  • Data: 2009-11-03 10:36:16
    Temat: Re: realizacja bramki not (cmos)
    Od: "bagno" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bagno" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hcomjd$kjs$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Potrzebuje jedna sztuke bramki NOT w technologii cmos. Niestety w polsce
    > takie rzeczy nie sa dostepne a nie bede dawal calego ukladu 14 nozkowego.
    >
    > Probuje wiec zrobic cos takiego
    >
    > http://www.play-hookey.com/digital/electronics/image
    s/cmos-not.gif

    > Moglby ktos zaproponowac jakies dwa tranzystory ktore by sie nadawaly ?
    >
    > Najlepiej cos w SMD. Ostatecznie najmniejsze mozliwe przewlekane.

    W sumie pewnie trudno bedzie zrozumiec o co chodzi ale postaram sie opisac:

    http://obrazki.elektroda.net/13_1254661894.png

    Chodzi o to co jest podpiete do linii PB2

    NIRQ to wyjscie, SCK to wejscie.

    PB2 na wyjscie, wysylam cos na uklad za pomoca SCK, potem szybko PB2
    na wejscie i odbieram odpowiedz. Na NIRQ pojawia sie sygnal ale za
    rezystorem
    mam zdaje sie 1. Znaczy, ze te niby wejscie wymusza mi chyba jakis stan.
    No to podpialem to przez negator (akurat mialem pod reka) i jest ok. Probuje
    zrobic prosty negator na transytorze NPN i nie dziala. Rezystor na bramce
    zwiekszylem
    do chyba 20k i mniej wiecej dziala ale robi sie wolne i komende musze
    wysylac duzo
    wolniej a potem sa dziwne efekty (raz dane przechodza a potem znowu nie). No
    to teraz
    szukam negatora w postaci ukladu scalonego.

    Moze ktos ma inny pomysl ?

    Najgorsze jest to, ze autor ukladu twierdzi, ze mu to dziala a u mnie nie
    chce.