  • Data: 2011-07-28 11:27:15
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: "Haha" <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:j0r5ts$9v9$1@news.onet.pl...

    > Skoro on miał pierwszeństwo, Ty nie, a mimo to się spotkaliście, to było.

    Jeżeli przyjąć że miał. A ja nadal twierdze że nie miał.

    > IMO o tym, że po prostu nieustąpiłeś pierwszeństwa.
    > Bo albo tego ronda nie znałeś, więc nie wiedziałeś ile pasów tam jest
    > (bajeczki o tym, że stwierdziłeś obecność dwóch nieoznaczonych pasów na
    > rondzie wjeżdżając na nie pierwszy raz możesz sobie darować),

    Albo nie wiesz co mówisz albo jesteś ślepy. Tam wyraźnie widać jak szeroka
    jest
    jezdnia a jak ma się porównanie z podobnymi rondami w tym mieście i
    dodatkowo
    jeszcze widzi ten najbliższy zjazd z 2 pasami to nie ma żadnych wątpliwości
    jak
    to powinno działać.

    > albo wiedziałbyś że tam nikt nie jeździ tak jak zakładałeś.

    "bo nikt tak nie jeździ" mnie jakoś nie przekonuje

    > Już nie wspominając o tym, że taka jazda jak zakładałeś byłaby niezgodna z
    > prawem.

    To po cholere tam na zjeździe są 2 pasy skoro i tak każdy musi zjechać ze
    zewnętrzny
    pas ronda i dopiero zjechać z ronda. W tej sytuacji obecność drugiego pasa
    nie ma
    żadnego sensu.

    > Czyli - popełniłeś błąd w ocenie sytuacji, przyjąłeś niewłaściwe
    > założenia, co doprowadziło do nieustąpienia pierwszeństwa.

    No tak. Błędnie założyłem że jak ktoś nie sygnalizuje zamiaru zjazdu to
    znaczy że nie
    zjeżdza.

    > I nie łudź się, że jakikolwiek policjant, sąd etc orzeknie inaczej.

    Sądy orzekają różne głupoty. Policja też nieomylna nie jest.

    > Ustępując pierwszeństwa znajdującym się na drodze z pierwszeństwem
    > przejazdu.

    Czyli najlepiej poczekać aż rondo będzie zupełnie puste.

    > Nie jest, dopiero wjeżdża.

    A gdzie jest granica pomiędzy wjeżdzaniem a wjechaniem ? Bo moim zdaniem
    to już było na rondzie. I to chyba z grubsza mądre osoby potrafią ocenić
    (różne
    ciekawe wnioski wyciągają na podstawie oględzin miejsca wypadku).

    > Poka fotki.

    Obcym nie pokazuje

    W sumie ta dyskusja nie ma chyba sensu. Może i dla policji (sądu) sprawa by
    była oczywista.
    Mnie natomiast bardziej zastanawia czy z tego chociaż teoretycznie da się
    wybronić. Gdyby przykladowo
    było jakieś nagranie z kamery czy coś. Albo jakieś wiarygodne zeznania
    świadków.