  • Data: 2011-07-29 08:03:17
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 29 Jul 2011 07:23:12 +0200, Javelin

    > A potrafisz na tradycyjnym polskim rondzie zjechać w lewo? To
    > gratuluję. Zjazd jest zawsze w prawo od osi jezdni która siłą rzeczy
    > zakręca w lewo to że zjazd nie jest pod kątek 90 stopnie nie oznacza
    > że nie zjeżdżasz z ronda w prawą stronę.

    PoRD musi być i jest uniwersalny. Twierdząc, że na jednym rondzie skręcasz
    w prawo przy zjeździe, ale już przy drugim niekoniecznie (bo jedno jest z
    nich jest "klasyczne") naginasz przepisy (a pan Mareczek tyle razy trąbił w
    TV, aby tego nie robić :P).

    Nie, nie twierdzę, że jadąc wewnętrznym pasem ruchu można bezkarnie
    zajeżdżać drogę jadącym po zewnętrznym pasie, bo NIE MOŻNA. Ale skoro są
    dwa pasy "odbierające", to raczej nie dla ozdoby (1) i należy z nich
    (umiejętnie!) korzystać. Przypomnę też, że rondo nie jest zespołem
    skrzyżowań, tylko jednym skrzyżowaniem -- sam fakt, że kręci się na nim
    kierownicą w prawo-lewo-prawo a na koniec używa prawego kierunkowskazu (2)
    nic nie zmienia.

    1) zwłaszcza, że któryś zazwyczaj zaraz za rondem się kończy i abstrakcją
    jest rzekoma możliwość wybrania sobie dowolnego pasa -- bo co to za wybór i
    w jakim celu?

    2) jest właśnie do ew. sygnalizacji zmiana pasa ruchu na rondzie i
    poinformowania kierowcy na wjeździe (a naszym zjeździe), że może wjechać na
    skrzyżowanie, bo my już dalej po rondzie się poruszać nie będziemy.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player