  • Data: 2009-06-16 16:36:53
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    awygo pisze:

    > Nawet w cytowanych przypadkach węgla na śniegu czy księżyca na czarnym
    > niebie?

    Rozkład półtonów nie ma nic do rzeczy. Ważne, by zdążać ku prawej
    stronie nie przekraczając jej, jeśli to niemożliwe można przekroczyć
    stronę lewą.
    W wymienionych 1/2 -2/3 prawej części histogramu obraz posiada dobrą
    jakość techniczną (spory odstęp od szumów, dobrą interpretację barw).

    > Śmiem twierdzić, że określenie "dobry" lub "zły" histogram" to
    > nieporozumienie.

    Ja też i nawet pisałem o tym post wcześniej. Ważne jest, gdzie leży
    sygnał, a nie jaki ma rozkład.

    > Podgląd histogramu, czy zaznaczania prześwietlonych obszarów zdjęcia
    > zaimplementowano w aparatach dla laików, którzy i tak nie są w stanie
    > niczego poprawić. Kolejny bajerek. Zielone "P" załatwia wszystko.

    Bzdura. Tylko dzięki histogramowi jestem w stanie powtarzalnie wyciągać
    znacznie większa dynamikę i zapewnić sobie wysokiej jakości obraz z
    kompakta, w którym dobrą jakość posiada sygnał reprezentowany przez
    prawą połowę histogramu. A lustrzanki wciąż szaleją z rozrzutem
    ekspozycji powyżej +-1EV.
    Tak na marginesie, laikom nic z histogramu, bo nie wiedzą jak go
    interpretować. Najczęściej kombinują, żeby był równy i żeby siedział
    dokładnie na środku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl