eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniemRe: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniem
  • Data: 2009-10-24 09:29:57
    Temat: Re: pytanie greenhorna kolejne JTZ sterowanie ogrzewaniem oświetleniem
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b768a38b-2df6-4020-a26c-

    > Przepraszam bardzo że odpowiadam "z góry"
    > budżet tak skromny że wstyd zawracać głowę profesjonaliście:)
    > zwłaszcza widząc twoje zaangażowanie !
    > 200 na max 300 jeśli bym kupił nowy koc elektryczny do
    > późniejszego podgrzewania własnego spodu ;))
    > wzrasta o 100 jeśli zdecyduje się na hodowle shitake
    > w piwnicy ( farelka wentylator termostat może być mniej dokładny

    Ja piszę o najtańszym rozwiązaniu w granicach ok. 700zł, które zrealizuje
    funkcję kilku termostatów, czasówek, a do tego jeszcze jak padnie ogrzewanie
    czy zasilanie to Cię powiadomi na telefon. System kompletny i działający,
    pewny w działaniu i nie wymagający dodatkowego kombinowania, doróbek czy
    przeróbek. Jedynie co będzie potrzebne to grzejniki (farelka, kabel
    grzewczy, grzejnik, koc czy co tam sobie wymyślisz) oraz oświetlenie (jakieś
    oprawki).
    Osobiście zrobił bym to tak jak się robi w prawdziwych szklarniach.
    Zamontował oświetlenie + promiennik podczerwieni.

    > ale w środku zimy jak padnie CO a ja wyjadę na kilka dni to może być
    > krucho.

    Jak zacznie się coś dziać to dostaniesz SMS-a, że temperatura spadła i
    trzeba coś z tym zrobić (jechać, albo wysłać kogoś z rodziny) :D

    > Pomysł z CO odpada z powodów w/w a koszt to nie 120 a 12 tyś a może
    > więcej ;( wymiana całości )

    Ja pisałem o wpięciu się w istniejącą instalację CO - no chyba, ze jej po
    prostu nie ma.

    > P.S. skasowali chyba tylko żarówki promienniki zostały ? Nie jest to
    > 2w1 ale zawsze :) laskawcy

    Promienniki nadal dostaniesz. Są produkowane do celów wylęgarni kurcząt
    (tzw. kwoki) oraz do celów leczniczych (promienniki podczerwieni stosowane w
    leczeniu zatok, ucha itp.)
    Promienniki podczerwieni mają tę przewagę nad innymi systemami grzewczymi,
    że naśladują grznie słońca tak jak jest to w naturze.