  • Data: 2009-12-28 07:25:51
    Temat: Re: pytanie do Was o szeroki obiektyw i aparat ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Do Twoich panoramek sie nie wpierniczam, bo sam nie robie, i sie nie
    > znam.( Prawde mowiac nic przeciwko nim nie mam, poza tym ze sie nie
    > otwieraja).

    Coz rzeczowego moglaby powiedziec osoba nie potrafiaca otworzyc
    zwyklego , banalnego , standardowego pliku ?

    A Ty zabierasz glos w kazdej dyskusji, niezaleznie od tego
    > czy maz cos sensownego do powiedzenia.

    Nie dziwi mnie ze osoba nie potrafiaca otworzyc zwyklego , banalnego ,
    standardowego pliku nie dopatruje sie sensu stosowania jasnego
    obiektywu w fotografii wnetrz.

    Jasniejszy obiektywy daje niekiedy mozliwosc zrobienia zdjecia wnetrza
    z reki bez uzycia stytywu.
    obiektywem ciemniejszym mozesz tego nie zrobic.
    obiektyw jasny zawsze mozesz ustawic na stytywie jesli masz go do
    dyspozycji.
    oznacza to , ze obiektyw jasniejszy daje fotografujacemu nieco wiecej
    wolnosci czy tez mozliwosci.
    Nie podlega dla mnie najmniejszej watpliwosci , iz mimo
    nieotwierajacych sie panoram wolalbym wybrac obiektyw dajacy
    fotografujacemu wiecej mozliwosci niez mniej , czyli obiektyw
    jasniejszy.

    Nie spotkalem w zyciu , ani nie slyszalem o osobie noszacej przy
    sobie zawsze statyw.
    Niekiedy robi sie zdjecia wnetrza nie majac stytywu.

    > Zdjecia wnetrz - niezaleznie czy jest toaleta 1x2m, kosciol, czy hala
    > fabryczna, robimy zawsze ze statywu, obiektywem zawsze przymknietym
    > (do np f8). Oswietlenie zewnetrzne jest wskazane (bron boze lampa
    > blyskowa na aparacie), ale nie niezbedne - wyobraz sobie doswietlenie
    > kosciola.

    a ja raz zrobilem zdjecie wnetrza
    aparatem z reki , z lampa blyskowa wbudowana , ogniskowa 35 mm FF

    a bylo to wnetrze zamknietego starego kosciolka na egzotycznej
    wyspie .
    Wlozylem przez uchylone okienko do ciemnego wnetrza aparat , bez
    mozliwosci zajrzenia do wnetrza i celownika obfotografowalem je.
    Na zdjeciach zobaczylem wnetrze - ciekawe malowidla , wyposarzenie.

    i co pojde za to do piekla ?- piszesz "bron boze"

    > Zdjecia WE wnetrzach robi sie np. cioci na imieninach, mlodej parze w
    > kosciele itp - i tu jasny obiektyw ze stabilizacja rzeczywiscie sie
    > przydaje.
    >
    > Mariusz

    zdjecie we wnetrzu jest robione aparatem umieszczonym we wnetrzu
    moze to byc zdjecie wnetrza lub zewnetrza jesli robisz nim np przez
    okno na zewnatz .

    mysle ze autor pytania wyrazil sie jasno.

    oczywiscie, ze we wnetrzu moga znajdowac sie rowniez osoby.
    ze wzgledow na tematyke mozna rozrozniac pomiedzy zdjeciami
    architektury wnetrza oraz reportarzem .
    Jeden i drugi temat zalatwisz obiektywem jasnym.
    majac do dyspozycji ciemny obiektyw mozesz obsluzyc tylko temat
    pierwszy.

    Czyli za dodatkowe 500 zl otwiera sie autorowi pytania dodatkowo
    mozliwosc robienia zdjec z reki reportarzowych , Czyli wszedzie tam ,
    gdzie z jakiegos wzgledu trzeba skracac czas naswietlania.

    Stosowanie krotkich ogniskowych w zdjeciach architektury rodzi
    problemy wynikajace z defrormacji geometrycznych , zaburzenia
    odwzorowania wzajemnych proporcji. Niewielkie panoramy skladajace sie
    z dwoch , trzech zdjec na dluzszych ogniskowych sa czesto lepszym
    rozwiazaniem ( o ile sa warunki ku ich zrobieniu ) niz obiektyw
    szerokokatny. Uzyskuje sie takze dzieki temu obraz o wyzszej
    rozdzielczosci odwzorowania.
    Ale tej metody Ci nie polecam , gdyz nie bedziesz potrafil otworzyc
    pliku.