  • 1. Data: 2013-06-01 22:27:29
    Temat: ramka ethernetu (?)
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Nigdy specjalnie nie interesowałem sie
    siecią, ostatnio troche nadrabiam braki
    i zyskalem nawet jaka taką orientacje,
    aczkolwiek pare kwestie sa dl mnie niejasne
    np:

    czy nazwa ethernet stosuje sie do calego
    internetu 'naziemnego'? (z tego co czytalem
    wynikaloby moze ze tzw ramka ethernetu
    (okolo 1500 bajtow) stosuje sie do calej
    transmisji naziemnej sieci bezprzewodowe
    natomiast maja swoją nieco wieksza 'ramke
    transmisji' - czy jest to prawda i caly
    internet 'przechodzi' przez te dwie ramki
    czy jest to bardziej skomplikowane i
    na tej niskiej warstwie jest tego wiecej?

  • 2. Data: 2013-06-02 12:28:42
    Temat: Re: ramka ethernetu (?)
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    http://en.wikipedia.org/wiki/TCP/IP_model
    http://en.wikipedia.org/wiki/OSI_protocols

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-06-02 12:41:31
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 22:27:29 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
> [...]
    >
    > internet 'przechodzi' przez te dwie ramki
    >
    > czy jest to bardziej skomplikowane i
    >
    > na tej niskiej warstwie jest tego wiecej?

    doszukalem sie info o niejakim MTU i ze moze to
    byc ustawione na mniej niz 1500 - ale nie wiem jak
    to jest w praktyce, chyba wolalbym zalozyc ze
    w wiekszosci sieci jest to 1500, chyba lepiej
    miec to ustawione na 1500 a nie mniej
    Niepokoi mnie tu sprawa zwiazana z tym ze
    male pakiety nie tylko dawalby straty pojemnosci
    na naglowkach ale i straty na szybkosci
    transferu bo podzielic przeslad dwa zamiast jednego i polaczyc chyba by bylo przeciez
    wolniej - ale nie wiem jak to jest w praktyce
    a te info co czytalem nie daje jasnej odpowiedzi

  • 4. Data: 2013-06-05 11:46:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-06-02 12:41, firr kenobi pisze:
    [...]
> [...]
    przeciez
    > wolniej - ale nie wiem jak to jest w praktyce
    > a te info co czytalem nie daje jasnej odpowiedzi

    Niepokoiło to już ludzi jakieś 30 lat temu. I nawet to rozwiązali.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Nagle'a

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 5. Data: 2013-06-05 13:13:31
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 11:46:30 UTC+2 użytkownik Paweł Kierski napisał:
    > W dniu 2013-06-02 12:41, firr kenobi pisze:
    >
    > [...]
    >

    > Niepokoi�o to ju� ludzi jakie� 30 lat temu. I nawet to rozwi�zali.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Nagle'a

    no ale pytanie czy np w przypadku turówki
    (prostej gry planszowej) gdzie wsytarczy
    wysylac wcisniete po drugiej stronie lacza
    klawisze to nalzey wlaczyc czy wylaczyc

    (co do drugiej czesci tj dot gornej granicy
    pakietow to chyba przyblizona odpowiedz
    znalazlem w jednym wywiadzie z karmakiem - zdaje sie ze pakiety do 1400 bajtow sa ok
    defragmentacja do tego rozmiaru rzadko
    nastepuje (za to pakietow wiekszych zdaje
    sie naprawde warto unikac bo nastepują
    kosztowne fragmentacje i 'resendy'

    - wolalbym co prawda jakies bardzij
    szczegolowe info

  • 6. Data: 2013-06-05 13:14:19
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 11:46:30 +0200 po głębokim namyśle Paweł Kierski
    rzekł:

    > W dniu 2013-06-02 12:41, firr kenobi pisze:
    > [...]
    >>

    > Niepokoiło to już ludzi jakieś 30 lat temu. I nawet to rozwiązali.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Nagle'a

    ...który bardzo często działa najlepiej, gdy jest wyłączony.

    Ech, dlaczego nie żyjemy w czasach gdy coś tak prostego dawało
    uwiecznienie w nazwie algorytmu. Właśnie spytałem dzidzię jak
    to rozumie i usłyszałem:
    "czeka się z wysłaniem aż się zbierze więcej?".

    --
    Edek

  • 7. Data: 2013-06-06 01:00:44
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 04:13:31 -0700 po głębokim namyśle firr kenobi
    rzekł:

> [...]
    > unikac bo nastepują kosztowne fragmentacje i 'resendy'
    >
    > - wolalbym co prawda jakies bardzij szczegolowe info

    E tam bardziej szczegółowe. Zacznij od róznicy pomiędzy tcp a udp,
    udp to takie małe kropelki a tcp to strumień (stream). Praktycznie
    wysyłając 100 MB na raz jak się ma odpowiednio duże bufory do
    ustawienia nie będzie żadnej fragmentacji. Przy mniejszych buforach
    tak samo.

    PS. Należało odpowiedzieć, nie chce się tłumaczyć ;)
    PS2. Oficjalnie zaczynam czytać samego Franciszka

    --
    Edek

  • 8. Data: 2013-06-06 08:01:21
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

> [...]
    > wysyłając 100 MB na raz jak się ma odpowiednio duże bufory do
    > ustawienia nie będzie żadnej fragmentacji. Przy mniejszych buforach

    Wątek jest o ramkach protokołu ethernet
    TCP/IP i UDP/IP to już wyższe warstwy.
    Sobacz sobie co to jest ISO OSI i w zobacz sobie gdzie kończy się
    ethernet a zaczynają protokoły IP.

  • 9. Data: 2013-06-06 10:30:39
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 08:01:21 +0200 po głębokim namyśle Robert Winkler
    rzekł:

    > Wątek jest o ramkach protokołu ethernet TCP/IP i UDP/IP to już wyższe
    > warstwy.
    > Sobacz sobie co to jest ISO OSI i w zobacz sobie gdzie kończy się
    > ethernet a zaczynają protokoły IP.

    Skoro już pouczamy: w OSI nie ma warstwy "ethernet". Sprawdź jeszcze raz.

    --
    Edek

  • 10. Data: 2013-06-06 10:58:02
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > Wątek jest o ramkach protokołu ethernet
    > TCP/IP i UDP/IP to już wyższe warstwy.
    > Sobacz sobie co to jest ISO OSI i w zobacz sobie gdzie kończy się
    > ethernet a zaczynają protokoły IP.

    no wlasnie, nie jest dla mnie wlasnie jak to
    jest z ramkami tej 'nizszej warstwy internetu'
    - czy ta nizsza warstwa to wlasnie ethernet
    (przynajmniej w praktyce) czy tez jet tam
    pare jakichś innych technologii.
    mam dosyc dobra ksiazke do sieci "Karol Krysiak. Sieci komputerowe" i tam ethernet
    (w strukturze rozdzialow opisujacych siec)
    jest jakos tak przedstawiony, ze wydaje sie
    jakby byl własnie posrednią warstwą miedzy
    kładzeniem kabli (w rodziale 2) a warstwą
    internetu (tcp/ip/icmp w rozdziale 5)
    (w rozdziale 4tym sa jeszcze sieci bezprzewodowe i 802.11)