  • 11. Data: 2009-09-29 11:03:18
    Temat: Re: radar na komórk
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    ToMasz <t...@g...pl> wrote in news:h9r6u5$pqk$2@news.interia.pl:
    > czy mocno naciagajac sonar mozna nazwać radarem?
    Chyba trzeba byloby jednak za mocno naciagac :)

    SONAR: sound navigation and ranging
    RADAR: radio detection and ranging
    LIDAR: light detection and ranging

    Jak widac, kazdy wykorzystuje zupelnie inne medium.
    Ale poza tym - sluzy do tego samego.

    Nalezy jednak pamietac o rozdzielczosci (obiekt musi byc > 1/2 dlugosci
    fali), o przeszkodach (LIDARem nie sprawdzic co po drugiej stronie sciany),
    i tak dalej :)

    Analogiczny do SONARu jest
    SODAR: sonic detection and ranging (rozchodzenie sie dzwieku w gazie, nie w
    cieczy)

  • 12. Data: 2009-09-30 16:30:28
    Temat: Re: radar na komórkę
    Od: Formika <s...@f...pl>

    Olgierd pisze:

    > O, tak, to stary temat. Były w Nokiach 3310, w 5110, myślę, że obecnie
    > też są montowane.

    no i sie kolega zdziwi:
    http://www.speedalarm.pl/
    nie jest to moze dokladnie "antyradar" w znaczeniu wykrywaniu fal ale
    efekt "alarm w okolicy" osiagniety