  • 41. Data: 2024-02-06 07:59:41
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-02-2024 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To kilkunastoletnie czy po 150 tysiacach?

    Każdy z tych przypadków.

    > Bo to jednak troche inna kategoria samochodów...

    Zdaniem złomiarzy.

    > A co to za róznica

    Zasadnicza.
    Jak jej nie widzisz, to nawet szkoda zaczynać tłumaczyć.

  • 42. Data: 2024-02-06 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Zasadnicza.
    > Jak jej nie widzisz, to nawet szkoda zaczynać tłumaczyć.

    rakiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 43. Data: 2024-02-06 12:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Jak masz "zimowy" termostat to koło chuja Ci lata zakrywanie
    > chłodnicy
    >:) Jak nie ogarniasz, to masz kartony z Biedronki i zasłaniasz :)
    > Zimą owady nie latajo, więc syf raczej nie wpada a śnieg raczej
    > uszczelnia :D

    Snieg bywa na drogach wyjatkowo sporadycznie.
    Natomiast woda polaczona z sola juz bardzo czesto.
    Ale nic na siłe, przedstawiłem tylko swój pukt widzenia.
    BTW chyba nie sadzisz ze proponowałem zasłanianie kartonem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 44. Data: 2024-02-06 17:23:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2024 o 12:59, Budzik pisze:
    [...]
    > BTW chyba nie sadzisz ze proponowałem zasłanianie kartonem?

    A dlaczego nie? Sam zakryłem kartonem, żeby mieć cieplej w kabinie jak
    było -30C w 2012r :) Karton jest o tyle fajny, że można go później
    wywalić i "jest pod ręką".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2024-02-07 13:30:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Feb 2024 07:58:46 +0100, J.F wrote:

    > Moja Vectra D na trasie podobnie, ale w miescie potrafi wiecej.
    > Ciezkie buty :-)

    Dzis pojechalem mini-Suv czyli suzuki Sx4.
    Silnik nawet nie wiem jaki - nieduzy, nie mały, tak w sam raz.

    Przy predkosci 140-150 na autostradzie komputer doszedł do 9.3 l/100
    benzyny.
    Znacznie większa Vectra kombi pokazywała zazwyczaj nieco ponad 7 ON.
    A i jechała ciut szybciej.

    Dachowy z rowerami w vectrze o ile pamietam - znacznie mniej ...

    No ale przy 140 powietrze tak szumi, ze opory widać ma ...

    J.

  • 46. Data: 2024-02-07 14:31:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2024 o 13:30, J.F pisze:

> [...]
    > benzyny.
    > Znacznie większa Vectra kombi pokazywała zazwyczaj nieco ponad 7 ON.

    Niesamowite - odkryłeś że benzyniaki palą więcej?
    A może że wyższe pojazdy też?

    No cuda na kiju panie, kto by się spodziewał?

  • 47. Data: 2024-02-07 14:34:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Feb 2024 03:09:52 GMT, PiteR

    > Trzeba być zdrowo jebniętym żeby kupić diesla
    > a pomimo to nie jest stosunek benzyna 98% diesel 2%

    Co się dziwić, dzisiaj też jest mnóstwo ludzi którzy do nowych domów
    montują kotły na paliwa stałe, bo rzekomo taniej. Z Dieslem to samo, paliwo
    tańsze przez większość roku, znaczy bardziej się opłaca. Mam znajomego
    mechanika co serwisuje tylko diesle, tylko jedynej słusznej marki (Mazda) i
    do benzyny nie wsiądzie -- miał chwilę Mazdę 6 MPS (2.3 Turbo jakby ktoś
    nie wiedział) i ponoć się nie umywała do 2.0 CiTD. ;> Fakty są takie, że
    diesel w osóbówkach to tylko dla jakiegoś promila ludzi się nadaje, biorąc
    pod uwagę jakie są przecietne przebiegi kowalskiego, ale ludzie niestety
    myślą dupami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2024-02-07 14:44:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 02 Feb 2024 10:50:21 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Nic z powyższej listy u mnie do tej pory nie stwarzało problemów, nie
    > wymagało naprawy, wymiany czy serwisu.

    Przejeździłem od nowości Mazdą6 z silnikiem 2.0 CiTD
    (o bardzo złej renomie w PL, dlatego że ściągnięto
    multum szrotów) 200 tys. km. Przy 160 trzeba było
    wymienić podkładki pod wtryskami, bo już parowóz
    spod korka oleju się zaczął robić (przedmuch).

    Równolegle wywalił mi błąd DPF, po analizie się okazało,
    że EGR się zaciął, bo nie został wyczyszczony, jak mówiła
    książka, na serwisie przy 120tkm.

    Gdyby nie powyższe, to tylko lałem paliwo. Inna sprawa,
    że dziennie klepałem 60-100km po obwodnicach głównie,
    więc warunki były dla diesla całkiem sprzyjające.
    Do tego Mazda montowała wspomagająco fabrycznie
    webasto, (ja dodatkowo chwilę po zakupie rozszerzyłem
    je do ogrzewania postojowego i używałem tak namiętnie,
    że w ciągu 8 lat zajechałem dwa potężne akumulatory),
    więc ten silnik był jednak dobrze zadbany.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2024-02-07 17:43:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 14:31:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Niesamowite - odkryłeś że benzyniaki palą więcej?
    > A może że wyższe pojazdy też?

    A on tak wcale nie wyższy.

    > No cuda na kiju panie, kto by się spodziewał?

    Sierra paliła LPG ile paliła :-)
    Ale potem były nowe, lepsze silniki :-)

    J.

  • 50. Data: 2024-02-07 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > A dlaczego nie? Sam zakryłem kartonem, żeby mieć cieplej w kabinie
    > jak było -30C w 2012r :) Karton jest o tyle fajny, że można go
    > później wywalić i "jest pod ręką".

    Bo nasiaka woda i robi sie z niego bałagan.