    From: Józwa <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: publiczne IP - gdzie najwięcej ?
    Date: Thu, 27 May 2010 11:45:59 -0700 (PDT)

    On 25 Maj, 11:32, piotr <n...@w...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam pytanko , gdzie (u którego operatora) można otrzymać najwięcej
    > publicznych IP  ?
    > Czy są jakieś ograniczenia ? co do ilości ?
    >
    > pzdr
    > Piotr

    Witam

    W sumie, do sprecyzowania tematu przydały by się jeszcze odpowiedzi na
    pytania jakiego rodzaju mają to być zasoby - PI czy PA i ile +-? W
    przypadku PI są dwie drogi aby otrzymać taki zasób tzn. za
    pośrednictwem LIR'a składasz odpowiedni wniosek do RIPE NCC lub druga
    ścieżka - wnioskujesz bezpośrednio do RIPE NCC. W przypadku PA także
    wypełnia się wniosek ale taki przypadek jest rozpatrywany tylko przez
    LIR'a. Z tego co zauważyłem podczas obsługi wniosków o PI są coraz
    większe problemy z uzyskaniem od RIPE NCC dużych bloków adresacji dla
    klientów końcowych jak i pod nowe alokacje dla LIR'ów. Hostmaster'zy
    dużo pytają, są dociekliwi także trzeba się trochę czasami namęczyć
    zwłaszcza jak się rozpocznie audyt LIR'a. Kończą się zasoby IPv4 także
    RIPE próbuje trochę nad tym zapanować. Odpowiadając choć w części na
    pytanie - jeżeli myślisz o PA to LIR, który ma jeszcze dużo wolnych
    zasobów PA na pewno przydzieli Ci wymaganą ilość (oczywiście w ramach
    AW i zdrowego rozsądku) zwłaszcza jak będziesz np. chciał zmienić
    operatora (sprzedaż zrobi swoje ;). LIR, który ma mało zasobów
    przydzieli Ci 2, 3 może 4 klasy C ale w przypadku większego
    zapotrzebowania będzie sugerował wnioskowanie o PI do RIPE NCC gdzie
    napotkasz małe problemy ale tak jak wspomniał kolega Ślązak o /20
    można spróbować zawalczyć.

    Pozdrawiam
    Tomek