  • Data: 2011-07-28 09:34:58
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    W liście od "Cavallino" datowanym 28 lipca 2011 (09:19:16) napisano:

    > No to ten będący na rondzie miał pierwszeństwo, winny jest wjeżdżający.

    Pod warunkiem że nie było tak, iż ten wjeżdżający zaczął wjeżdżać na
    rondo będąc pewnym że poruszający się pasem wewnętrznym dalej tak
    pojedzie, jednak zmienił pas w ostatniej chwili wymuszając
    pierwszeństwo podczas zmiany pasa ruchu. Wiem naciągane, ale jednak
    planując opuszczenie ronda należy zmienić pas odpowiednio wcześniej a
    nie pojechać po skosie do najbliższego zjazdu. W Krakowie rozwiązano
    ten problem malując linie jednostronnie przeraczalne między zjazdami
    które wymuszają zmianę pasa przed wjazdami na rondo. Wtedy nie ma
    żadnych wątpliwości kto miał pierwszeństwo.

    W tym konkretnym wypadku wszystko zależy od tego czy faktycznie były
    dwa nieoznaczone pasy ruchu, jaka była "trajektoria" jazdy tego na
    rondzie, kiedy i jak sygnalizował zmianę pasa/zjazd z ronda, w jaki
    sposób doszło do kolizji, w kórym miejscu doszło do kolizji, itd.
    Moim zdaniem zmiennych jest zbyt wiele by orzekać bez obejrzenia zdjęć.

    --
    Javelin
    Kraków