    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: puknięcie - próba naciągactwa?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <irjgoq$lsr$1@news.onet.pl> <irjk8v$pte$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4ddd83b8$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <irl0kf$1tb$1@mx1.internetia.pl>
    <4dde0b64$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <irl3pi$jr0$1@mx1.internetia.pl>
    <4dde1386$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <irl6p7$48l$1@mx1.internetia.pl>
    <4dde1dee$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <irl7na$nlf$1@mx1.internetia.pl>
    <4dde222b$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <irle9m$9ro$1@mx1.internetia.pl>
    Date: 27 May 2011 10:36:11 GMT

    begin PM

    > ma, skoro przed szkodą cos miało wartośc 0 to ubezpiueczyciel nie
    > wypłacając nic doprowadził twoja własność do stanu przed szkodą. pewnie
    > lepiej byś sie poczuł jakbyś dostał wpłate: "doprowadzenie zderzaka do
    > stanu z przed zdarzenia 0zł + 23% vat =0zł."

    Po pierwsze porysowany błotnik czy zderzak nie ma wartości "zero".
    Sprawdź na Allegro. Po drugie ubezpieczyciel ma wypłacić odszkodowanie
    pozwalające doprowadzić auto do stanu nie gorszego, niż przed szkodą, co
    nie musi mieć bezpośredniego związku z rynkową wartością jakiegoś
    elementu.

    W aucie są części, których w praktyce nie da się sprzedać osobno (nie ma
    na nie popytu, czyli mają wartość "zero"), są też takie, których
    odsprzedawać nie wolno. Czyli co, zgodnie z Twoją głupawą teorią tych
    części w ogóle nie trzeba naprawiać?

    > ok tu tkwi bład, spróbuj mi udowodnić, że stan sie pogorszył, wtedy
    > sprawa będzie jasna.

    Skoro jest dodatkowa rysa, to stan jest gorszy, bo każda rysa to
    dodatkowe uszkodzenie.