  • 151. Data: 2017-09-25 19:31:51
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    > W dniu 25.09.2017 o 17:44, Pszemol pisze:
    > [...]
    >
    > Pytanie brzmi: jakiego wymieniacza jonowego użyjesz?
    > W laboratoriach używa się wymieniaczy wymieniających kationy na H+ a
    > aniony na OH-, wymieniacze kuchenne wymieniają kationy na Na+ a aniony
    > na Cl-. Otrzymuje się w ten sposób wodę miękką, ale nie pozbawioną soli
    > mineralnych.

    Nie znam kuchennych, ale zwykle mówi się na te kuchenne "zmiękczacze
    wody"..
    Rzeczywiście wymieniają jony odpowiedzialne za twardość wody na
    jony NaCl.

    W akwarystyce używamy takich jak w laboratoriach. Oczyszczają wodę bez
    dodawania do niej soli.

  • 152. Data: 2017-09-25 20:09:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-25 o 13:52, Mario pisze:
    > A ty nie napisałeś czy to wahanie o 1,6? to są incydenty na tle
    > płynnego pokazywania temperatury, czy raczej po prostu pokazuje
    > zawsze z rozdzielczością 1,6?. A więc czy jeśli pokazuje 20,0 to
    > pokaże też 19.9, 19.8, 19.5 czy od razu tylko 18.4.

    Zerknij w posta topic'owego, stoi jak byk:

    Wyjaśnię dodatkowo: te "frustracyjne" zmiany są *skokowe*.
    [ i w innym akapicie ]:

    > No i czy od zawsze tak miał, czy mu się tak teraz zrobiło.

    Bawię się nim od 3 tygodni, tyle go mam, ale... Jego wyjściowe
    ustawienia startowe różniły się od tych, jakie podaje instrukcja,
    "ustawień fabrycznych". Nie mogę więc mieć pewności, że jest to nówka
    nieśmigana: być może ktoś tego używał (w kraju producenta, Singapur od
    nas raczej daleko, chyba tej drogi nie odbył 3 razy?), użył, stwierdził
    że źle działa, i odesłał?

  • 153. Data: 2017-09-25 20:19:54
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-25 o 14:26, J.F. pisze:
    > dyskusyjnych:oqas22$suf$...@d...me... J.F.

    Z tego co ja używałem tych jonitów, to kationity regenerowało się kwasem
    (niezbyt stężonym), zaś anionity - ługiem.

    Po co mieszać? A poza tym destylata silnie trąci kamieniem kotłowym, ma
    taki jakby "przypalony" posmak, co ją do herbaty dyskwalifikuje. Jest w
    niej też więcej krzemionki, niż w wodzie "zwykłej", bo krzemionka w
    temp. wrzenia wody - jest już lotna.

    Dejonizację robi się najczęściej za pomocą filtrów z odwróconą osmozą,
    do herbaty powinna się taka woda jak najbardziej nadawać, ale... Trzeba
    pamiętać, że o jej taką "przydatność" producent zabiegać nie musi, jej
    wskazywane zastosowanie nie jest spożywcze!

    Nie! Jak w spożywczym kupisz płyn do kąpieli, czy szampon, to znaczyć
    ma, że możesz go wypić??

    > Kupuje w spozywczym/ogolnym, ale ona jest "do żelazka" :-)

    Otóż to.

    > Coraz czesciej pisza "dejonizowana" albo "demineralizowana".
    >
    > J.

    No ale brak atestu spożywczego.

  • 154. Data: 2017-09-25 20:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Po co mieszać?

    Zeby nie pic tej niezdrowej destylowanej ... zbyt czystej :-)

> [...]
    >taki jakby "przypalony" posmak, co ją do herbaty dyskwalifikuje. Jest
    >niej też więcej krzemionki, niż w wodzie "zwykłej", bo krzemionka w

    Eeee ... wiecej niz wodzie przed destylacja to jej przeciez nie
    bedzie.

    I cos nie bardzo wierze w te lotnosc krzemionki.

    J.

  • 155. Data: 2017-09-25 20:49:08
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    badanie tzair: czujesz się wydymany przez grupę?

  • 156. Data: 2017-09-25 20:50:31
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie wiedzieć czemu jakoś nikt nie zauważył, że firmware zapewne było
    wykreowane w jakimś generatorze java, a wiec nie obowiązują w nim jakieś
    logiczne przesłanki!!!

  • 157. Data: 2017-09-25 20:51:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.09.2017 o 20:19, JaNus pisze:
    [...]
> [...]
    > taki jakby "przypalony" posmak, co ją do herbaty dyskwalifikuje. Jest w
    > niej też więcej krzemionki, niż w wodzie "zwykłej", bo krzemionka w

    Jakieś źródło tej informacji?
    :-)

    P.P.

  • 158. Data: 2017-09-25 22:54:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zeby nie pic tej niezdrowej destylowanej ... zbyt czystej :-)

    Wez Ty prosze nie powielał tych chorych mitów bo nie każdy wie że
    żartujesz.

    Nie wiem gdzie tą wodę kupiłeś, ale obawiam się że piszesz z wyobraźni :-)

    Też mi to brzmi jak fantazja.

  • 159. Data: 2017-09-25 22:54:09
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    > W dniu 25.09.2017 o 20:19, JaNus pisze:
    > [...]
    >
    > Jakieś źródło tej informacji?
    > :-)

    Pewnie jakiś portal alternatywnej medycyny holistycznej, w krucjacie
    przeciwko wodzie destylowanej...

  • 160. Data: 2017-09-25 23:14:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-25 o 22:54, Pszemol pisze:

    > Pewnie jakiś portal alternatywnej medycyny holistycznej, w krucjacie
    > przeciwko wodzie destylowanej...

    Wypróbowane organoleptycznie, acz zastrzec muszę, iż dotyczyło
    konkretnej destylarki. No cóż, może była uszkodzona...
    W każdym bądź razie "wyrób" z niej zawierał też sporo krzemionki,
    widocznej na chromatogramie (czyli nie tylko "w smaku"!)