eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniemRe: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniem
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniem
    Date: Tue, 27 Oct 2009 23:17:09 +0100

    Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:efd3f32d-4ae6-4b24-b26f-

    > Pisałem na grupę jako stary szkot chciałem wszystko za kilkanaście
    > zł ;) a nie za max 200

    Zapomnij, że zrobisz to za kilkanaście zł.

    > Oczywiście bez super a nawet bez extra dokładności ;) SMSów itd "
    > temat "Inteligentny dom" wypłynął bo zacytowałem opis kitu AVT
    > "moduł wykonawczy dużej mocy"
    > -- po prostu potrzebuje tanich termostatów ciut lepszych od tych
    > wbudowanych w farelki ;)

    Po prostu zbyt chaotycznie napisałeś, stąd nieporozumienie.
    Zrozumiałem z Twojego opisu, ze czasówki mają symulować obecność domowników
    :)
    Zamiast piasać takie PRL-owskie elaboraty trzeba było napisać:

    Potrzebuję tanie termostaty do hodowli roślinek w miniszklarenkach oraz
    czasówki do sterowania oświetleniem dla roślin.
    Chciałbym się zmieścić maksymalnie w kosztach 200zł.
    Doradźcie jak to rozwiązać najlepiej i czy takie moduły da się wykorzystać
    do takich cełów (tu link do tego co znalazłeś) ?
    :)

    > Ale Ale a co myślicie o termostatach ds1821 sa po 9 PLN ?
    > taniutki "programator "
    > http://grzesiek21.republika.pl/termostat_ds1821.htm
    > i od razu moduł wykonawczy - bez "miedzymordzia" , micro czy makro
    > komp. :)
    > http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt1261pdf.pdf za 28 zl 3 kW

    Jeżeli chodzi Ci tylko i wyłącznie o termostaty to jest to bardzo dobre
    rozwiązanie. Sam kiedyś ich używałem. Jedyny mankament to to, że nie mają
    regulacji w pracującym układzie, ale dla Ciebie chyba nie ma to znaczenia.
    Do tego można dokoptować optotriak przełaczający w zerze (bodajże MOC3021
    lub któryś z tej serii) oraz triak, który może bezpośrednio strerować
    grzejnikiem/grzałką. Choć ja osobiście radził bym zastosować jakiegoś
    polowca większej mocy i sterować obniżonym napięciem do 24V, a jako grzałki
    użyć rezystory ceramiczne większej mocy.