  • 1. Data: 2009-10-20 17:53:10
    Temat: Goły UART w SAM7 @ 1M
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pi razy dzwi mam do przesłania między dwoma SAM7 strumień 1Mbita/s.
    Jeden z SAM7 robi jako sterownik wyświetlacza+RAM LCD, drugi wysyła
    pełną ramkę bufora w pętli. Połaczenie pomiedzy powinno być maksymalnie
    uproszczone i zastanawiam się, czy przy 1M da rade uzyskać kilkanascie
    cm gołego UARTu (połaczenie wprost, bez zadnych buforów). Ma ktoś
    doświadczenia? Sytuacje pogarsza nieco fakt, że kabelek od danych bedzie
    leciał równolegle do kabla zasilającego ten LCD (a tam przetwornica
    3.3->podświetlenie).

  • 2. Data: 2009-10-20 18:42:52
    Temat: Re: Goły UART w SAM7 @ 1M
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Pi razy dzwi mam do przesłania między dwoma SAM7 strumień 1Mbita/s...

    Czy zamierzasz użyć sygnałów RTS/CTS ?

    Paweł

  • 3. Data: 2009-10-20 19:05:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:
    > Czy zamierzasz użyć sygnałów RTS/CTS ?

    Nie. Tylko jeden kierunek na jednym drucie TX->RX.

  • 4. Data: 2009-10-20 19:24:42
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Nie. Tylko jeden kierunek na jednym drucie TX->RX.

    W przypadku sprzętowej kontroli linia TxD nie jest cały czas wyjściem co
    może powodować problemy. Jeśli jednak nie użyjesz tego trybu to wszystko
    powinno działać. Zawsze jednak mogą pojawić się jakieś problemy związane
    z pojemnością i indukcyjnością kabla. Wydaje mi się to jednak mało
    prawdopodobne.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-10-20 19:44:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:
    > powinno działać. Zawsze jednak mogą pojawić się jakieś problemy związane
    > z pojemnością i indukcyjnością kabla. Wydaje mi się to jednak mało
    > prawdopodobne.

    Nie wiem na ile odporny jest UART w SAM7. W przypadku AVR taka prędkośc
    działała mi na odcinku 1m bez zająkniecia. Jednak im dalej bawie się
    SAM& tym bardziej mam wrażenie większej delikatności tego procesora :/

  • 6. Data: 2009-10-20 20:02:47
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Nie wiem na ile odporny jest UART w SAM7. W przypadku AVR taka prędkośc
    > działała mi na odcinku 1m bez zająkniecia. Jednak im dalej bawie się
    > SAM& tym bardziej mam wrażenie większej delikatności tego procesora :/

    Na mnie wrażenie zrobiła errata do tego procesora. W zasadzie trudno
    jest coś zrobić aby nie natrafić na jakiś poważny błąd.

    Paweł

  • 7. Data: 2009-10-20 20:14:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:

    > Na mnie wrażenie zrobiła errata do tego procesora. W zasadzie trudno
    > jest coś zrobić aby nie natrafić na jakiś poważny błąd.

    Ale tanie są i akuratnie mi pasują. Dlatego wolałbym bez poważnego
    powodu nie zmieniać, choć LPCxxx wydają się być też rozsądne.

  • 8. Data: 2009-10-20 20:27:30
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ale tanie są i akuratnie mi pasują. Dlatego wolałbym bez poważnego
    > powodu nie zmieniać, choć LPCxxx wydają się być też rozsądne.

    Z równie bogatą erratą ;)... używałem LPC2364, Revision B i nie było tak
    źle, ale miałem dostęp do płytki testowej, która miała parę miesięcy, no
    i zawierała wersję "0" procesorka... i tam to też ciężko było znaleźć
    coś, do czego nie było erraty ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-10-20 21:30:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > uproszczone i zastanawiam się, czy przy 1M da rade uzyskać kilkanascie
    > cm gołego UARTu (połaczenie wprost, bez zadnych buforów).

    Pójdzie bez problemu. Ja przesyłałem między dwoma ARMami na podobnej
    odległości 6 Mbps (tylko TX, RX i masa) i też śmigało pięknie. Mimo to
    jeżeli masz jakiekolwiek obawy o stabilność transferu, połącz procki
    również sygnałem zegara (tryb USART). Niech jeden z nich będzie masterem
    (generuje zegar transmisji) a drugi slave'm. Reszta jak w zwykłym uarcie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/