  • Data: 2011-07-28 13:05:59
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-28 12:26, Haha pisze:
    > Ok. Czyli drogówka to idioci. Pytanie czy tak samo by było gdyby sprawa
    > trafiła do sądu

    Nie sprawdzałem w praktyce ale z tego mi wiadomo to było by tak samo lub
    nawet gorzej. Sądy tak samo jak i policja chcą w tak błahych sprawach
    wydać wyrok jak najszybciej bez wdawania się w analizowanie czegoś na co
    jedynym dowodem jest relacja poszkodowanych. Jeśli jest paragraf mówiący
    jasno kto ma pierwszeństwo w takiej sytuacji to trzymają się tego
    paragrafu bo szybko określa winnego i daje podstawę prawną której nikt
    nie będzie próbował podważyć. Kwestie sygnalizowania i prędkości są dla
    nich mało istotne bo nikt nie będzie się bawił w analizowanie czy miały
    one miejsce i przyczyniły się do powstania wypadku. Tym sposobem nawet
    będąc poszkodowanym w kolizji do której doszło z powodu zamierzonego
    działania innej osoby często prawo działa na korzyść takiego oszusta.
    Sytuacja gdzie ktoś pruje przez osiedlowe drogi powyżej prędkości
    dozwolonej, inny pojazd włącza się do ruchu z parkingu. Sprawdza czy
    jest wolne, wyjeżdża i bum wpada na niego osiedlowy rajdowiec. I wina
    tego co włączał się do ruchu. Jako argument za mandatem dla tego co
    włącza się do ruchu słyszałem kiedyś mniej więcej takie uzasadnienie "my
    mu prędkości nie zmierzyliśmy więc nie ma na to dowodów poza słowem
    przeciwko słowu".