasu, nerwów i papieru na pisanie
    >odwołań. Po prostu suma sporu była niewspółmierna do nakładów czasu,
    >nerwów itd.

    Kazdy wybiera wlasna droge, wszelajko warto pamietac, ze uzgodnienia
    "z okienkiem" nie maja formalnego charakteru i sa niejako droga na
    skroty. A to niekiedy czyni roznice.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10