  • 11. Data: 2009-06-15 20:17:18
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Zgubior pisze:
    > Może pytanie jest głupie ale i tak licze na poważną odpowiedź :P
    > Zastanawiam się czy mocno opieracie się na histogramie podczas obrabiania
    > zjęć. Czy mocno niedopuszczalne jest żeby histogram choć trochę wkraczał w
    > obszar przepalony i niedoświetlony. Czy może chodzi tylko i wyłącznie o to
    > żeby zachować szczegóły zdjęcia więc jeśli przepalenie jest tak niewielkie,
    > że właściwie samo staje się szczegółem to nic nie szkodzi?
    > Chodzi też o to czy może np. w fotografii amatorskiej drobna przepałaka
    > ujdzie, a w profesjonalnej już zupełnie odpada itp.

    Estetyka rządzi. I już :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-06-15 20:25:39
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    > Fotografia, to nie apteka ! Tu liczy sie tylko odczucie estetyczne, a
    > nie statystyki i wyliczenia.

    A znajdzie się jakiś aptekarz który twierdzi inaczej?

  • 13. Data: 2009-06-15 20:28:54
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Zgubior" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > fotografie w większości z idealnymi histogramami

    Co to jest idealny histogram? Jak wygląda?

  • 14. Data: 2009-06-15 20:48:14
    Od: "miotla" <m...@w...pl>

    Histogram to nie wyrocznia i nie decyduje czy zdjęcie jest dobre czy złe,
    lecz jest, przydatnym narzędziem dzięki któremu widać czy na zdjęciu są np.
    "przepalone" czy "niedoswietlone" miejsca

    miotla
    http://rajdy.interecho.com/

  • 15. Data: 2009-06-15 21:39:32
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zgubior" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co to jest idealny histogram? Jak wygląda?

    Chodziło mi o to że jest idealny pod względem braku miejsc niedoświetlonych
    ani prześwietlonych.

  • 16. Data: 2009-06-15 22:39:42
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    > Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chodziło mi o to że jest idealny pod względem braku miejsc
    > niedoświetlonych ani prześwietlonych.

    Jak wyglądają prześwietlone i niedoświetlone miejsca na histogramie?

  • 17. Data: 2009-06-16 06:46:05
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > Jak wyglądają prześwietlone i niedoświetlone miejsca na histogramie?

    mniej więcej tak

    |\ /|
    | \ / |
    |__\___/__|

    JD

  • 18. Data: 2009-06-16 07:14:11
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mniej więcej tak
    >

    > |\ /|
    > | \ / |
    > |__\___/__|

    Na przykład.

  • 19. Data: 2009-06-16 07:21:55
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Zgubior napisał(a):
    > Pytanie to padło między innymi bo widzę, że na wszelkich stockach leżą
    > fotografie w większości z idealnymi histogramami i jestem ciekaw czy to
    > tylko skutek uboczny dobrze wykonanego zdjęcia czy może celowe dążenie
    > autorów i komercyjny wymóg.

    Stocki to specyficzne miejsca. Duża część zdjęć jest tam traktowana jako
    materiał do obróbki przez grafików. Poza tym wymagania klientów, ma być
    czysto, jasno i wyraźnie.
    Histogram jest tylko dodatkową informacją. Bzdurą jest, że jeśli nie
    jest prawidłowy to zdjęcie jest złe. Zrób zdjęcie księżyca obiektywem z
    500mm i popatrz na histogram. Będzie wyglądał tragicznie. Dużo ciemnego,
    trochę bardzo jasnego i mało w środku. Zdjęcie do wyrzucenie.

    wer

  • 20. Data: 2009-06-16 07:55:56
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

    A jak będzie wyglądał histogram zdjęcia, na którym połowę kadru zajmuje
    śnieg, a drugą połowę węgiel leżący na tym śniegu? Nadal nie rozumiem, jak z
    histogramu możecie odczytać, czy zdjęcie jest prawidłowo naświetlone, czy
    nie. Moim zdaniem to bzdura.