  • Data: 2015-01-16 11:02:18
    Temat: Re: python...
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 22:12:12 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    interpretowany, najprawdopodobniej mozna by go kompilowac (?,nie jestem tego co
    prawda pewien) i calkiem mozliwe ze kompilowany tez bedzie wolny (?,tego tez nie
    jestem calkiem pewien)

    > Stwierdzenie, ze "jezyk jest wolny", to najzwyczajniejszy w swiecie blad
    > kategorialny. Pythona oczywiscie mozna kompilowac.

    wysokopoziomowe, nieststy by cos wiecej o tym powiedziec chyba trzebby sie tym zajac,
    znac procedury kompilacji takich

    > Dla jezyka Scheme istnieje kompilator, ktory podobno optymalizuje na tyle
    > dobrze, ze osiagalna wydajnosc jest porownywalna z C.
    > Jego autor napisal nawet (niezbyt doglebny, ale przyjemny w czytaniu)
    > tekst dotczacy tego, w jaki sposob rozwinal ten kompilator:
    > http://www.cs.indiana.edu/~dyb/pubs/hocs.pdf

    jak przeczytano to mozna by ew strescic co tam jest najwazniejsze;/ sam nie mam czasu
    czytac takich rozwleklych tekstów
    (zwlaszcza ze lispami sie tak co najwyzej srednio interesuje)

    > Poza tym zdaje sie, ze istnieja bardzo dobre kompilatory dla OCamla.
    > Tutaj mozna znalezc porownanie wydajnosci raytracera napisanego w C++
    > z napisanym w OCamlu:
    >
    > http://www.ffconsultancy.com/languages/ray_tracer/co
    mparison.html

    to moge zobaczyc [[[o ile znajde troche czasu bo incydentalnie ostatnio mam sporo
    bardziej zyciowych a mniej programistycznych spraw na glowie ]]