  • Data: 2009-06-04 11:34:25
    Temat: Re: pytanie o plyte glowna AsRock
    Od: "maX" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "::: Matravers. Ltd :::" <w...@m...eu> napisał w
    wiadomości news:h08b6d$bhd$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > zainteresowalem sie plyta glowna AsRock A780GXH/128M ktora ma wbudowana
    > karte graf. z wyjsciem DVI.
    >
    > Z mojego doświadczenia wynika (też jestem grafikiem 2D), że katra
    > graficzna na płycie, nawet
    > najlepsza jest zawsze gorszym rozwiązaniem niż najtańsza, przestarzała
    > karta na śledziu. Przemyśl
    > to, bo wszystko działa ok do puki nie brakuje ramu (a karta z niego
    > przecież korzysta)

    Nie przesadzaj. W kartach zintegrowanych zawsze można wybrac ile ma być
    przydzielane dla karty z RAMu. I jak się nie gra, to wystarczy 16-64 MB.
    Przy 2GB RAM utrata 64MB to raczej pomijalna sprawa. A przy 4GB i Windows
    32-bit, to chyba wogóle nie ma znaczenia, bo pamięć powyżej 3.3 GB i tak
    jest niedostepna dla systemu, a to AFAIR z tej części jest alokowany VRAM
    dla grafy.
    A w integrach Intela to chyba wogóle jest "dynamic allocating" i karta
    pobiera tylko tyle ile akurat jestjej potrzebne.