eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIR › Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • X-Received: by 10.157.12.68 with SMTP id 62mr253811otr.5.1470928630153; Thu, 11 Aug
    2016 08:17:10 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.12.68 with SMTP id 62mr253811otr.5.1470928630153; Thu, 11 Aug
    2016 08:17:10 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!f6no9141428ith.0!news-out.google.com!d130ni31897ith.0!nntp
    .google.com!f6no9160660ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups
    .com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 11 Aug 2016 08:17:09 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <noi1sc$35l$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.22;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 132.188.32.22
    References: <5799c761$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nng1hn$uc9$2@node2.news.atman.pl>
    <579b8f9e$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <pwqzst0pqvnx$.tb2vz5z6egi5.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <9tar3jq30xuc$.1edco32vb6hfk$.dlg@40tude.net>
    <1qu79ewqfk3ag$.z49hs2rc89g0.dlg@40tude.net>
    <nnivns$prq$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <no6q2u$6vj$1@node2.news.atman.pl>
    <hfcb9h27xufi.lmwbgvzarltm$.dlg@40tude.net>
    <no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl>
    <1xp10dhqrg3oe$.jhmshk7bugz0.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <9imd7cnbpyqo.1hldtpivat53m$.dlg@40tude.net> <nog9kr$9tq$1@dont-email.me>
    <4u81aqkxgjeo$.q69sy8iri4jm$.dlg@40tude.net> <noi1sc$35l$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Thu, 11 Aug 2016 15:17:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2586975
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:

    > przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
    > To jak?

    e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie

    wezmy konkretny przyklad:
    kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T
    waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku
    tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm
    (taka dosc mocno ugieta)

    teraz pompujemy do 4 bar
    waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar,
    zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm

    im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze
    kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie,
    zniszczenie ...

    WS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: