eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie w temacie rondaRe: pytanie w temacie ronda
  • Data: 2011-07-29 10:00:45
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    W liście od "Myjk" datowanym 29 lipca 2011 (08:03:17) napisano:

    > Fri, 29 Jul 2011 07:23:12 +0200, Javelin

    >> A potrafisz na tradycyjnym polskim rondzie zjechać w lewo? To
    >> gratuluję. Zjazd jest zawsze w prawo od osi jezdni która siłą rzeczy
    >> zakręca w lewo to że zjazd nie jest pod kątek 90 stopnie nie oznacza
    >> że nie zjeżdżasz z ronda w prawą stronę.

    > PoRD musi być i jest uniwersalny. Twierdząc, że na jednym rondzie skręcasz
    > w prawo przy zjeździe, ale już przy drugim niekoniecznie (bo jedno jest z
    > nich jest "klasyczne") naginasz przepisy (a pan Mareczek tyle razy trąbił w
    > TV, aby tego nie robić :P).

    A czy ja gdzieś tak napisałem? Nie mówię o skręcie w prawo w stosunku
    do kierunku z którego przyjechaliśmy, mówię o tym że każdy zjazd z
    ronda siłą rzeczy odbiega w prawo od osi ronda/jezdni na rondzie która
    to oś znów siłą rzeczy skręca cały czas w lewo.

    > Nie, nie twierdzę, że jadąc wewnętrznym pasem ruchu można bezkarnie
    > zajeżdżać drogę jadącym po zewnętrznym pasie, bo NIE MOŻNA. Ale skoro są
    > dwa pasy "odbierające", to raczej nie dla ozdoby (1) i należy z nich
    > (umiejętnie!) korzystać.

    Owszem, po to są dwa pasy odbierające, ze na jednym z nich może być
    korek i żeby nie blokować ronda można było wybrać drugi pas który w
    tym momencie jest wolny, inaczej korek na jednym zjeździe mógłby
    powodować zakorkowanie całego ronda. Ze zjazdem w dwa pasy jest
    dokłądnie tak samo jak ze skrętem w jezdnię z dwoma pasami, przy
    skręcie masz prawo wybrać dowolny pas o ile wcześniej do skrętu był
    tylko jeden pas. Ze zjazdem jest dokładnie tak samo, zjeżdżasz z ronda
    pasem zewnętrznym i po "skręcie w prawo" wybierasz dowolny pas którym
    chcesz kontynuować jazdę, bo np prawy pas za 20 m skręca do
    posiadłości.

    Zjazd z ronda tylko z zewnętrznego pasa powoduje że na samym rondzie
    nie powstają punkty kolizyjne w sytuacjach gdy ktoś próbuje skręcić w
    zjazd z pasa wewnętrznego i ładuje się pod maskę pojazdu jadącego po
    rondzie pasem zewnętrznym

    > 1) zwłaszcza, że któryś zazwyczaj zaraz za rondem się kończy i abstrakcją
    > jest rzekoma możliwość wybrania sobie dowolnego pasa -- bo co to za wybór i
    > w jakim celu?

    No właśnie o tym przed chwilą napisałem, prawy pas zaraz za rondem
    skręca do sklepu, i co? W tej sytuacji każdy który nieszczęśliwie
    zjedzie z ronda zewnętrznym pasem będzie musiał do tego sklepu jechać?
    Właśnie po to ma mieć wybór którym pasem dalej chce jechać.


    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: