  • Data: 2009-11-03 14:45:44
    Temat: Re: realizacja bramki not (cmos)
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sumie pewnie trudno bedzie zrozumiec o co chodzi ale postaram sie opisac:
    > http://obrazki.elektroda.net/13_1254661894.png
    > Chodzi o to co jest podpiete do linii PB2
    > NIRQ to wyjscie, SCK to wejscie.

    Moim zdaniem dzielenie linii pomiędzy sygnał zegarowy a wyjście danych,
    to ogólnie mówiąc głupi pomysł ;)... nie znam dobrze tych układów
    radiowych (teraz przeglądam PDFa), więc może w tym wypadku jest to
    możliwe... ale ogólnie rzecz biorąc lepszym wyjściem byłoby użycie
    jednej linii do FSK i nIRQ :). Po prostu R1 jedną stoną do nIRQ, drugą
    do PB0 ;)... . Po wysłaniu transmisji przełączasz dany pin na Hi-Z i już
    :). Ewentualnie (jeśli ten nIRQ to wyjście typu OC) to podciągasz PB0 do
    zasilania (wewnętrznie), tylko wówczas wypadałoby trochę zmniejszyć R1 ;)...

> [...]
    > rezystorem
    > mam zdaje sie 1. Znaczy, ze te niby wejscie wymusza mi chyba jakis stan.
    > No to podpialem to przez negator (akurat mialem pod reka) i jest ok. Probuje
    > zrobic prosty negator na transytorze NPN i nie dziala. Rezystor na bramce
    > zwiekszylem
    > do chyba 20k i mniej wiecej dziala ale robi sie wolne i komende musze
    > wysylac duzo
    > wolniej a potem sa dziwne efekty (raz dane przechodza a potem znowu nie). No
    > to teraz
    > szukam negatora w postaci ukladu scalonego.

    Chyba, niby, może, raczej.... i co jeszcze?? Pisz konkretnie, mam 1 albo
    mam 0... Jak nie wiesz, co tam jest, to Ci nikt nie pomoże. Napisz co to
    za negator, gdzie go wstawiłeś (bo z opisu to nie wynika) - najlepiej
    dorysuj go (ręcznie) na tym schemacie... Napisz też co to znaczy "za
    rezystorem".

    > Najgorsze jest to, ze autor ukladu twierdzi, ze mu to dziala a u mnie nie
    > chce.

    A dajesz sobie rękę uciąć za niego? Może wcale mu nie działa? Może
    zrobił jakąś poprawkę w hardwarze, której zapomniał umieścić na
    schemacie? Poza tym - soft na tego ATtiny piszesz sam, czy też masz od
    autora?? Bo może problem tkwi w złej inicjalizacji itp??

    Pozdrawiam
    Konop