-
61. Data: 2016-08-10 07:08:47
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote:
> Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a):
>> On 09.08.2016 16:53, masti wrote:
>>> na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
>>> wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
>>> w drugim 100 atm
>>> który wywiera większy nacisk na asfalt?
>>
>> Sztywna ta kostka?
>
> Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-)
To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P
Shrek
-
62. Data: 2016-08-10 13:08:49
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>>>>
>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>>>>
>>>> Policz sobie.
>>>
>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>>>
>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
>
> Jest was tu podobnych debili więcej?
> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
>
Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
mniejsze od twojego numeru buta ?
Pozdrawiam-
-
63. Data: 2016-08-10 19:01:30
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
>
>>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>>>>>
>>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>>>>>
>>>>> Policz sobie.
>>>>
>>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>>>>
>>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
>>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
>>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
>>
>> Jest was tu podobnych debili więcej?
>> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
>> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
>>
> Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
> To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
> mniejsze od twojego numeru buta ?
Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
64. Data: 2016-08-10 23:18:00
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie
nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
Jakoś nie jestem przekonany :)
-
65. Data: 2016-08-11 00:25:31
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
>
>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie
nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
>
> Jakoś nie jestem przekonany :)
dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
66. Data: 2016-08-11 00:59:35
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
>>
>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie
nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
>>
>> Jakoś nie jestem przekonany :)
>
> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
> ile wzrósł nacisk
Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
którą opona działa na daną powierzchnię.
Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
jednostkowy.
Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
-
67. Data: 2016-08-11 06:35:57
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>> Tomasz Pyra wrote:
>>
>>> Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
>>>
>>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow
sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
>>>
>>> Jakoś nie jestem przekonany :)
>>
>> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
>> ile wzrósł nacisk
>
> Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
> zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
>
> Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
> którą opona działa na daną powierzchnię.
> Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
> opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
> jednostkowy.
>
> Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
>
Zapomniałeś, że pisałeś o moście, na który ma wpływ ciśnienie w oponach? :)
Tu masz odpowiedni fragment:
">>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie
kolein etc.
>> ani na most.
>
> Ma związek 1:1.
He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!"
Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
ciśnienia w oponie.
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
68. Data: 2016-08-11 10:12:12
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
> He he he :D
> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
rozumiesz.
> Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
> ciśnienia w oponie.
O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)
-
69. Data: 2016-08-11 16:25:17
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>> Tomasz Pyra wrote:
>>
>>> Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
>>>
>>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow
sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
>>>
>>> Jakoś nie jestem przekonany :)
>>
>> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
>> ile wzrósł nacisk
>
> Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
> zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
To jak?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
70. Data: 2016-08-11 17:17:09
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:
> przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
> To jak?
e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie
wezmy konkretny przyklad:
kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T
waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku
tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm
(taka dosc mocno ugieta)
teraz pompujemy do 4 bar
waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar,
zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm
im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze
kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie,
zniszczenie ...
WS