eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIRRe: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Data: 2016-08-11 17:17:09
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:

    > przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
    > To jak?

    e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie

    wezmy konkretny przyklad:
    kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T
    waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku
    tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm
    (taka dosc mocno ugieta)

    teraz pompujemy do 4 bar
    waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar,
    zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm

    im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze
    kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie,
    zniszczenie ...

    WS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: