  • 1. Data: 2009-12-13 17:27:29
    Temat: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
    Od: fly <t...@g...com>

    Witam,

    Mam kilka pytan odnosnie lozysk/lag itp.

    Wpierw troche wstepu:
    Niedawno kupilem motocykl (honda xx '02).
    Jadac na wprost, gdy puszcze kierownice sciaga w lewo nieznacznie.
    poza tym latwo sie sklada do zakretu w lewo, natomiast dosyc opornie
    do zakretu w prawo.

    Wracajac od sprzedajacego myslalem ze to przez olbrzymie kufry ktore
    mial zamontowane (top box i 2 boczne boczne po 45 litrow zdaje sie).
    Po zdjeciu kufrow fakt, jest troche lepiej ale ciagle lekko zjezdza.
    Ponadto, jesli postawie na centralna podstawke i docisne tylne kolo
    do ziemi i skrece kierownice w prawo - to sama "odkreca sie" w lewo.
    Z ustawienia na srodku tez idzie w lewo. Gdzies przeczytalem ze linki
    od gazu i hebla moga je troche "popychac" i fakt sa dosyc mocno
    napiete jak sie skreci do konca w prawo ale nie chyba nie do tego
    stopnia?
    Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy
    dociskam i puszczam tyl tak aby przednie kolo uderzalo o ziemie to
    wydaje sie ze luz jest.

    Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
    Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

    Wszelkie porady mile widziane.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-12-13 18:04:52
    Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    fly napisał(a):

    > Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy
    > dociskam i puszczam tyl tak aby przednie kolo uderzalo o ziemie to
    > wydaje sie ze luz jest.

    Może to być luz na łożyskach ale też na samych amortyzatorach.
    Tak przy okazji - jak ty to robisz, że koło ci uderza w ziemię po
    naciśnięciu tyłu?

    > Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
    > Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

    Tak na odległość to chyba nie da się zdiagnozować.
    Niemniej jednak ściąganie w bok to raczej sprawa geometrii zawieszenia.

    Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj.
    Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe).
    Może być że samo poluzowanie lag i ich ponowne dokręcenie poprawi sprawę.

    Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-)

    --
    M.

  • 3. Data: 2009-12-13 19:26:56
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 13 Gru, 18:27, fly <t...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
    > Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

    Sprawdz czy koło tylne prosto ustawione. Jak nie to znaczy ,że...
    Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
    byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

  • 4. Data: 2009-12-13 20:33:22
    Od: fly <t...@g...com>

    On 13 Dec, 18:04, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Może to być luz na łożyskach ale też na samych amortyzatorach.
    > Tak przy okazji - jak ty to robisz, że koło ci uderza w ziemię po
    > naciśnięciu tyłu?

    Stawiam na centralna podstawke i dociskam siedzenie z tylu, przednie
    kolo sie unosi, luzuje nacisk i przednie kolo uderza w ziemie. wtedy
    czuc ze jest jakby luz (bardziej na sluch niz namacalnie)

    > Tak na odległość to chyba nie da się zdiagnozować.
    > Niemniej jednak ściąganie w bok to raczej sprawa geometrii zawieszenia.

    Rama powinna byc prosta bo nie bral udzialu w zadnym wypadku.
    Sciaganie w bok oczywiscie jest spowodowane tym ze kiera sama idzie w
    lewo nawet jak postawie na centralna podstawke. Pytanie tylko dlaczego
    kierownica skreca w lewo?

    > Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj.

    Co dokladnie masz na mysli? Docisnac tyl tak aby przod byl
    podniesiony?
    Jesli juz tak zrobie to jak moge okreslic ze np. lagi sa krzywe badz
    zle ustawione na polkach?

    > Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe).
    > Może być że samo poluzowanie lag i ich ponowne dokręcenie poprawi sprawę.

    Moze sprobuje to zrobic i zobaczymy.

    > Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-)

    > --
    > M.

    MT

  • 5. Data: 2009-12-13 20:35:31
    Od: fly <t...@g...com>

    On 13 Dec, 19:26, robertbig <r...@w...pl> wrote:

    > Sprawdz czy koło tylne prosto ustawione. Jak nie  to znaczy ,że...
    > Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
    > byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

    Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
    kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.
    Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
    moze polki.

    Zobacze moze go rozkrece musze tylko serwisowke jakas kupic.

    dzieks,
    mt

  • 6. Data: 2009-12-13 20:44:09
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    fly napisał(a):

    > Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
    > kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

    Może krzywo stoi na tej centralce. Dużo nie trzeba.

    > Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
    > moze polki.

    Moim zdaniem wybite łożysko nie powinno powodować samego skręcania
    kierownicy.

    --
    M.

  • 7. Data: 2009-12-13 20:55:50
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "fly" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie
    jest latwo cos pogiac

  • 8. Data: 2009-12-13 21:06:31
    Od: fly <t...@g...com>

    On 13 Dec, 20:55, "maverik" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    v30g2000yqm.googlegroups.com...

    > luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie

    Teze ze bity chyba moge odrzucic. Mam udokumentowana przeszlosc na
    kilka lat wstecz (mieszkam w UK). Poza tym wszystkie MOT'y (przeglady
    techniczne) i takie tam.
    Sam juz nei wiem, chyba oddam do mechanika zeby mi sprawdzili co i
    jak.

    Dzieki za odpowiedzi,

    mt

  • 9. Data: 2009-12-13 21:12:12
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    fly pisze:

    > Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
    > kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

    Jak moto stoi to co Cię martwi jak się ustawia przód ?

    Stojąc jeszcze nikt nie skręcił :-)

    Ilość sztywnych przewodów w tej okolicy jest taka, że to one decydują
    jak się ustawia przód jak jest luźny, ale to nie ma związku z jazdą.

    Tak, zużyte łożysko główki ramy może dać taki efekt jak obserwujesz u
    siebie. Możesz jeszcze sprawdzić czy jest nie jest przestawiony na
    półkach. Luzujesz śruby, ustawiasz, skręcasz. Wg mnie się nic nie zmieni
    bo skatowane jest łożysko.

    KJ

  • 10. Data: 2009-12-13 21:19:49
    Od: fly <t...@g...com>

    On 13 Dec, 21:12, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Jak moto stoi to co Ci martwi jak si ustawia prz d ?
    >
    > Stoj c jeszcze nikt nie skr ci :-)
    >
    > Ilo sztywnych przewod w w tej okolicy jest taka, e to one decyduj
    > jak si ustawia prz d jak jest lu ny, ale to nie ma zwi zku z jazd .

    > Tak, zu yte o ysko g wki ramy mo e da taki efekt jak obserwujesz u
    > siebie. Mo esz jeszcze sprawdzi czy jest nie jest przestawiony na
    > p kach. Luzujesz ruby, ustawiasz, skr casz. Wg mnie si nic nie zmieni
    > bo skatowane jest o ysko.

    Ok, wiec luzuje sruby i co dalej? Jak ustawic aby bylo dobrze skoro
    nie wiem czy jest przesuniete na polkach czy nie?
    Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
    normy?

    Pozdr,
    mt