  • 11. Data: 2009-10-23 17:28:14
    Temat: Re: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek "Plumpi" napisał:

    > Trzeba ją wymienić :D

    Tyle to ja wiem. Ale skąd wziąć nową?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-10-23 22:11:13
    Od: "Piotr D." <r...@1...0.0.1>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > W sumie cena tego regulatora jest naprawdę niska. Niestety parametry
    > wzięte totalnie z kosmosu tzn. dokładność 0,2 stopnia jest mało realna.

    Do takiej dokładnosci to tylko dobry regulator PID (najlepiej z
    autoadaptacją) a nie jakaś "samoróba" wygladająca na najprostszy
    dwustanowy termostat.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-10-24 00:49:15
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 23 Paź, 16:39, andrzej <a...@g...com> wrote:
    > Przepraszam bardzo że odpowiadam "z góry"
    budżet tak skromny że wstyd zawracać głowę profesjonaliście:)
    zwłaszcza widząc twoje zaangażowanie !
    200 na max 300 jeśli bym kupił nowy koc elektryczny do
    późniejszego podgrzewania własnego spodu ;))
    wzrasta o 100 jeśli zdecyduje się na hodowle shitake
    w piwnicy ( farelka wentylator termostat może być mniej dokładny

    w załączonym albumie są zdjęcia pomieszczenia , man dwie poduszki
    elektryczne i wolne PC ;)
    myślałem o podłożeniu płyty styropianowej
    klatka fajny pomysł x 2 - 25/30 C
    na pewno można zastosować tańsze odgrzewanie jak pisałeś
    - koc - 100 zł tu potrzebne 2 termostaty
    pomieszczenie : teraz farelka na maxa przy ciągłej pracy da nawet
    35 C lub więcej
    ale w środku zimy jak padnie CO a ja wyjadę na kilka dni to może być
    krucho.
    ( ze względu na chore płucka regularnie co tydzień opuszczam miasto na
    2.5 dnia a piec jest stary )
    - druga farelka + 30 zl
    przejrzałem http://www.tme.eu/pl/ nie te zakresy temp i ceny jedyny
    z kapilara 0-40C 119 zł BT-KAP40
    w bojlera min 25C to raczej trudno będzie znaleźć a 19 wcale, po za
    tym czy taki jest dokładniejszy od
    RT-2 allegro (779138206) 27 zl - ale do niego było trochę zastrzeżeń
    tylko że oba RT-2 RT_i 2C mogą sterować do 1kW
    dla nasionek 10x za dużo ale do pokoju 3-4 x za mało
    Pomysł z CO odpada z powodów w/w a koszt to nie 120 a 12 tyś a może
    więcej ;( wymiana całości )

    O warsztacie RTV myślałem w kontekscie modułu przekaźników, ew 1-
    wire- RS/USB
    a po wykonanie Wyszukanego z waszą pomocą projektu "miedzymordzia" -
    fajne słówka są w waszym slangu :))
    PC - przekaźniki .
    zgłosił bym się np. do ucznia technikum elektronicznego :))

    Liznąłem trochę ( bardzo trochę ) delphi a w necie są przykłady do 1-
    wire nawet do DS 2408
    i może dałbym radę TYLKO to "miedzymordzie" !!.
    Mikrokontrolery to pięśń przyszłości ( na święty nigdy zapewne;)
    W młodości sprokurowałem nawet cgi w C mysql -> html i i trochę
    prostackiego softu w Pascalu.

    Skusiła mnie elektronika .. te DSy po 4 i 15 zł ! Ale żarty na bok
    jestem Bio a nie Tech

    P.S. skasowali chyba tylko żarówki promienniki zostały ? Nie jest to
    2w1 ale zawsze :) laskawcy

    Serdecznie pozdrawiam
    Andrzej

    > już w tytule umieściłem informacje  że o elektronice nam nikłe
    > dosłownie zielone pojęcie ;)
    > potrzebowałem informacji czym  można ekonomicznie ( niekoniecznie
    > super dokładni)  zastąpić
    > TERMOREGULATOR RT-2C (numer 785272237)  po 70 zl 2- 4
    szthttp://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/393886/wylacz
    nik-wlacznik-czasowy...

  • 14. Data: 2009-10-24 09:29:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > wzrasta o 100 jeśli zdecyduje się na hodowle shitake
    > w piwnicy ( farelka wentylator termostat może być mniej dokładny

    Ja piszę o najtańszym rozwiązaniu w granicach ok. 700zł, które zrealizuje
    funkcję kilku termostatów, czasówek, a do tego jeszcze jak padnie ogrzewanie
    czy zasilanie to Cię powiadomi na telefon. System kompletny i działający,
    pewny w działaniu i nie wymagający dodatkowego kombinowania, doróbek czy
    przeróbek. Jedynie co będzie potrzebne to grzejniki (farelka, kabel
    grzewczy, grzejnik, koc czy co tam sobie wymyślisz) oraz oświetlenie (jakieś
    oprawki).
    Osobiście zrobił bym to tak jak się robi w prawdziwych szklarniach.
    Zamontował oświetlenie + promiennik podczerwieni.

    > ale w środku zimy jak padnie CO a ja wyjadę na kilka dni to może być
    > krucho.

    Jak zacznie się coś dziać to dostaniesz SMS-a, że temperatura spadła i
    trzeba coś z tym zrobić (jechać, albo wysłać kogoś z rodziny) :D

    > Pomysł z CO odpada z powodów w/w a koszt to nie 120 a 12 tyś a może
    > więcej ;( wymiana całości )

    Ja pisałem o wpięciu się w istniejącą instalację CO - no chyba, ze jej po
    prostu nie ma.

    > P.S. skasowali chyba tylko żarówki promienniki zostały ? Nie jest to
    > 2w1 ale zawsze :) laskawcy

    Promienniki nadal dostaniesz. Są produkowane do celów wylęgarni kurcząt
    (tzw. kwoki) oraz do celów leczniczych (promienniki podczerwieni stosowane w
    leczeniu zatok, ucha itp.)
    Promienniki podczerwieni mają tę przewagę nad innymi systemami grzewczymi,
    że naśladują grznie słońca tak jak jest to w naturze.

  • 15. Data: 2009-10-27 18:33:11
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 24 Paź, 10:29, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    niestety mam skromne zasoby :(

    Za 700 to z nawiązka sobie odkupie wiosną roślinki tropikalne ;) o
    nawet 4 x tyle - będą tylko małe :(
    te subtropikalne łatwo zniosą 2 dni bez CO do 10C a nawet chwilowo
    do 5 C
    Prądu ci u nas dostatek ( po "upadku" nie zastałem jeszcze rozmrożonej
    lodówki :)
    A CO stare grawitacyjne bez pompy zdaża się że zawodzi,
    - stad pomyśl awaryjnego dogrzewania farelkami

    no i przy okazji chytrze chciałem załatwić sprawę wcześniejszego ( niż
    na wiosnę) rozmnażania
    + grzybki ;) spożywcze :)

    Pisałem na grupę jako stary szkot chciałem wszystko za kilkanaście
    zł ;) a nie za max 200
    Oczywiście bez super a nawet bez extra dokładności ;) SMSów itd "
    temat "Inteligentny dom" wypłynął bo zacytowałem opis kitu AVT
    "moduł wykonawczy dużej mocy"
    -- po prostu potrzebuje tanich termostatów ciut lepszych od tych
    wbudowanych w farelki ;)

    Ale Ale a co myślicie o termostatach ds1821 sa po 9 PLN ?
    taniutki "programator " http://grzesiek21.republika.pl/termostat_ds1821.htm
    i od razu moduł wykonawczy - bez "miedzymordzia" , micro czy makro
    komp. :)
    http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt1261pdf.pdf za 28 zl 3 kW

  • 16. Data: 2009-10-27 22:17:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Pisałem na grupę jako stary szkot chciałem wszystko za kilkanaście
    > zł ;) a nie za max 200

    Zapomnij, że zrobisz to za kilkanaście zł.

> [...]
    > "moduł wykonawczy dużej mocy"
    > -- po prostu potrzebuje tanich termostatów ciut lepszych od tych

    Po prostu zbyt chaotycznie napisałeś, stąd nieporozumienie.
    Zrozumiałem z Twojego opisu, ze czasówki mają symulować obecność domowników
    :)
    Zamiast piasać takie PRL-owskie elaboraty trzeba było napisać:

    Potrzebuję tanie termostaty do hodowli roślinek w miniszklarenkach oraz
    czasówki do sterowania oświetleniem dla roślin.
    Chciałbym się zmieścić maksymalnie w kosztach 200zł.
    Doradźcie jak to rozwiązać najlepiej i czy takie moduły da się wykorzystać
    do takich cełów (tu link do tego co znalazłeś) ?
    :)

> [...]
    > http://grzesiek21.republika.pl/termostat_ds1821.htm
    > i od razu moduł wykonawczy - bez "miedzymordzia" , micro czy makro

    Jeżeli chodzi Ci tylko i wyłącznie o termostaty to jest to bardzo dobre
    rozwiązanie. Sam kiedyś ich używałem. Jedyny mankament to to, że nie mają
    regulacji w pracującym układzie, ale dla Ciebie chyba nie ma to znaczenia.
    Do tego można dokoptować optotriak przełaczający w zerze (bodajże MOC3021
    lub któryś z tej serii) oraz triak, który może bezpośrednio strerować
    grzejnikiem/grzałką. Choć ja osobiście radził bym zastosować jakiegoś
    polowca większej mocy i sterować obniżonym napięciem do 24V, a jako grzałki
    użyć rezystory ceramiczne większej mocy.