eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIRRe: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Data: 2016-08-11 18:34:38
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    Użytkownik "RadoslawF"


    >>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i
    >>>> jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi
    >>>> ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby
    >>>> dlaczego mieli nie skorzystac.
    >>>
    >>> Jakoś nie jestem przekonany :)
    >>
    >> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
    >> ile wzrósł nacisk
    >
    > Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
    > zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
    >
    > Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
    > którą opona działa na daną powierzchnię.
    > Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia
    > styku
    > opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
    > jednostkowy.
    >
    > Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
    >
    Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
    ---
    Nacisk jednostkowy to nacisk na wybraną jednostkę powierzchni. O ile cały
    nacisk w ogóle nie zależy od ciśnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo
    zmienia się powierzchnia.

    A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
    nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy.
    ---
    Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciśnienie wytrzyma opona.

    Może się zwiększyć jeśli
    spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
    ---
    Nie, zmniejsza się zawsze bo jest kwestią udziału jaki ma masa samochodu do
    nacisku wywołanego ciśnieniem w oponie.

    Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
    opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
    z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.
    ---
    Aha

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: