  • 232. Data: 2017-10-04 19:50:39
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Mysle, ze nie zaszkodzi.

    > Ale czemu ? Dla udowodnienia, ze absolutnie nie szkodzi ?
    > Bo czlowiek to tak po szklance pije, i czesto do posilku. Albo z
    > herbata.

    Otóż to.

    > Ja bym jeszcze zrobil taki test, ze przez rok pijecie po sama
    > destylowana, pare szklanek dziennie, tyle co normalnie, a potem do
    > dentysty.

    A co się spodziewasz doświadczyć po roku u dentysty?

  • 231. Data: 2017-10-04 19:50:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:

    > To by się mogło skończyć wcześniej i poważniej. Brak elektrolitów jest
    > mocno niefajny.

    Woda którą pijesz jest znikomym źródłem "elektrolitów" i w ciągu dnia
    uzupełniasz je satysfakcjonująco przyjmując inne napoje i pokarmy. Zamiana
    wody z kranu na wodę destylowaną w normalnej diecie człowieka nie zmieni w
    praktyce niczego.

    Zauważ że w różnych rejonach masz różną zawartość rozpuszczonych soli
    mineralnych w kranówce. Czasem woda płynąca w kranie bardziej przypomina
    deszczówkę z prawie zerowym TDS a czasem twardą, mineralną wodę pełną soli
    wapnia i magnezu.

  • 233. Data: 2017-10-04 20:05:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale te elektrolity beda.
    > Czlowiek je mieso, owoce, ziemniaki, warzywa, soli zupe, czy nawet
    > herbate do szklanki sypie.

    Dokładnie.

    > Tylko bedzie ich nieco mniej - glowy nie dam, mysle ze sie ukryje ta
    > ilosc.

    Moja kranówka ma 200ppm, czyli 200 mg soli mineralnych ogółem (głównie
    wapnia, sodu i potasu znikome ilości) na 1kg/1 litr wody. Jakkolwiek jest
    to względnie dużo jeśli chodzi o kranówkę, to już w porównaniu z innymi
    produktami spożywczymi bardzo mało. Dla porównania, jedna puszka soku V8 ma
    640mg sodu i 460mg potasu. Nie licząc już innych rzeczy zjadanych w ciągu
    dnia.

    Podsumowując: kranówka ma znikomy wplyw na gospodarke mineralna organizmu i
    zastąpienie jej destylowana w prawktyce nic nie zmieni.

    > Eskimosi chyba pija glownie wode destylowana, tzn ze sniegu, i nic im
    > nie jest.

    To samo dotyczy ludzi zbierających do picia wodę deszczową czy pijącą wodę
    z górskich strumyków, ktore skladaja sie głownie z deszczowki i stopinoge
    sniegu, woda ktora nie zdązyla sie jeszcze nasycić solami mineralnymi tak
    jak to jest w wodzie ze zrodeł głębinowych, gdzie woda przesiąkała przez
    skały tysiące lat.

    > Balbym sie troche wypicia tych 1.5 litra duszkiem

    Ja bym się bał wypicia duszkiem mineralnej wody tak samo jak wody
    destylowanej.

    > balbym sie np
    > wplywu destylowanej na zęby w dlugim okresie.

    Ale czego się właściwie boisz? Czy wpływu na zęby od faktu że woda je
    opłukuje w jamie ustnej? Czy ze wewnętrznie, organizm sycąc pragnienie wodą
    destylowaną, będzie miał mało soli wapnia we krwi i naczynia krwionośne w
    zębach będą Ci zęby od środka rozpuszczać aby braki uzupełniać?

  • 234. Data: 2017-10-04 23:43:25
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-10-04 o 19:50, Pszemol pisze:
    > oba rodzaje wody tak samo szybko spowodują deregulację elektrolitów w
    > komórkach wypite duszkiem w dużej ilości.

    Ale czemu zaraz w dużej ilości? W "dużej ilości" to i w szampanie można
    się utopić! Ja tam pijam herbatę w ilości jakieś 1/3 szklanki co niecałą
    godzinę.

    > Płyn wewnątrz komórkowy, plazma krwi - to są płyny o
    > nieporównywalnie większym stężeniu niż stężenia występujące w wodzie
    > z kranu.

    Ale stężenia *czego*?

    > Te sole mineralne w kranówce w niczym Cię nie zabezpieczają przy
    > wypiciu nadmiernej ilości wody

    Tytułem próby kupiłem wodę demineralizowaną, oczywiście nie miała atestu
    spożywczego, więc pamiętać trzeba, że pije się ją na własne ryzyko.
    Jednak herbata wychodzi mocniejsza niż z kranówki, bardziej
    esencjonalna, i aromatyczna. Zaś największą różnicę widać w trzecim
    parzu: wchodzi nieco tylko mniej "barwny" (smakowo) niż pierwszy z
    kranowej. A muszę przy tym zaznaczyć, że z kranu mam wodę całkiem
    przyzwoitą, więc tam, gdzie ona jest kiepska - różnica będzie jeszcze
    większa.
    No ale spożywanie wody demineralizowanej, przeznaczonej do akumulatorów,
    to jednak pewne ryzyko: niby oczyszczona mocno, ale producent w żaden
    sposób nie gwarantuje, że nie przeleciało tam coś wrednego, np. (bo ja
    wiem?) azbest. Wszak z niego da się robić niezłe filtry.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 235. Data: 2017-10-06 14:07:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >organizmu i
    >zastąpienie jej destylowana w prawktyce nic nie zmieni.

    Akurat wczoraj mi reklama wpadla "... kazda tabletka zawiera 100mg
    przyswajalnego magnezu".

    Hm, te tabletki to naciaganie ludzi, czy np 50mg w wodzie moze byc
    dosc istotne ?

    A propos ... zapomniala mi sie woda na malym gazie, z godzine sie
    chyba gotowala ... i herbata byla ohydna.
    Ale czy to z winy wody czy herbaty ?

> [...]
    >wodę
    >z górskich strumyków, ktore skladaja sie głownie z deszczowki i

    Hm ale gorskich. No i nie wiem - strumyczek przez granit, czy przez
    wapienie ?

    W Karpaczu sie zawsze zastanawialem - mydlo sie mydli znakomicie, ale
    potem mam wrazenie, ze nie moge splukac "sliskosci" z rak.
    Ta oznaka wody miekkiej czy twardej ?

    Bo Karpacz w gorach, woda chyba wlasnie z gorskich potokow, ale te
    gory (Karkonosze) to chyba duzo wapnia zawieraja ...

    >Ja bym się bał wypicia duszkiem mineralnej wody tak samo jak wody
    >destylowanej.

    1.5l to nic, dopiero 6l jest smiertelne :-)

    >Ale czego się właściwie boisz? Czy wpływu na zęby od faktu że woda je
    >opłukuje w jamie ustnej?

    tego oplukiwania.

    > Czy ze wewnętrznie, organizm sycąc pragnienie wodą
    >destylowaną, będzie miał mało soli wapnia we krwi i naczynia
    >krwionośne w
    >zębach będą Ci zęby od środka rozpuszczać aby braki uzupełniać?

    A w sumie ... moze i te grozi. Czy np nie tyle rozpuszczanie od
    srodka, co brak uzupelniania.

    No i jeszcze kwestia fluoru - w wielu wodociagach sztucznie dodawany,
    a ty chcesz destylowana pic :-)

    P.S. Cuda mozna wyczytac o kwasie fluorowodorowym, jak to np wystarczy
    kropla na skore, a kosc w palcu/rece wyzre ... przeciez zanim do kosci
    dojdzie, to sie musi z plynami komorkowymi i ustrojowymi wymieszac -
    nie rozniesie go po calym organizmie ?

    J.

  • 236. Data: 2017-10-06 14:43:40
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 06.10.2017 o 14:07, J.F. pisze:
    > W Karpaczu sie zawsze zastanawialem - mydlo sie mydli znakomicie, ale
    > potem mam wrazenie, ze nie moge splukac "sliskosci" z rak.
    > Ta oznaka wody miekkiej czy twardej ?

    To zdecydowanie oznaka wody miękkiej, reakcji nie pamiętam już.

  • 237. Data: 2017-10-06 15:55:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >To zdecydowanie oznaka wody miękkiej, reakcji nie pamiętam już.

    Internet to potega - sa i oficjalne wyniki badan
    http://www.mzgk-karpacz.pl/orzeczenia

    Ale twardosci i skladu to trudno sie w nich dopatrzec :-)

    pH 6.9 - w/g Pszemola to bedzie miekka woda :-)

    przewodnosc 25 uS/cm ... to cos swiadczy o twardosci ?

    P.S. Ha, to moze sie w koncu dowiem jak oni sobie poradzili z
    cisnieniem w wodociagu ...

    J.

  • 238. Data: 2017-10-06 17:19:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Akurat wczoraj mi reklama wpadla "... kazda tabletka zawiera 100mg
    > przyswajalnego magnezu".
    >
    > Hm, te tabletki to naciaganie ludzi, czy np 50mg w wodzie moze byc
    > dosc istotne ?

    Z tego co ja się orientuję to chodzi o magnez i wapń związany już w związki
    organiczne. Taki mineralny, w postaci rozpuszczonej w wodzie kredy, to nie
    jest to samo.

    > A propos ... zapomniala mi sie woda na malym gazie, z godzine sie
    > chyba gotowala ... i herbata byla ohydna.
    > Ale czy to z winy wody czy herbaty ?

    Jeśli się gotowała godzinę, to pewnie odparowałeś 2/3 pojemności i w
    efekcie zagęściłeś 4-krotnie ilość soli mineralnych w wodzie. Przez
    analogię możesz sobie teraz wyobrazić że herbata z destylowanej byłaby dużo
    smaczniejsza niż z kranówki.

    > Hm ale gorskich. No i nie wiem - strumyczek przez granit, czy przez
    > wapienie ?

    Nawet jak przez wapienie to trzeba jednak ciut czasu... zwłaszcza, że
    kamyczki te są w naturze pokryte przecież glonami i filmem bakteryjnym
    utrudniającym rozpuszczanie soli mineralnych.

    > W Karpaczu sie zawsze zastanawialem - mydlo sie mydli znakomicie, ale
    > potem mam wrazenie, ze nie moge splukac "sliskosci" z rak.
    > Ta oznaka wody miekkiej czy twardej ?

    Jeśli mydło się pieni to znaczy że woda miękka.

    > Bo Karpacz w gorach, woda chyba wlasnie z gorskich potokow, ale te
    > gory (Karkonosze) to chyba duzo wapnia zawieraja ...

    Sam widzisz że jednak to nie przeszkadza i wciąż jest miękka.
    Następnym razem tam będziesz to zrób herbatkę i porównaj jak smakuje.

    > 1.5l to nic, dopiero 6l jest smiertelne :-)

    Nie wiem skąd bierzesz te 6litrów. Ja pamiętam skądś wartość 2 litrów.
    Więc te 1.5 litra brzmi blisko.

    > tego oplukiwania.

    No to zupełnie nie masz się czego bać, moim skromnym zdaniem.

    > A w sumie ... moze i te grozi. Czy np nie tyle rozpuszczanie od
    > srodka, co brak uzupelniania.
    >
    > No i jeszcze kwestia fluoru - w wielu wodociagach sztucznie dodawany,
    > a ty chcesz destylowana pic :-)

    Ale ten fluor nie jest niezbędny, to raczej dodatek mający wzmocnić zęby w
    stosunku do ich naturalnej siły poprzez zastąpienie atomów wapnia atomami
    fluoru w kryształach szkliwa.

> [...]
    > kropla na skore, a kosc w palcu/rece wyzre ... przeciez zanim do kosci
    > dojdzie, to sie musi z plynami komorkowymi i ustrojowymi wymieszac -

    Nie eksperymentowałem to Ci nie powiem :-)

  • 239. Data: 2017-10-06 18:28:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > http://www.mzgk-karpacz.pl/orzeczenia
    >
    > Ale twardosci i skladu to trudno sie w nich dopatrzec :-)
    >
    > pH 6.9 - w/g Pszemola to bedzie miekka woda :-)

    Tak, niskie pH sugeruje wodę miękką.

    > przewodnosc 25 uS/cm ... to cos swiadczy o twardosci ?

    Są przeliczniki TDS ppm na przewodniość w mikro Siemensach/cm czy też
    oporność właściwą. Trzeba by wygooglać bo nie pamiętam liczb i
    przeliczników. Wiem, coś mi tam świta, ze czysta woda (laboratoryjnie
    czysta do analiz) będzie mieć oporność właściwą 12Mohm ale czy na cm czy na
    inną jednostkę to nie pamiętam, sorki.

    > P.S. Ha, to moze sie w koncu dowiem jak oni sobie poradzili z
    > cisnieniem w wodociagu ...

    Ciśnieniem?

  • 240. Data: 2017-10-06 18:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >związki
    >organiczne. Taki mineralny, w postaci rozpuszczonej w wodzie kredy,

    Mnie tylko o zasade chodzi - brakuje ludziom tego magnezu, czy nie
    brakuje, ale reklama czyni cuda ?

    Bo jak brakuje ... to co - pic destylowana i tabletki lykac ?

    >Jeśli się gotowała godzinę, to pewnie odparowałeś 2/3 pojemności i w
    >efekcie zagęściłeś 4-krotnie ilość soli mineralnych w wodzie.

    A wiesz - to moze byc to ... sprawdzic prz okazji ?

    Ale ... w czajniku oczywiscie jest warstwa kamienia ... to sie
    zagesci, czy odlozy ?

    >Jeśli mydło się pieni to znaczy że woda miękka.

    We Wroclawiu tez sie pieni ... ale splukuje sie potem szybko.
    No i na dwoje babka wrozyla - splukuje tak dobrze, bo wiaze
    chemicznie, czy szybko zamienia na to nierozpuszczalne wapniowe, ktore
    nadal sliskie, ale nierozpuszczalne :-)

    >Sam widzisz że jednak to nie przeszkadza i wciąż jest miękka.
    >Następnym razem tam będziesz to zrób herbatkę i porównaj jak smakuje.

    Po paru km w gorach czy na nartach smakuje znakomicie, nawet we
    Wroclawiu :-)
    Tylko czasem piwo lub wino smakuja jeszcze lepiej :-)

    >Nie wiem skąd bierzesz te 6litrów. Ja pamiętam skądś wartość 2
    >litrów.
    >Więc te 1.5 litra brzmi blisko.

    Prosto z USA
    http://articles.latimes.com/2007/jan/14/local/me-wat
    er14

    Gdzies mi mignelo, ze 6 litrow wypila ...

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1224051/Wee-
    For-Wii-water-drinking-contest-death-Jennifer-Strang
    es-family-awarded-10m.html

    Ciekawe ile inni wypili.
    Tylko ze to nie byla destylowana :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

    >No to zupełnie nie masz się czego bać, moim skromnym zdaniem.

    Rownowaga jonowa ... Albo sie ze sliny i jamy ustnej uzupelni, albo
    ... bedzie zęby żarło ?

> [...]
    >zęby w
    >stosunku do ich naturalnej siły poprzez zastąpienie atomów wapnia

    Jakby nie byla niezbedna, to by nie fluorowali :-)
    Ale to chyba nie o zastapienie chodzi, bo fluor to przeciwny anion, a
    z wapniem akurat dosc chetnie sie laczy.

    J.