  • 1. Data: 2010-05-25 09:32:18
    Temat: publiczne IP - gdzie najwięcej ?
    Od: piotr <n...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanko , gdzie (u którego operatora) można otrzymać najwięcej
    publicznych IP ?
    Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-25 09:41:30
    Temat: Re: publiczne IP - gdzie najwięcej ?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Mam pytanko , gdzie (u którego operatora) można otrzymać najwięcej
    publicznych IP ?
    Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?

    =========================

    w zaleznosci od potrzeb klienta. Jak masz potrzebe to i dostaniesz kady
    rozmiar

    Icek

  • 3. Data: 2010-05-25 10:07:42
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.05.2010 11:41, Icek wrote:
> [...]
    >
    > =========================
    >
    > w zaleznosci od potrzeb klienta. Jak masz potrzebe to i dostaniesz kady

    Z tym, że jeśli będzie to więcej niż 4096 adresów czeka operacja
    zostania LIR-em.

    wer

  • 4. Data: 2010-05-25 10:42:54
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

  • 5. Data: 2010-05-25 11:17:20
    Od: Lukasz Biernacki <b...@g...com>

    www.RIPE.net

    > Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?

    Realne zapotrzebowanie.

    Łukasz Biernacki
    www.tanielacze.pl
    www.dcenter.TV

  • 6. Data: 2010-05-25 11:19:25
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Z tym, że jeśli będzie to więcej niż 4096 adresów czeka operacja
    > zostania LIR-em.

    ee, mam pozytywnie przepchnięte wnioski na PI /19

    Marcin

  • 7. Data: 2010-05-25 22:29:31
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik b...@n...pl napisał:

    > Z tym, że jeśli będzie to więcej niż 4096 adresów czeka operacja
    > zostania LIR-em.

    Hm? /22 idzie praktycznie od strzału, przy /21 chcą nieco wyjaśnień, przy
    /20 chcą dokładniejszych danych o sieci, przy /19 trzeba się naprawdę
    sensownie rozpisać, ale też da się. Przydziału /18 jeszcze nie testowaliśmy.

    --
    Ślązak

  • 8. Data: 2010-05-27 18:45:59
    Od: Józwa <j...@g...com>

> [...]
    > publicznych IP  ?
    > Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?

    Witam

    W sumie, do sprecyzowania tematu przydały by się jeszcze odpowiedzi na
    pytania jakiego rodzaju mają to być zasoby - PI czy PA i ile +-? W
    przypadku PI są dwie drogi aby otrzymać taki zasób tzn. za
    pośrednictwem LIR'a składasz odpowiedni wniosek do RIPE NCC lub druga
    ścieżka - wnioskujesz bezpośrednio do RIPE NCC. W przypadku PA także
    wypełnia się wniosek ale taki przypadek jest rozpatrywany tylko przez
    LIR'a. Z tego co zauważyłem podczas obsługi wniosków o PI są coraz
    większe problemy z uzyskaniem od RIPE NCC dużych bloków adresacji dla
    klientów końcowych jak i pod nowe alokacje dla LIR'ów. Hostmaster'zy
    dużo pytają, są dociekliwi także trzeba się trochę czasami namęczyć
    zwłaszcza jak się rozpocznie audyt LIR'a. Kończą się zasoby IPv4 także
    RIPE próbuje trochę nad tym zapanować. Odpowiadając choć w części na
    pytanie - jeżeli myślisz o PA to LIR, który ma jeszcze dużo wolnych
    zasobów PA na pewno przydzieli Ci wymaganą ilość (oczywiście w ramach
    AW i zdrowego rozsądku) zwłaszcza jak będziesz np. chciał zmienić
    operatora (sprzedaż zrobi swoje ;). LIR, który ma mało zasobów
    przydzieli Ci 2, 3 może 4 klasy C ale w przypadku większego
    zapotrzebowania będzie sugerował wnioskowanie o PI do RIPE NCC gdzie
    napotkasz małe problemy ale tak jak wspomniał kolega Ślązak o /20
    można spróbować zawalczyć.

    Pozdrawiam
    Tomek